Skocz do zawartości

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


hlehle

Rekomendowane odpowiedzi

Ten 4.0d?

 

Wysłane z mojego SM-N975F przy użyciu Tapatalka

Zależy od serii auta oraz generacji silnika. 

3.0sd czy 35d w e83 czy e70 przed liftem. Po lifcie w e70 faktycznie 40d, tak samo jak później w F15 (tylko już N57).

Tak czy siak założenie takie same jak wyżej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie BMW pytanie do posiadaczy X3 E83  - Wersja Po-liftowa : silniki 2.5 i 3.0 ( diesel i benzyna). Ktoś używał, jak sprawuje się napęd xDrive , skrzynia biegów ? Warto czy sobie raczej odpuścić ?

Czytałem o problemach z xDrivem, ale i masę pozytywów w kwestii pancerności silników i skrzyni biegów.... Ktoś coś ?

Ja mam E83 2005 3.0 w benzynie ,manualu i z podtlenkiem LPG . Napiszę tak : Jak kupisz zadbany egzemplarz to śpisz spokojnie . U mnie ,żadnej awarii przez dwa lata od zakupu ,ani plamki rdzy na nadwoziu czy podwoziu . Naprawdę jest to pancerne auto i z całą stanowczością stwierdzam ,że takich już nie robią ... Co do wersji : diesel jest bardzo udany zdarzają się awarie osprzętu ale sam silnik wytrzymuje ponad milion kilometrów . Benzyna wytrzymuje 700000 . Spalanie diesla raczej nie licz na poniżej 10l a raczej oscyluje w granicach 11l . Mój podtlenek bierze 15-16 lpg przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym (tyle samo na trasie z przyczepą ) Automaty były dwa : na początku 5 biegowy od GM i on jest dosyć awaryjny i późniejszy 6 biegowy też uchodzący za pancerny . Skrzynka rozdzielacza może się rozsypać i tu już naprawdę jest loteria bo jest nie do zdiagnozowania przy zakupie i myślę ,że przy zdrowym egzemplarzu to jedyna rzecz z którą należy się liczyć .

 

ps. Jak bym jeszcze raz miał kupić to kupiłbym wersje po lifcie ( bo jest miększa , u mnie jak przejeżdżasz przez tory to możesz plomby w zębach zgubić :D) i w automacie  ;) 

Edytowane przez sero1975
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu rozglądam się za użytkową terenówka głównie na ryby i okoliczne bezdroża - taka zabawko-fanaberia. Taka co wiecie – jak się pobrudzi to błoto samo z niej odpadnie po kilku miesiącach i nie trzeba myć, bo wstyd na zakupy podjechać. Graty na ryby mogą w niej nocować a jak się wilki w okolicy pojawią to i ja tez w niej przenocuje.

Rozglądałem się za Jeepem, Pajero , XL7 - ale albo stan tragedia albo cena tragedia :)

Ale w ostatni weekend widziałem jak facet niemotanym, dość egzotycznym dla mnie – uwaga i bez żadnych pośmiechujek proszę - Rextonem przewalił przez rzekę która miał dobre 50-60 głębokości i nawet zbytnio nie zwalniał.

Za nią jechała zwykła Granda i XL7 i kierowcy – grandy się wycofał, a XL7 była chyba dźwignięta z 3-4 cale na Radziku to pojechał, ale już mniej pewnie i szybko jak Rexton.

Poczytałem, pooglądałem – głownie rosyjskie filmiki – i wydaje mi się że jak na moje potrzeby było by całkiem ok. Głębokość brodzenia fabryczna a70cm, w terenie sobie w maire radzi.

No i za 20kpln można kupić auto w sensownym stanie, z automatem, reduktorem, na ramie, często ze skóra i podgrzewanymi fotelami. Do tego max 5kpln firmowy lift i dobre opony i można jeździć. Jedynie co to jest niska podaż benzyny, ale za to diesel i automaty są z mercedesa i maja bardzo dobre opinie.

Ktoś ma, użytkuje, użytkował ? Może się podzielić opiniami?  Słyszał że ktoś ma do sprzedania w dobrym stanie?

Generalnie patrząc po świecie wychodzi na to że auto i marka dosyć mocno nie docenione u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tu w wątku ktoś coś pisał o Rextonie, nawet sobie chwalił :)

Musisz przejrzeć kilka stron.

Był Rexton i chyba zaatakował pole kukurydzy .... Takie niedoceniane a dla niektórych obciachowe auto w fajnych pieniądząch - o iletak można napisać - ,które naprawdę robi robotę zwłaszcza w błocie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna zabawka, ale cena jest absurdalnie wysoka. Za takie pieniądze można przerobić na kampera 4x4 jakąś starszą, bardziej sprawdzoną konstrukcję, wysłać na dowolny kontynent, sprowadzić z powrotem i pewnie jeszcze zostanie na rok życia w podróży.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna zabawka, ale cena jest absurdalnie wysoka. Za takie pieniądze można przerobić na kampera 4x4 jakąś starszą, bardziej sprawdzoną konstrukcję, wysłać na dowolny kontynent, sprowadzić z powrotem i pewnie jeszcze zostanie na rok życia w podróży.

i przynajmniej będzie miał prysznic i WC. 

 

Ten VW to na trasę ew. na cały dzień. Wydać tyle kasy i w krzaki latać o myciu nie wspomnę to jakieś nieporozumienie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coma , łapy mocowania reduktora wymieniłeś czy alu jeszcze ? Pękają szybko

Jeszcze alu. Kupiłem wersję fabryczną od pierwszego właściciela, salon PL z 47tys. przebiegu. Jedyne co miała ponad fabrykę to orurowanie, hak i instalacja LPG. Powoli sobie przerabiam. Czytałem o łapach ale na razie nie katuję go w mocnym terenie, rozpoznaję możliwości. Może w przyszłości zmienię na stalowe, w planach jeszcze amortyzator skrętu i zobaczymy co się urodzi. Zawieszenie poszło póki co do wymiany w całości - EMS amory i sprężyny. Przód +30kg, tył +100kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coma, te auto to już bardzo dobra podstawa pod teren. To nie jakiś pierd więc będzie dobrze. Pokona z pewnością więcej przeszkód niż myślisz. Tylko od Ciebie zależy czy Ci go nie żal. Jest ładny, a tak będzie odbrapany, lekko powgniatany...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...