Skocz do zawartości

Nowy steez za 1650 pln ...?


Radbraw

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy steez za 1650 pln ... z polskiego sklepu

 

http://www.fishing-mart.com.pl/sklep/pl/daiwa-steez-103hl-g17-a75-p572-k17333.html

Szukałem info na temat tego steeza 103 HL lecz nic nie ma, czy ktoś wie czemu ten młynek jest tańszy o 40 % może jest z nim coś nie tak ? A może to odświeżona wersja steeza 100H/103H ?

Tak niska cena o dziwo odstrasza...czy słusznie ? Na stronie Daiwy brak tego modelu na 2016 rok

http://www.daiwa.com/us/contents/products/steez/index.html

Edytowane przez Radbraw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Steez to jest to 103 SV :

                                 http://www.tacklewarehouse.com/Daiwa_Steez_SV_Casting_Reels/descpage-DSV.html

 

A SS SV jest tu i trochę  ma inną il. łożysk i przełożeń :

                                http://www.tacklewarehouse.com/Daiwa_SS_SV_103_Casting_Reel/descpage-DSSV.html

 

Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

post-46156-0-01749700-1455649395_thumb.jpgpost-46156-0-42918200-1455649418_thumb.jpg

Cena tego multika jest naprawde bardzo atrkcyjna. Placilem za niego ok. 450 € . Opinnie na temat tego "europejskiego"Stezza , ktore ogladalem na YouTube, byly dotychczas pozytywne. Na szpule wchodzi max.135 m (optymalnie 120 m ) PP 0,15mm 8 Silk. Lowienie lekkimi przynetami przy pomocy tego multika jest dziecinnie proste. 

Mi osobiscie nie podobaja sie knoby, ktore jednak sa wygodne.

Wydaje mi sie, ze Daiwa testuje troche rynek europejski, a my wedkarze jestesmy bialymi myszkami. W 2014/2015 roku byl juz Steez (zlota SV szpula) na rynku francuskim. W 2015 Daiwa dala na rynek niemiecki 5 wedek Megabassa ( Japan Designe ) do baitcastingu w cenie +/- 450 € , i jakies potworne wedki spiningowe. W 2016 beda w Szwajcari i Niemcach sprzedawane kurtki i spodnie Simms pod logiem DAIWA.

Pozdrawiam

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radbraw. Tak to mój pierwszy Steez, a zarazem czwarty multik Daiwy. Mam jeszcze dwa od Shimano, jeden na "bloczkach" , drugi z systemem DC. Wiadomo jest też, że jest to stary model Steeza (Daiwa sprząta magazyny) i stąd chyba ta niska cena. Z kupnem nowego modelu poczekam przynajmniej jeszcze rok. Przyznam też, że 5 do 10% dalsze żóty oddawane z multiplikatorów z systemem TW poprostu mnie kuszą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radbraw. Tak to mój pierwszy Steez, a zarazem czwarty multik Daiwy. Mam jeszcze dwa od Shimano, jeden na "bloczkach" , drugi z systemem DC. Wiadomo jest też, że jest to stary model Steeza (Daiwa sprząta magazyny) i stąd chyba ta niska cena. Z kupnem nowego modelu poczekam przynajmniej jeszcze rok. Przyznam też, że 5 do 10% dalsze żóty oddawane z multiplikatorów z systemem TW poprostu mnie kuszą .

Steez Steez'owi nie jest równy, mamy obecnie w obrocie taką gamę multików spod tego znaku do różnych zastosowań, że można trochę zwariować. A już nadchodzi nowy, 10th anniversary Steez... Który może (ale nie musi) przekreślić starszych braci pod wieloma względami. Czy ta cena jest atrakcyjna? Przy odrobinie "chcenia" można za mniejszą kasę wytargać wersję SV, która daje duże pole manewru - moim zdaniem o wiele większe, niż zaprezentowany "europejski" model. Niemniej, jest to dobry multik. I w dobrej kasie. A knoby można wymienić przy odrobinie "chcenia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, skończmy z gdybologią, w stylu:

- a bo już kiedyśtam napisali, że ten Steez to SS,

- a bo Steez SV daje duże pole manewru, o wiele większe niż "europejski" model,

tylko dajmy konkrety.


Owszem napisali, kiedyś, na Tackle Tour z relacji z ICAST 2015, że zawita do usesmanów JDM version SS SV rebranded as Steez i tak się u nas z automatu przyjęło, ale jak wiemy doskonale daleko TT do nieomylności. A że przy tym steeziak niewiele się generalnie różni od SS, bo mają tą samą wizualnie i zapewne materiałowo budę, no cóż, trudno się mówi. Steez TN czy 105XH Ltd. też mają identyczne kształtem budy, tyle że powłokowo "wybajerowane".

Ponadto, poniższe różnice dość trudno uznać jedynie jako upgrade SS SV i jeśli waga szpulki się potwierdzi, to są to różnice diametralne:

- mocniejszy (nominalnie) hamulec w steez w stosunku do ss sv

- korba 90mm vs 80mm

- ilość łożysk - 4 na plus steez

- no i szpulka steez (klasycznie, jak przy SV ok. 11,8 grama, przy czym jest to info niepotwierdzone przeze mnie w realu (jeszcze), a jedynie zaczerpnięte z netu) vs 14,5 grama w ss sv.

 

I z całym szcunkiem Modzie, ale pierwszy Steez SV to wg. mnie zwykła buda Steeza 100 z wepchniętą gwiazdą z Zaionu i szpulką SV (dostępną na rynku osobno) - panele wymienne zarówno z wersją JDM jak i hamerykańskim Steezem EX (sprawdzone) - hamulce wyglądają identycznie, działają identycznie i ja nie widzę żadnego manewru ponad zwykłego steeza z dołożoną szpulką SV. A sorry, widzę jedną wadę SV 6.3, mianowicie upierdliwą korbkę 80mm :)

Już tylko z tego względu wybrałbym tą wersję, która ma korbę 90mm, a knoby to już inna historia :)

 

Przy okazji wagi szpulek, podrzucam ciekawy link - jeśli już gdzieś był to sorry - oczywiście nie wszystko poważone dokładnie, ale zawsze jakiś punkt odniesienia.

http://bigbait.forumcommunity.net/?t=55722430

 

I na koniec prośba, Kolego @Daro, mógłbyś rozwiać już wszelkie wątpliwości i zważyć szpulkę od swojego steeza SV - społeczność baitcastingowa jerkbait.pl ze mną na czele będzie bardzo wdzięczna :)

Sam rozważam zakup tego Steeza SV, który nowy u nas jest do wyhaczenia za ok 1540 złotych (przynajmnie kika dni temu po tyle znalazłem najtaniej) :) Nawet jak szpulka jest od SS SV to dorzucę mu jako główną SV 105 i będę się cieszył zajefajnym młynkiem :)

 

Pozdrawiam

Arek

Edytowane przez haja1978
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haja@ a co z mosiężną przekładną ? ;)

SS SV ma aluminiową, natomiast, chodzą słuchy, że w Steez 8.1 jest mosiężna - tego póki co nie wiem na 100%, bo nie znalazłem widoku tego młynka od środka, a marketingowy bełkot o tym ani słowem nie wspomina.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli przekładnia w tym Steez byłaby mosiężna, to jest różnica, ale nic o tym nie wiem (choć już w pierwszych news'ach zastanawiała mnie waga multika pomimo większej ilości plastiku)

 

reszta różnic konstrukcyjnych dla mnie jest bez znaczenia, coś dołożyć, coś odjąć, hamulec jest "mocniejszy", bo pewnie okładziny nie są z carbonatexu :)

 

szpulka jeśli jest lżejsza, to jest różnica znacząca

Edytowane przez bazyloss
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybki edit :lol:

Te cztery łożyska w knobach to też nie są "diametralne różnice".A moc hamulca to pewnie dodana jedna lub dwie tarcze cierne,czyli groszowe sprawy.

Chodzi o szpulkę głównie i ewentualnie przekładnię, bo idąc Twoim tokiem myślenia, to trzeba by było przyjąć, że SS SV to w zasadzie Steez. Choć faktycznie jest blisko.

Limiciak 8.1 ma przekładnię opartą na podobnym założeniu jak T3 Air, a co do Steeza SV (usdm) póki co jedynie niepotwierdzone info z forów zza wielkiej wody.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak trochę o dupę potłuc te rozważania, bo przeciez SV, to miało być tańszy Steez, a tu teraz zataczamy koło :)

 

w SV mamy nakrętkę, a nie śrubę jak w Steez JDM, więc przynajmniej część bebechów w Steez SV 2015 USDM jest z SV

 

 

ps. Arek Ty pewnie otwierałeś, jaka jest przekładnia w IS71HL czy Steez 100SHL ?, bo na TT pamiętam, że się kiedyś kłócili

Edytowane przez bazyloss
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TN z założenia miał być i był trochę mocniejszy poprzez przekładnię. Pierwszy Steez nie miał identycznej budy jak SV6.3. Pewne jest że do tego Steeza nowego z wątku będzie pasować szpulka 105? TN i XHL Ltd - jeżeli chodzi o design i inny tuning optyczny/komfortowy są najfajniejsze (to moja opinia:)). Nowy Steez SV TWS - design bardzo fajny ale kolory nie fajne;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównując różnice pomiędzy Steezem TN a Steezem 105XH Ltd. a więc głównie kółko plus gwiazda i korbka - ten drugi wniósł na wagę ok 15 gram więcej, więc jeżeli Steezy SV (usdm) mają tę różnicę z tego powodu, że kółka w nich są choćby materiałowo analogiczne jak w limiciakach, to niezależnie od szpulki, raz, że bliżej im będzie do steeza niż ss sv, a jeśli do tego szpulka steeza sv będzie ważyć 11,8 grama to mamy zajebisty młynek w jeszcze lepszej cenie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy tak na prawdę to nie są tylko drobne szczegóły techniczne nie dające tak znacznych różnic:)? Pomijając oczywiście różnice optyczne oraz wodzik T w najnowszym Steezie.

 

Zawsze można coś tam podrasować głównie żeby był lepszy komfort przy nielotach i troszkę zejść z wagi wabika - łożyska, szpula, optyka...

Edytowane przez PILOT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...