Skocz do zawartości

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


hlehle

Rekomendowane odpowiedzi

Przesiadłem się na wielosezonowe Yokohama Geolandar A/T.

Fakt jest taki, że przy moim aucie ( 4x4) prędkości przelotowe rzadko przekraczają 140km/h i nie upalam hardcorowo w terenie. Lubię natomiast zjechać z twardego i często wyciągam łódkę z miejsc gdzie potrzeba trochę wgryźć się w glebę. Dla umiarkowanych zastosowań mogę polecić! 

 

Teoretycznie to na wielosezonowych mamy większe możliwości wyjazdu z błota jak na letnich gumach - czy jednak nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie jest tak, że wielosezonowe są przeznaczone do innego klimatu niż nasz?

 

Kupiłem jeepa na wielosezonowych. Nie były nowe. Zużycie bieżnika było już spore.

Samochód na mokrym po prostu pływał jak na lodzie. Kupiłem nowe zimówki Falken. Andrzej pewnie o nich mówi. Po wymianie samochód kleił się do drogi.

Opony przerzucilem do xc90, a na lato kupiłem letnie również Falken.

Nie zaryzykuję z całorocznymi, ale po części dlatego że jeździ nim głównie żona, a samochód waży powyżej 2t.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie miałem ale poczytałem trochę a że czekała mnie wymiana dwóch kompletów na nowe a samochodem zamierzam jeszcze zrobić ze 40-50 tys. to pomogło podjąć decyzję.

Na śniegu i lodzie zachowanie wzorowe - zobaczymy jak będzie gdy będzie cieplej. Założyłem jakieś japońskiej marki ze średniej półki. Jutro napiszę jakie bo nie pamiętam.

Już do dwóch kompletów nie wrócę - to wiem.

 

 

Czy to nie jest tak, że wielosezonowe są przeznaczone do innego klimatu niż nasz?

 

Kupiłem jeepa na wielosezonowych. Nie były nowe. Zużycie bieżnika było już spore.

Samochód na mokrym po prostu pływał jak na lodzie. Kupiłem nowe zimówki Falken. Andrzej pewnie o nich mówi. Po wymianie samochód kleił się do drogi.

Opony przerzucilem do xc90, a na lato kupiłem letnie również Falken.

Nie zaryzykuję z całorocznymi, ale po części dlatego że jeździ nim głównie żona, a samochód waży powyżej 2t.

Trafiłeś, Falken.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku lat jeżdżę suvami na oponach wielosezonowych o trochę agresywniejszym bieżniku, Yokohama Geolandar ATS G013 i G015. Poprzednie dobija Kolega, który wziął mojego x-traila, a ja w Outlanderze jeżdżę ponad rok i sobie chwalę. Używam na ryby, do wodowania, na polowania, w śniegu rewelacja.

Szczerze polecam.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wredne Stainy Pro coś tam

 

 

Też przeszedłem na wielosezonowe i jestem mile zaskoczony - nawet w największe mrozy dawały radę. Nigdy więcej zimówek. 

 

 

A napęd w zimie na 4 przy tych oponach? I jaki samochód?

Też mam od jesieni Vredestein Quatrac PRO w XC90 Jestem jak na razie bardzo zadowolony - nie miałem wielosezonowych przez ładnych kilka lat.

Rewelacyjnie się trzymają na suchym i mokrym (na mokrym zdecydowanie lepiej jak stare zimówki) na śniegu też jest nieźle - wiadomo, że pomaga napęd 4x4. Co do głośności przy większych prędkościach jest porównywalnie do letnich Kumho.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półtora roku temu kupiłem rocznego Passata b8 który salon opuścił na wielosezonach Goodyear Vector. Jak się cieszyłem, gdy się już skończyły się we wrześniu zeszłego roku. Głośne, na morkym słaba przyczepność a w zeszłą zimę ledwo podjechałem pod górę w Szklarskiej - musiałem jechać zygzakiem. A jest to wielosezon premium. Tak więc ja podziękuję. Zmieniłem na Pirelli P7 na lato i Bridgestone LM005 na zimę. Szczególnie te drugie pokazały klasę w tym roku w Zieleńcu gdy po odwilży przyszedł mróz. Wielu miało problemy włącznie z jednym typem w Superbie 4x4 który zaparkował mi w drzwiach pasażera. Tak więc do auta którym zapierdzielam po autostradach z całą rodziną nie chcę kompromisów. Za to z busie do roboty mam wielozesony Pirelli i są super. Szczególnie cieszy pozbycie się obowiązku trzymania drugiego kompletu kół i ich wymiany dwa razy w roku.

Edytowane przez Pawgas
  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do wędkarskiego kupuję też wielosezonowe, wybór padł na yokohamy geolandar. Na pewno mają lepszy bieżnik od letnich, a przy slipowaniu może to mieć znaczenie. W zimę okazyjnie nim będę jeździł. W samochodzie użytkowanym na co dzień letnie i zimówki bo do częstej jazdy zimą dobre zimówki na pewno są lepsze od uniwersalnych. 

Edytowane przez wujek
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaraku jeździłem na Yokohamah Geolander. Bardzo fajne opony. Błoto i piach im nie straszny. Miałem też komplet letnich, przez cztery lata nawet ich nie założyłem. Jedeny ich minus to zachowanie w zakrętach. Czasem odnosiłem wrażenie, że spadną z felg ???? ale to tylko przy lekkich wariacjach.

Teraz przy innym aucie mam i letnie i zimówki. Gdyby nie zmiana przepisów w De (niedługo chyba 2024 zimą będzie można jeździć tylko na zimówkach, M+S zimą będą niedozwolone) to jeździłbym tylko na oponach M+S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdy się ma 4x4 wielosezonowe są najlepszym rozwiązaniem.Nie bójcie się tego,szczególnie przy zimach jakie ostatnio mamy.

tez tak myslalem ,az raz lat temu kilka w ciágu nocy pogoda sié zrobila zimowa i jadác 40 na godziné do pracy na wielosezonówkach wyjebalem w bandé na autostradzie..Ktos napiszé ze trzeba umiec jezdzic to juz mówié ze mam przejechane lekko ponad milion kilosów w róznych warunkach jak i róznymi samochodami.Zimówek zadne wielosezonowe nie zastápiá.

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Subaraku jeździłem na Yokohamah Geolander. Bardzo fajne opony. Błoto i piach im nie straszny. Miałem też komplet letnich, przez cztery lata nawet ich nie założyłem. Jedeny ich minus to zachowanie w zakrętach. Czasem odnosiłem wrażenie, że spadną z felg ale to tylko przy lekkich wariacjach.

Teraz przy innym aucie mam i letnie i zimówki. Gdyby nie zmiana przepisów w De (niedługo chyba 2024 zimą będzie można jeździć tylko na zimówkach, M+S zimą będą niedozwolone) to jeździłbym tylko na oponach M+S.

Panie Adamie ,w De jest nakaz jazdy na oponach zimowych w przypadku warunków zimowych .Owszem jak nie ma sniegu i lodu nikt sié nie doczepi ,ale w przypadku kiedy spadnie snieg i zatarasujesz drogé to dostaniesz mandat za brak opon zimowych.Masz miec tez w zapasie plyn zimowy do spryskiwaczy .Nie wspomné o ubezpieczalni w przypadku kolizji w warunkach zimowych bez odpowiednich opon .A w Austri musisz miec minimum 4 milimetry bieznika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak te całoroczne geolandery mają się np do cooper discoverer? Bo zastanawiam się właśnie między tymi dwoma, a cooper ma ciut lepszy index spalania... Forester sg, częściej szosa jak bezdroża ale chciałbym żeby w terenie lepiej sobie radził niż na zwykłych letnich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, w zimie masz dopuszczone opony ze śnieżynką czyli zimowe i opony z oznaczeniem M+S czyli błoto i śnieg. Od chyba 2024 będzie można jeździć tylko na zimowkach.

Mieszkasz w De i takich rzeczy nie wiesz?

Drogi kolego to o czy piszesz to zimówki a nie opony wilosezonowe .Przytyk sié nie udal .Jezeli masz troché pojécia to wiesz ze to co do wszystkiego jest ,jest do dupy .Opony wielosezonowe to nie opony terenowe .Oczywiscie mozna sobie wyszukac opony które lepiej zachowujá sié na blocie czy w terenie ale zasada jest jedna .Jak po lesie to terenówki .Do slipowania nie potrzebuje specjalnych opon tylko troché rozumu .

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M+S to wielosezonowe. Jak mają logo śnieżkę na tle 3 szczytów lub oznaczenie PMSF M+S to są zimówki. 

tak na prawdé to nie chodzi o oznaczenia ,kolega Adam napisal ze od 2024  roku w Niemczech trzeba bédzie zimá na zimówkach smigac .Otóz ten przepis jest juz aktualny ,nie jest tylko wyznaczony czas jak w Austi od do .W Niemczech ustawodawca powiedzial ze od 7 stopni w dól zimówki .Ot i wsio .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na prawdé to nie chodzi o oznaczenia ,kolega Adam napisal ze od 2024  roku w Niemczech trzeba bédzie zimá na zimówkach smigac .Otóz ten przepis jest juz aktualny ,nie jest tylko wyznaczony czas jak w Austi od do .W Niemczech ustawodawca powiedzial ze od 7 stopni w dól zimówki .Ot i wsio .

I u nas tak powinno być. Parę osób wyciągałem z zasp tej zimy. Kilku było właśnie na letnich. Ci ludzie to przygłupy. Jak sam zginie to kij gorzej jak komuś wjedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego to o czy piszesz to zimówki a nie opony wilosezonowe .Przytyk sié nie udal .Jezeli masz troché pojécia to wiesz ze to co do wszystkiego jest ,jest do dupy .Opony wielosezonowe to nie opony terenowe .Oczywiscie mozna sobie wyszukac opony które lepiej zachowujá sié na blocie czy w terenie ale zasada jest jedna .Jak po lesie to terenówki .Do slipowania nie potrzebuje specjalnych opon tylko troché rozumu .

Krzysztof, nie masz chyba racji. Jeżdżę po kraju, w którym mieszkasz i nieraz miałem w zimie kontrolę policji.

Założone miałem opony wielosezonowe z oznaczeniem M+S i wyraźnie powiedziano mi, że w zimie są "Gut" ale tylko do 2024 bo wtedy będzie można jeździć tylko na zimówkach... upierać się nie będę ale tak mi mówiono.

A tak na szybko z jakiegoś tam artykułu:

"

Niemcy są w większości zadowoleni z wprowadzonych nowelizacji. Problem polega jednak na zbyt małym respektowaniu obowiązujących norm. Żeby zmienić ten stan rzeczy, władze planują zwiększyć wysokość sankcji za nieprzestrzeganie przepisów. Ministerstwo Transportu zamierza podnieść dolny próg mandatu za niedostosowane do warunków ogumienie do 75 euro

Dodatkowo opony ze znaczkiem M+S będą uznawane za zdatne do użytkowania w zimie tylko do 2024 roku. Po tym okresie, jedynym akceptowanym w warunkach zimowych ogumieniem, będzie to posiadające znaczek alpejski - 3PMSF."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, nie masz chyba racji. Jeżdżę po kraju, w którym mieszkasz i nieraz miałem w zimie kontrolę policji.

Założone miałem opony wielosezonowe z oznaczeniem M+S i wyraźnie powiedziano mi, że w zimie są "Gut" ale tylko do 2024 bo wtedy będzie można jeździć tylko na zimówkach... upierać się nie będę ale tak mi mówiono.

A tak na szybko z jakiegoś tam artykułu:

"

Niemcy są w większości zadowoleni z wprowadzonych nowelizacji. Problem polega jednak na zbyt małym respektowaniu obowiązujących norm. Żeby zmienić ten stan rzeczy, władze planują zwiększyć wysokość sankcji za nieprzestrzeganie przepisów. Ministerstwo Transportu zamierza podnieść dolny próg mandatu za niedostosowane do warunków ogumienie do 75 euro

Dodatkowo opony ze znaczkiem M+S będą uznawane za zdatne do użytkowania w zimie tylko do 2024 roku. Po tym okresie, jedynym akceptowanym w warunkach zimowych ogumieniem, będzie to posiadające znaczek alpejski - 3PMSF."

tak ,sá gut dopuki nie zablokujesz drogi .Wtedy dowiesz sié ze nidostosowales sié do warunków pogodowych ze o wypadku nie wspomné .A ja myslé ze rygorystyczne przepisy dotyczáce opon sá ok bo nawet w warunkach naszych lekkich zim wystarczy tylko jeden dzien drastycznej zmiany pogody i nieszczéscie gotowe.Robié rocznie kilkadziesiát tysiécy kilometrów i wiem ze zimá opony zimowe  sá do niezastápienia .Ci co myslá inaczej nie mieli widocznie jeszcze sytuacji w ,której bez zimówek ani rusz..W Austri w Alpach musisz miec tez przy sobie lancuchy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, nie rozmumiemy się. Pp pierwsze, nic Ci nie przytykam ????

Po drugie. Na ten moment zimą musisz mieć opony typowo zimowe czyli ze śnieżynką lub opony z oznaczeniem M+S. Tak chyba mówią ich przepisy. I nie ważne czy będziesz miał kolizję czy zablokujesz drogę, według ich prawa te opony są odpowiednie zimą. W 2024 będą odpowiednie tylko typowe zimowe.

Jak jest na prawdę to nie mam pojęcia. Nie czytam ich ustaw, rozporządzeń czy co oni tam mają ????

Pomijając to wcześniej w prawie mięli chyba tylko słowo "zalecane" a nie obowiązkowe. W razie wypadku nie dostawało się mandatu. Problem był z ubezpieczycielami, którzy nie chcięli wypłacać odszkodowań bo ktoś niezastosował się do zaleceń.

Po trzecie, również uważam tak jak Ty. Na lato najlepsze są letnie, na zimę zimowe. A wszystko pomiędzy jest pomiędzy ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...