Skocz do zawartości

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


hlehle

Rekomendowane odpowiedzi

Ja po 7 latach jazdy SUVem z napędem "4x4" czyli Outlander II, stwierdziłem że dość zabawy i zastanawiania się czy tym razem wyrwę łódź z wody czy nie wyrwę. A zdążyło się że trzeba było prosić innych o pomoc.

Po długich poszukiwaniach mam to co chciałem Pajero Sport 2,5 DiD 178 KM.

 

Teraz to dopiero jest dopiero wyciąganie przyczepy z łodzią z wody.

Blokadki ciach, reduktorek ciach i powolusi bez szarpania wyjeżdżam. Różnica kolosalna. Teraz mogę jechać z kumplami tam gdzie oni mogli, a ja nie bo miałem obawy czy wyciągnę Skylle (trochę to wszystko waży).

 

Także mam na zbyciu Outlandera  :P

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po 7 latach jazdy SUVem z napędem "4x4" czyli Outlander II, stwierdziłem że dość zabawy i zastanawiania się czy tym razem wyrwę łódź z wody czy nie wyrwę. A zdążyło się że trzeba było prosić innych o pomoc.

Po długich poszukiwaniach mam to co chciałem Pajero Sport 2,5 DiD 178 KM.

 

Teraz to dopiero jest dopiero wyciąganie przyczepy z łodzią z wody.

Blokadki ciach, reduktorek ciach i powolusi bez szarpania wyjeżdżam. Różnica kolosalna. Teraz mogę jechać z kumplami tam gdzie oni mogli, a ja nie bo miałem obawy czy wyciągnę Skylle (trochę to wszystko waży).

 

Także mam na zbyciu Outlandera :P

Jaki nasz motor w tym Outlanderze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leopard 1 też  ma kąt podjazdu do 60% więc również ,,spuchł" by tak jak Abrams M1  na takim kącie podjazdu czyli 45 stopni.  Skoro nowoczesne czołgi by nie podciągnęły przyczepy z łodzią pod tak nachylony  podjazd to wątpię czy jakiś ,,cywilny " samochód by tego dokonał. 

Taki chyba cywilny samochód, choć nie wiadomo ile w tym filmie prawdy a ile marketingu ? Niemniej wygląda na ok 45 stopni :)))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do Ortisa 420 kupiłem Volvo XC 60, 3,2l benzyna, 4x4,opony całoroczne, ale jeszcze nie było sprawdzane. 

 

Jak będziesz zmieniał opony to polecam jakieś AT-eki, np. Falken Wildpeak AT3WA. Sporo AT-eków ma to oznaczenie płatka śniegu i zimą też dają radę, a w terenie są nieporównywalnie lepsze od zwykłych allseasonów. Plus w terenie skrzynia w tryb manualny, żeby sama nie zmieniała i tryb W (winter jak masz) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki chyba cywilny samochód, choć nie wiadomo ile w tym filmie prawdy a ile marketingu ? Niemniej wygląda na ok 45 stopni :)))

 

https://www.youtube.com/watch?v=25u80sQkkkM

Przecież na filmie jest, że to 37,5°

Poza tym nie chodzi o to czy podjedzie pod górę, tylko czy pokona kąt, czyli czy przejadzie przez załamanie z danego kąta na płaskie.

Edytowane przez Artech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki chyba cywilny samochód, choć nie wiadomo ile w tym filmie prawdy a ile marketingu ? Niemniej wygląda na ok 45 stopni :)))

 

Ciekawe tylko jakie miał opony ten pojazd. Na zwykłych bez kolców ( i to konkretnych) ja szans na podjazd nie widzę. Myślę że i śnieg (twardy, ostry i mocno zmrożony) był specjalnie do tego przygotowany aby uzyskać odpowiednią przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz zmieniał opony to polecam jakieś AT-eki, np. Falken Wildpeak AT3WA. Sporo AT-eków ma to oznaczenie płatka śniegu i zimą też dają radę, a w terenie są nieporównywalnie lepsze od zwykłych allseasonów. Plus w terenie skrzynia w tryb manualny, żeby sama nie zmieniała i tryb W (winter jak masz) :)

To nie jest raczej samochód przeznaczony na teren, więc nie zamierzam go katować. Ma jeździć i ciągnąć łódź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, przy czym ja nie mówię o katowaniu tylko o znacznym zwiększeniu możliwości terenowych niewielkim kosztem (dla przykładu: na nieutwardzonym slipie i miękkiej dojazdówce możliwe, że będziesz właśnie musiał katować, żeby haldex na całorocznych dał radę, a na AT będziesz się spokojnie toczył). Dobre AT są niewiele głośniejsze na asfalcie, a znacznie lepsze w terenie. Masz haldex 3 więc sprawdź też pompę hydrauliczną i elektryczną i generalnie cały haldex, bo zaniedbane egzemplarze z tych roczników często jeżdżą na samym przodzie.

Edytowane przez Maciek.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki plan ! Do outlandera założyć wspomniane opony AT !! 

 

Przerost formy nad treścią czy jednak nie. Ale czy plomby z zębów nie wypadną w czasie samego dojazdu po asfalcie +- 110km/h i tak 240 kilometrów w obie strony z łódką na haku. 

Był slip w którym dawałem radę nawet po mokrym jak popadało ale się skończył . Jest inny w okolicy ale więcej piachu tam jest.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony to podstawa i zawsze znacznie poprawiają zdolności terenowe, nawet przy napędach dołączanych. 110-120 km/h spokojnie na dobrych AT-ekach można latać. Oczywiście będzie głośniej niż na HT, ale to nie jest różnica taka jak np. przy HT vs MT czyli typowych oponach terenowych, które są już bardzo głośne na asfalcie powyżej 80 km/h. Outlander II ma dość skuteczny napęd AWD, więc w połączeniu z dobrymi oponami będzie to już solidne narzędzie pod kątem wędkarskim. Edit: Jeżeli chodzi o twardość to AT mają różną twardość zależnie od marki i modelu, tak samo jak HT, bo są robione z różnych mieszanek w zależności od konkretnego przeznaczenia (niektóre mają np. bardziej agresywny bieżnik terenowy, inne znowu są bardziej uniwersalne pod kątem użytkowania zimą etc.). Generalnie nie odczułem, żeby było twardo, aczkolwiek używałem ich w samochodach terenowych, które z definicji mają też miękkie zawieszenie. Jeśli Ci na tym zależy to można dobrać coś miękkiego.

Edytowane przez Maciek.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki plan ! Do outlandera założyć wspomniane opony AT !!

 

Przerost formy nad treścią czy jednak nie. Ale czy plomby z zębów nie wypadną w czasie samego dojazdu po asfalcie +- 110km/h i tak 240 kilometrów w obie strony z łódką na haku.

Był slip w którym dawałem radę nawet po mokrym jak popadało ale się skończył . Jest inny w okolicy ale więcej piachu tam jest.

Przy dobrych ATekach nie ma problemu z jazda, halasem itd

 

AT nie sa tak agresywne jak inne bardziej terenowe. To fajny kompromis umozliwiajacy wygodniejsze wodowanie i jazde po asfalcie, na co z reszta wskazuje ich nazwa :)

 

Tak jest glosniej niż przy szosowych, ale to szum.

Na swoich ATekach swobodnie jezdze 100km/h, jak i 130km/h. Jednoczesnie dają dobra przyczepnosc przy slipowaniu

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Edytowane przez SzymusS
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaproponuje Micheliny Latitude Cross  letnie do 210 km/h 71 dB.

Super jak dla mnie , trochę głośne po 140 km/h 

Mam je w Kudze pseudo 4x4 przejechane  20 tyś km ,cena 600 pln/szt .

Jak zmieniłem z zimowych  na letnie wulkanizatorzy się  śmieją 

że nie te opony przywiozłem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Outlander II lata na Yokohama Geolandar G015 ATS, przyczepa z łódką 120km/h bez problemów. Zęby nie wypadają, balon 70 więc jest na miękko. Jeżdżę na tym do lasu i po polach na polowanie, rewelacja do suva. Miałem xtraila też na yokohamach, kumpel kupił i też sobie chwali. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Outlander II lata na Yokohama Geolandar G015 ATS, przyczepa z łódką 120km/h bez problemów. Zęby nie wypadają, balon 70 więc jest na miękko. Jeżdżę na tym do lasu i po polach na polowanie, rewelacja do suva. Miałem xtraila też na yokohamach, kumpel kupił i też sobie chwali.

Też mam wlasnie geolandara, dokladnie geolandar a/t GO15 265/65 r17 112 h rpb, i sobie chwale

U mnie sa zalozone do land cruisera 120

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...