Skocz do zawartości

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


hlehle

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wszędzie da się wypożyczyć łódź, a często jak się da to strach na niej wypłynąć. W tym roku pożyczyłem łódź za 60 zł która przeciekała i na dzień dobry musiałem jeszcze sobie wodę wylać :D. Taki to poziom turystyki wędkarskiej, ale nie odchodźmy za bardzo od właściwego tematu bo dla mnie rozważania są ciekawe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli do tych rozważań mógłbym trzy grosze wtrącić , to mile wspominam ( choć właścicielem nie byłem ) jazdę Peugeot'em 4007 . Diesel 2,2 HDI , skrzynia manual , napęd AWD , prześwit taki większy niż standard . Wnętrze duże i przestronne , skóry i bajery , możliwości w terenie lekkim oraz zimowym i górzystym znakomite . Podjazdy w warunkach śnieżnych zostawiające w tyle kombi konkurencję 4x4 , o napędach na oś jedną nie wspominając . Tyle , że francuz i diesel - nie brzmi to dobrze . Cena zakupu myślę przystępna , auto cywilizowane , podniesione i dzielne ( przynajmniej jeśli chodzi o slip ) . Kumpel użytkował ze trzy lata bezproblemowo , zakupiony jako 5-cio latek bodajże . Dobre opinie użytkowników , przynajmniej wtedy . 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli do tych rozważań mógłbym trzy grosze wtrącić , to mile wspominam ( choć właścicielem nie byłem ) jazdę Peugeot'em 4007 . Diesel 2,2 HDI , skrzynia manual , napęd AWD , prześwit taki większy niż standard . Wnętrze duże i przestronne , skóry i bajery , możliwości w terenie lekkim oraz zimowym i górzystym znakomite . Podjazdy w warunkach śnieżnych zostawiające w tyle kombi konkurencję 4x4 , o napędach na oś jedną nie wspominając . Tyle , że francuz i diesel - nie brzmi to dobrze . Cena zakupu myślę przystępna , auto cywilizowane , podniesione i dzielne ( przynajmniej jeśli chodzi o slip ) . Kumpel użytkował ze trzy lata bezproblemowo , zakupiony jako 5-cio latek bodajże . Dobre opinie użytkowników , przynajmniej wtedy . 

 

Za dwa lata tego 4007 właśnie albo c-crossera będę szukać :D z powodów ekonomicznych oczywiście. Nie ma się co francuzów obawiać. Jak to już wielokrotnie zostało napisane jak dbasz tak masz i to jest prawda objawiona  ;) Do tego nie należy zbytnio oszczędzać podczas zakupu i lepiej szukać miesiąc albo i dwa dłużej aniżeli dzień za krótko ...

Edytowane przez Sławek Nikt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszędzie da się wypożyczyć łódź, a często jak się da to strach na niej wypłynąć. W tym roku pożyczyłem łódź za 60 zł która przeciekała i na dzień dobry musiałem jeszcze sobie wodę wylać :D. Taki to poziom turystyki wędkarskiej, ale nie odchodźmy za bardzo od właściwego tematu bo dla mnie rozważania są ciekawe. 

Wodę wylewam nawet z łodzi za 50 euro za dzień ;) Ale wolę zapłacić i wylać wodę, niż targać lódź 130 km po wąskich, irlandzkich drogach...

Janek życzę wytrwałości w poszukiwaniu autka. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszędzie da się wypożyczyć łódź, a często jak się da to strach na niej wypłynąć. W tym roku pożyczyłem łódź za 60 zł która przeciekała i na dzień dobry musiałem jeszcze sobie wodę wylać :D. Taki to poziom turystyki wędkarskiej, ale nie odchodźmy za bardzo od właściwego tematu bo dla mnie rozważania są ciekawe. 

 

Tu masz  o trójce bliźniaków do poczytania.

 https://www.auto-swiat.pl/testy/porownania-samochodow/citroen-c-crosser-mitsubishi-outlander-i-peugeot-4007-trojka-z-jednej-stajni/hyck6nl    

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli do tych rozważań mógłbym trzy grosze wtrącić , to mile wspominam ( choć właścicielem nie byłem ) jazdę Peugeot'em 4007 . Diesel 2,2 HDI , skrzynia manual , napęd AWD , prześwit taki większy niż standard . Wnętrze duże i przestronne , skóry i bajery , możliwości w terenie lekkim oraz zimowym i górzystym znakomite . Podjazdy w warunkach śnieżnych zostawiające w tyle kombi konkurencję 4x4 , o napędach na oś jedną nie wspominając . Tyle , że francuz i diesel - nie brzmi to dobrze . Cena zakupu myślę przystępna , auto cywilizowane , podniesione i dzielne ( przynajmniej jeśli chodzi o slip ) . Kumpel użytkował ze trzy lata bezproblemowo , zakupiony jako 5-cio latek bodajże . Dobre opinie użytkowników , przynajmniej wtedy . 

Znam ten samochód, ma zaskakująco dobre opinie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem przez jeden dzień 4007 i wywarł na mnie dobre wrażenie . Zobaczyłem w nim wiele wspólnego z outlanderem I i II . Taki fajny mix ;)

Bo to prawie to samo. Ta sama konstrukcja tylko pod inną marką. jedna fabryka

 

"Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2007 roku, a w Polsce dostępny od roku 2008. Nie licząc wojskowego modelu P4 z lat 80., pierwszy terenowy samochód Peugeota. Stworzony w ramach współpracy koncernu PSA, do którego należą Peugeot i Citroen z Mitsubishi. Jej owocem są modele 4007 oraz C-Crosser, oba oparte na nowym Mitsubishi Outlanderze (użyta płyta podłogowa o symbolu GS to również dzieło Mitsubishi). 4007, podobnie jak C-Crosser powstaje też w fabryce japońskiej marki w Okazaki."

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan X-trail 2.5l 165KM pierwszej generacji, ktoś ten model dojeżdzał ? O samym aucie trochę wiem, pytam bardziej pod kątem silnika, jego awaryjności i pracy na LPG.

Pytałem o ten silnik w dwóch różnych serwisach. Lpg znosi bardzo dobrze ale jest "ale". Koszt samej robocizny przy samej regulacji zaworów w obu warsztatach wycenili na 2,5-3 tysiaki. Nie bawią się i do tego nie mają małych paluszków więc wyciągają silnik z budy. Edytowane przez maniutek1
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tej 2010-2012 po lifcie. Dzisiaj kolega jechał w Ravce 2018 automat benzyna 2.0 i mówił ze tragedia, strach tym wyprzedzać bo ponoć tylko wyje i nie idzie. Może nie potrzebuje jakiejś rakiety bo samochód jak pisałem ma ciągać łódkę ale jakieś minimum osiągów by sie przydało zeby samochodem za 40 tysi po prostu przyjemnie sie jeździło.

Ja jak sie tym porzejechalem to nie wiedzialem co facetowi w salonie powiedzieć , takim nowym zamulonym, źle skrecajacym autem nigdy nie jechałem! Nie polecam bardzo. Ja się zrazilem do tego stopnia że z salonu subaru z Niemiec sciągałem na lawecie sj xt, oplacala się ta akcja. jest ogień,ale juz nie do kupienia, może warto popatrzeć też na foresterki?

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak sie tym porzejechalem to nie wiedzialem co facetowi w salonie powiedzieć , takim nowym zamulonym, źle skrecajacym autem nigdy nie jechałem! Nie polecam bardzo. Ja się zrazilem do tego stopnia że z salonu subaru z Niemiec sciągałem na lawecie sj xt, oplacala się ta akcja. jest ogień,ale juz nie do kupienia, może warto popatrzeć też na foresterki?

Którym rocznikiem jechałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którym rocznikiem jechałeś?

Janek to nie ma znaczenia. Rav4 + 2 litrowa benzyna + automat = "osiągowa" tragedia

Pisze, pisze ale nikt wierzyć nie chce. Ja może jestem trochę spaczony ale swoje wiem

 

A do tego, żeby jak sam napisałeś, przyjemnie się jeździło, jakieś "osiągi" by się przydały

Edytowane przez kruz
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... toteż dlatego Ja wybrałem 2 x RAV4  2,2 D4D  generacji III i mogę dodać , że gdy zakończą swój żywot w TOYOCIE nie będzie co kupić , tak samo jak w większości marek ...  :(   :unsure:

 

... to prawie analogiczna sytuacja jak w kołowrotkach do 2010 r było OK, a następne generacje ...  B)  :wacko:

Edytowane przez miramar69
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2019 też benzyna, mam wrażenie ze to taki kloc nie stabilny, w subaru cvt to przepaść ja mam 2018 super zaprogramowana,2014-17 wyła podobnie jak w nowej rav, ,!tyle ze subarina 241 kuni to sie odpycha

 

W 2014-17 skrzynia jest ta sama, też ma tryb z 6 wirtualnymi biegami i gdy się ustawi skrzynię w ten tryb to problem znika. Skrzynie automatyczne w Toyocie i Hondzie to tragedia. Forester XT SJ to super auto i Rav4 zjada na śniadanie. Tylko koniecznie w wersji XT, bo wolnossący to taki sam zamulator jak Toyoty.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek 18 ma 8 tych wirtuali,wiem że jako skrzynia 14-17 te same są,ale w salonie mówili mi,że nieco przeprogramowana w ostatnim roczniku w którym wychodził XT(przyspieszenie mniej skuterowe ;) ) jeśli wolnyssak to chyba lepszy byłby 2,5 z USA.

Generalne mogę polecić XT,chyba ostattni Forek w UE,coś co w miarę jeździ na teraz to juź chyba tylko z USA 2,4T Outback.

 

Janek jak nie musi byc wysoki i duży,to myśle z allroad a4 byłbyś zadowolony,miałem okazję A4 chwile polatać,2,0Turbo. super sie to prowadzi ,napędy dają rade w błotku,w trasie też klasa.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne ale...

"...Niektóre modele z automatyczną skrzynią biegów mają zamiast niego sprzęgło wielopłytkowe sterowane hydraulicznie. W przeciwieństwie do wielu podobnych rozwiązań z dołączaną osią tylną, w Subaru już wstępnie jest ono zablokowane, co przekłada się na efekt stałego napędu na cztery koła. Sterowane poprzez elektronikę może zareagować szybciej i jednocześnie łagodniej od najlepszej innej tego typu konstrukcji, czyli sprzęgła firmy Haldex piątej generacji, które potrafi zaskoczyć kierowcę nagłą zmianą charakterystyki prowadzenia samochodu..."

Haldex ma możliwość przeniesienia do 3600 Nm. W moim XC60 też przed ruszeniem haldex jest wstępnie spinany (sprawdzałem apką carscanner i ELM na wifi). Na wykrzyżu ESP dohamowuje koła bez przeczypności, wystarczy dodać gazu i wyjeżdżam. Nie twierdze, że to to samo co torsen czy inny stały napęd 4x4, ale zakładając, że po pustyni nie będziesz robił kilometrów, to do przejechania odcinka błota, haldex jak najbardziej daje radę.

A tu przykładowy dowód, że nie taki zły ten haldex:

PS. Ten powyższy, zacytowany tekst odnosi się do haldexów pierwszych generacji. Od Haldex'a 4 to sterownik decyduje o spięciu tylnej osi, a nie uślizg kół. Haldex 4 wszedł do użycia od 2008 roku, więc delikatnie mówiąc nie jest nowinką techniczną.

Edytowane przez radeqs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haldex ma możliwość przeniesienia do 3600 Nm. W moim XC60 też przed ruszeniem haldex jest wstępnie spinany (sprawdzałem apką carscanner i ELM na wifi). Na wykrzyżu ESP dohamowuje koła bez przeczypności, wystarczy dodać gazu i wyjeżdżam. Nie twierdze, że to to samo co torsen czy inny stały napęd 4x4, ale zakładając, że po pustyni nie będziesz robił kilometrów, to do przejechania odcinka błota, haldex jak najbardziej daje radę.

A tu przykładowy dowód, że nie taki zły ten haldex:

PS. Ten powyższy, zacytowany tekst odnosi się do haldexów pierwszych generacji. Od Haldex'a 4 to sterownik decyduje o spięciu tylnej osi, a nie uślizg kół. Haldex 4 wszedł do użycia od 2008 roku, więc delikatnie mówiąc nie jest nowinką techniczną.

Ale ja nie napisałem że zły system. Jeszcze raz wkleję.

https://autokult.pl/24020,symmetrical-awd-o-co-w-tym-chodzi

Szwagier ma XC60 D5 chyba z 2012 roku i w porównaniu do Subaru Forestera mojej żony, przynajmniej na śniegu gorzej sobie radził. Niezaprzeczalną zaletą jest to że jest lepiej wykończony i to bezapelacyjnie, czuje się powiew luksusu (nie wiem jaka to wersja Volvo ale w środku jest lepiej niż ok). 

Volvo na tle innych samochodów. Jednak wynik na 100% nie odzwierciedla możliwości poszczególnych samochodów ze względu na rodzaj użytych opon. Mój kolega który zajmuje się off roadem mawiał że w tym wszystkim najważniejsza jest opona.

Edytowane przez bho70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak wynik na 100% nie odzwierciedla możliwości poszczególnych samochodów ze względu na rodzaj użytych opon. Mój kolega który zajmuje się off roadem mawiał że w tym wszystkim najważniejsza jest opona.

 

I tu tkwi najczęściej szkopuł. W 100% się z tym stwierdzeniem zgadzam. Najważniejszym elementem są opony!

Co do wstępnego zblokowania sprzęgła w subaru i niezblokowania w haldex nie mogę się zgodzić z opisem na cytowanej stronie. Zależy to w 100% od oprogramowania w sterownikach samochodu i nie znam żadnych technicznych przeciwwskazań aby haldex spinać wstępnie mimo braku przeniesienia mocy silnika na koła. Co więcej sprawdzałem że w moim aucie sterownik tak właśnie robi. Nagrywałem też kiedyś filmik przy ruszaniu na piasku i w ruchu poklatkowym nie zauważyłem żadnej różnicy w obracaniu się przedniej osi względem tylnej (a piasek był kopny).

Zalet całego zespołu napędowego Subaru nie zamierzam podważać, przewiózł mnie kiedyś znajomy bawiący się w rajdy Imprezą. Wiem jak to auto potrafi być przyklejone do podłoża dzięki niskiemu środkowi ciężkości. Przy holowaniu przyczepy nie ma to jednak chyba większego znaczenia.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Forester będzie jednak najlepszy wyborem, allroad A4 również ale wybór słaby więc myślę że ciężko będzie się zmieścić w budżecie w dobrym egzepmlarzu. Na razie za ciekawie nie jest, z tego co przeglądam to chyba jeszcze nie znalazłem nic godnego uwagi, ale jeszcze trochę czasu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Forester będzie jednak najlepszy wyborem, allroad A4 również ale wybór słaby więc myślę że ciężko będzie się zmieścić w budżecie w dobrym egzepmlarzu. Na razie za ciekawie nie jest, z tego co przeglądam to chyba jeszcze nie znalazłem nic godnego uwagi, ale jeszcze trochę czasu jest.

Jak Allroad A4 to trzeba bardzo uwazac na silnik 1,8 turbo z poczatku dekady a najlepiej omijac szerokim łukiem. Potrafi palic ogromne ilosci oleju. Jakos w latach 2008-2012 (chyba) byl montowany

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 TFSI w Allroad to zło. Dobry jest 2.0 TDI CAHA 170. Poza tym A4 B8 Allroad ma same zalety.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

TFSI to najlepiej zaraz zmienic pierscienie bo to w nich jest problem .Silniki nie zostaly zmienione tylko pierscienie na tlokach sá inne i sié zapychajá po jakims czasie .Do brania oleju dochodzi bardzo czésto awaria wentyli lub wypalenie tloka ze zbierajácego sié nagaru .A co do aut ,to nie ma aut uniwersalnych i zadna technologia nie zastápi myslenia kierujácego .Mozesz wszédzie wjechac i wyjechac jak masz troché rozumu .Mozesz zakopac sié najnowoczesciejszym subaru, bmw czy audi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...