Skocz do zawartości

Luzy na korbie Spro Passion


drag

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć koledzy.

Niechętnie zakładam takie tematy ale albo nie potrafię właściwie sformułować pytania w wyszukiwarce albo takiego tematu nie było.

Czy znacie jakiś konkretny sposób na pozbycie się luzów korby w Passionie?Kołowrotek jest moim zdaniem wart więcej niż kosztuje i w zasadzie tylko ten jeden feler nieco mnie irytuje.Będę wdzięczny za pomoc i jakiekolwiek info.

Pozdrawiam.

Edytowane przez drag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju, ciężko coś powiedzieć nie widząc pacjenta. Luz może powstać w kilku miejscach, opisz gdzie go wyczuwasz, rodzaj luzu np.osiowy. Jest kilka opcji, najczęściej wyrobione gniazdo wielokąta który wkłada się w koło główne. Jeśli to o to chodzi-wytnij z puszki od piwa cieniutki paseczek blaszki i włóż ją w gniazdo. Wsadź korbkę i luzu nie ma. :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy.

Niechętnie zakładam takie tematy ale albo nie potrafię właściwie sformułować pytania w wyszukiwarce albo takiego tematu nie było.

Czy znacie jakiś konkretny sposób na pozbycie się luzów korby w Passionie?Kołowrotek jest moim zdaniem wart więcej niż kosztuje i w zasadzie tylko ten jeden feler nieco mnie irytuje.Będę wdzięczny za pomoc i jakiekolwiek info.

Pozdrawiam.

Dzięki za poradę,dziś wieczorem do niego usiądę i zobaczę co i jak.

 

Tak jak wyżej kolega napisał,z tym że to nie musi być wyrobione gniazdo a nie dociągnięcie fabryki,bo w nowych też takie rzeczy występują.

 

Grzegorz,masz rację.Mój egzemplarz miał tak od nowości.

Dzięki Panowie,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy.

Niechętnie zakładam takie tematy ale albo nie potrafię właściwie sformułować pytania w wyszukiwarce albo takiego tematu nie było.

Czy znacie jakiś konkretny sposób na pozbycie się luzów korby w Passionie?Kołowrotek jest moim zdaniem wart więcej niż kosztuje i w zasadzie tylko ten jeden feler nieco mnie irytuje.Będę wdzięczny za pomoc i jakiekolwiek info.

Pozdrawiam.

 

Przytrzymaj w palcach kosz kołowrotka i sprawdź wówczas czy korbka ma luzy wzdłużne tzn. tak jak byś chciał kręcić korbą, wówczas to luz na gnieździe trzpienia korby i jak radzi Majo można go skasować paskiem blaszki, ja dałbym go na klej do śrub średniodemontażowy na trzpień korby, jeśli luz jest na korbie góra-dół zostają podkładki na łożyska do podłożenia bo luz jest prawdopodobnie na osadzeniu przekładni i jej podstawy. Jeśli kołowrotek nowy czy jakiś czas używany warto odrazu go wymyć i dać lepszy i właściwej ilości smar oraz wymienić łożysko w rolce choć na ezo nierdzewne by po jakimś czasie nie musieć słuchać szumu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wersje 710 i 730 i luzy na korbie byly od poczatku.Po kilku sezonach uzytkowania dodatkowo doszly luzy na przekladni ,lekki luzik na lozyskach.Luz na przekladni skasowalem podkladka i problem dziwnych odglosow ze strony przekladni zniknal i jakby luz na korbie tez ciut sie zmniejszyl-moze gdybym wymienil lozyska to jeszcze bylby mniejszy.Podkladki (pod przekladnie)kupilem u Mefisto-(w opakowaniu 3sztuki ),tylko trzeba zwocic uwage bo kazda z tych podkladek ma inna grubosc! Najlepiej suwmiarka elektroniczna sprawdzic i dopasowac, :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...