Skocz do zawartości

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


hlehle

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie troszke sie wtrace:

 

Co do vita to wlasnie takie sam chcialem kupic tylko sie wystraszylem tych KM - ja w 90% miejsc jezdze autostrada i to dobry kawalek i jakos mi sie nie wydaje, by jednoczesnie dalo sie utrzymac spalanie na poziomie 8l i predkosc w okolicach 120km/h. Pozatym mysle, ze tutaj takie vito ('00-'01 max zgaduje jak 2.3d) to bedzie juz mialo lekko 500 000 na budziku jak nie lepiej albo bedzie w stanie "farba na fotelach i dziury w pace". A nowe ponoc maja problemy z wtryskiwaczami i skrzyniami biegow (nie wiem czy to narzekania dla narzekania czy prawda - na moja almere 1.8 wszyscy mowia, ze najgorszy silnik i bierze olej a moja ani kropelki tfu tfu i jezdzi spoko).

 

ja na razie jezdze almera bo sie zepsuc nei chce (srednio kolo 20kkm rocznie i tylko zarowki wymieniam). myslalem nad jakims vanem jak almere diabli wezma (nie oplaca mi sie jej sprzedawac i kupowac vana bo wezme za nia tyle ile w kilka miesiecy na paliwo wydaje a jezdzi bez zarzutu ;)

Edytowane przez gooral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja Vitara przy normalnej jeździe, czyli takiej 100-130 (głównie 120) :) - pali średnio 10,5l, na autostradzie 13l

 

przy spokojnej jeździe nigdy nie udało mi się zejść poniżej 9l (średnie)

 

ale, X-Trail 2.2 diesel palił mi średnio (przy dynamicznej jeździe) 8,5l ropy

Edytowane przez bazyloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie troszke sie wtrace:

 

Co do vita to wlasnie takie sam chcialem kupic tylko sie wystraszylem tych KM - ja w 90% miejsc jezdze autostrada i to dobry kawalek i jakos mi sie nie wydaje, by jednoczesnie dalo sie utrzymac spalanie na poziomie 8l i predkosc w okolicach 120km/h. Pozatym mysle, ze tutaj takie vito ('00-'01 max zgaduje jak 2.3d) to bedzie juz mialo lekko 500 000 na budziku jak nie lepiej albo bedzie w stanie "farba na fotelach i dziury w pace". A nowe ponoc maja problemy z wtryskiwaczami i skrzyniami biegow (nie wiem czy to narzekania dla narzekania czy prawda - na moja almere 1.8 wszyscy mowia, ze najgorszy silnik i bierze olej a moja ani kropelki tfu tfu i jezdzi spoko).

 

ja na razie jezdze almera bo sie zepsuc nei chce (srednio kolo 20kkm rocznie i tylko zarowki wymieniam). myslalem nad jakims vanem jak almere diabli wezma (nie oplaca mi sie jej sprzedawac i kupowac vana bo wezme za nia tyle ile w kilka miesiecy na paliwo wydaje a jezdzi bez zarzutu ;)

A jakiego właściwie auta szukasz? Zamiast VITO popatrzyłbym na VW T4 - też pewnie troszkę nalatane, ale prostsza i tańsza konstrukcja. To jeśli idzie o duże vany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiego właściwie auta szukasz? Zamiast VITO popatrzyłbym na VW T4 - też pewnie troszkę nalatane, ale prostsza i tańsza konstrukcja. To jeśli idzie o duże vany.

 

sredni van wlasnie rozmiar expert/vito/hiace wydaje sie optymalny - dla 2 osob duzo miejsca, 3cia tez mozna wziasc od biedy. paka dluga by sie wyspac (czyli 1.8-2m), bardzo porzadna klima, mile automat (tu juz chyba tylko vito zostaje), niski (nie wiecej jak 1.9m bo czesto nad woda sa szlabany by camperami nie wjezdzac a i na parking poziomowy chcialbym dac rade wjechac). Z tych 3 co wymienilem hiace chyba najtrwalsza, ale za to przy okazji ponoc pije jak smok. Problem z vanem tutaj jest taki, ze auto tylko i wylacznie zarabia (nieraz musialem w robocie sciemniac, ze sie psuje by je do serwisu dali bo by nawet oleju nei wymieniali). wiec w takim 10 letnim vanie moze sie okazac, ze bedzie na dzien dobry 2000 euro do wpakowania (robocizna droga jak diabli za wymiane rozrzadu w passacie placilem bodaj 400 czy 500 euro - kumpel niedawno kupil opla vivaro '05 i w pol roku 3000? wpakowal - rozrzad, pompa od wspomagania, kpl opon, rejestracja bo auto bylo z uk, klocki tarcze i inne cuda... van przydalby mi sie tez do pracy (robie dorywczo sporo szpejow woze), ale jak policze ile kasy wywale (w zasadzie na zmiane samochodu bo mojemu nic nie dolega) to musialby ten van najblizsze 3 lata tylko paliwo palic nic wiecej by mi sie zwrocilo. Stad nigdzie sie nie spiesze (chyba, ze robote dostane na stale). Juz mi ktos wczesniej polecal mercedesa z 2.3d tylko wlasnie jakos nie widze rozwijania predkosci autostradowych takim silnikiem.

A i jescze jedno - chcialbym naped na przod albo hak z przodu - czasami przy wyciaganiu lodki musze zanurzyc tylne kola - jest szansa, ze autem RWD nie wyjade.... a to chyba zabija temat hiace i vita ;( (nie wiem czy da sie kupic hak mocowany z przodu? w sumie tylko sie w podluznice wpina nie? tylko nie wiem jak z chlodnica czy by nie bruuzdzila...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vito w starej budzie było przodem gonione.Silnik 2,3 D do prędkości 110 km/h był bardzo oszczędny.Powyżej 120km/h to już paliwożerca.Buda długa na 235 cm,wielokrotnie nocowałem i to razem z wielkim kundlem.Mój miał przelatane ponad 500 000 km i nigdy dolewki oleju nie robiłem.Na niektórych forach można przeczytać o takich które zrobiły grubo ponad milin.Wersja 80KM wymagała w trasie odpowiedniej technik jazdy.Znajomy żartował że jego wito zwalniało jak zobaczyło górkę :lol: Wersja z turbiną 100KM częściowo rozwiązywała ten problem,ale pali około 2L/km więcej .W porównani  VW  T4 czy T5 Vito jest bardziej komfortowe.Wiem bo miałem Vito w starej i nowej budzie,a teraz pomykam T5.Trwałość silnika i podzespołów starego nie do powtórzenia.Tylko ta wszechobecna czerwona zaraza , koszmar. :angry: Z wad to może jeszcze ciężka zmiana biegów,ale można się przyzwyczaić.Porównując to w  VW masełko. :)

Edytowane przez pisarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uu nie wiem czy one wogle tu wystepowaly wszystkie vito co znajduje to 100 i 110cdi nawet te '00 domyslam sie, ze to nei ten silnik?

tutaj nik pojemnosci przy vanach nie pisze bo podatek taki sam niezaleznie czy 1.1 silnik czy 4.8 ;) a wiekszosci osob to nie obchodzi - ma jezdzic i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to takiego z samym d nawet nei widzialem a cdi chodza po +- 1000/1500 euro. Btw co to jest male spalanie? jak do tej pory jezdzilem caddym '03 (dowolnie traktowany trzymal sie 7.5l super wynik) i vivaro '04 (rownie dowolnie traktowany 8.5 - wysoka buda 6 biegow, ale koszmarem bylo wyprzedzac odcicie kolo 3.5krpm a sie zbierac zaczynal kolo 2-2,5krpm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trasie przy delikatnej jeździe max 115km/ h można zejść poniżej 8l nawet 7,5,co przy tej masie i wysokości chyba nieźle.Wyprzedzanie i górki słabiutko.Tyle że siedzisz wysoko więcej widzisz to i więcej możesz.Jak latałem z Mazur około 200km to w trasie wyprzedzało mnie najwyżej kilka aut.Jak były złe warunki pogodowe n.p. deszcz jaszcze mniej.

Edytowane przez pisarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem wytrzymałości silnika i podzespołów T4  niewiele ustępuje Vito 2,3D.Blacharsko T4 bije Vito o kilka klas.Vito trochę bardziej urodziwy i komfortowy przynajmniej od wersji Transporter.Caravellka jest ekstra,ale chcą za nią w Polsce straszne pieniądze .Co do motoru 2,5 tdi to słyszałem że 1,9 tdi jest wytrzymalszy.Vito jest też niższe od T4,dzięki temu spoko wchodzi do garaży  wysokich na 1,9m.

Edytowane przez pisarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Freelandera w benzynie na którego wszyscy psioczą, że awaryjny. Ma oczywiście jakieś tam wady, ale każde auto ma. Paru kolegów przecierały w tamtym roku oczy ze zdziwienia co ten samochód potrafi w terenie, mimo to że nie jest to typowa terenówka. Nie jestem wielkim fanem aut terenowych chociaż jakiś wypas typowo na błoto chętnie kupił za nieduże pieniądze, ale za 15tys mam i trasę i teren i klime, skóry i inne pierdółki. Załaduje 100kg ponton, silnik 15km, siebie, dwóch kolegów i trochę sprzętu, więc wystarczy. Psuje się jak każde, choć mój egzemplarz nie należy do najbardziej awaryjnych. Pompa paliwa za 500zł i jakaś tam uszczelka to bilans z ostatniego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem V6- tkę :) Może mi się trafił jakiś wyjątkowy egzemplarz ale do przebiegu 400 tys kiedy go sprzedawałem nie miałem żadnych problemów. Wymieniłem tylko przepływomierz i membramę od regulacji turbiny. Gdyby nie głupie przepisy to znów bym sobie takiego ściągnął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak z nowym Vito które też posiadałem .Te Po 2007 r to już Niemiec,blacha w ocynku i plastiku.Niestety wrócili do tylnego napędu i całkowita porażka.Samochód jest za lekki ,Wystarczy trochę błota, piasku nie mówiąc o śniegu i tańczy jak na łyżwach.Mój kolega kupił w Castoramie 200kg piasku w workach i na zimę wrzuca no budę,bo inaczej nie da się jeździć.Znajomy diagnosta opowiadał mi że często nowe Vito ma problem z zjechaniem z rolek podczas badań technicznych.Między innymi dlatego sprzedałem i kupiłem T5 1.9 tdi.

Edytowane przez pisarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie

I ja dodam swoje 3 grosze do dyskusji,  posiadam Jeep Grand Cherokee 1994, 4,0 benzyna/gaz. Jeżeli chodzi o silnik i zawieszenie to mogę powiedzieć, że jest bezawaryjny. Największy problem u mnie jest z automatyczna skrzynia biegów( nie mechanicznie tylko sterowanie- nie chcę przełączać biegów  ) no i  spalanie na trasie przy prędkości do 120 km/h  pali około 20 litrów gazu gdy nie jest załączone 4x4 bo wtedy to już inna historia, a biorąc pod uwagę fakt, że  łowię głównie na Wiśle, do której mam średnio około 100km to nie jest zbyt ekonomiczny  smile.png. Lecz z dojazdami w największe "dziury" problemów nie mam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...