Skocz do zawartości

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


hlehle

Rekomendowane odpowiedzi

Łukasz zerknij sobie na Volvo xc70 z silnikiem benzynowym 3,0 T6 lub wolnossacy 3,2... oba znakomicie znoszą LPG... napęd AWD. Bagażnik mega ustawny, pakowny... prześwit zawieszenia 21cm podobnie jak w nie jednym suvie... komfortowe zawieszenie na dłuższe trasy...

Edytowane przez Karol Krause
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę głównie pod uwagę. Jeszcze mam obawy co do automatów bo różniej mówią. No i żonie się xc70 nie podoba ale to już drugorzędna sprawa ????

To dołóż trochę i ściągnij sobie jeepa wk2 po 2014.Skrzynię żeby tam uszkodzić to trzeba mieć zdolności,są pancerne,a automatem jak pojeździsz to już nie spojrzysz na zwykłą...

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dołóż trochę i ściągnij sobie jeepa wk2 po 2014.Skrzynię żeby tam uszkodzić to trzeba mieć zdolności,są pancerne,a automatem jak pojeździsz to już nie spojrzysz na zwykłą...

Mi ogólnie automat nie przeszkadza byle był trwały. Właściwie bez reduktora nawet automat z 4x4 wskazany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem i jeep i niestety volvo, to nie te samochody co 20 lat temu. Zresztą jeep do tej kwoty to słabe auto w teren. Takie jest moje zdanie. Ogólnie ja bym brał japończyka lub niemca, a nawet francuza. W Twoim wypadku jak żona decyduje o walorach wizualnych to lepiej wybrać kilka modeli i spokojnie poszukać. Pamiętaj, że co się podoba nam lub nie podoba, to subiektywna opinia. Moim wyborem w tej cenie by było np audi a6 allroad, może jakieś q5, może jakaś toyota, jakiś vw. Pamiętaj to moja subiektywna opinia, a każdy z nas będzie swoje chwalił. Miałem podobny problem i niestety skończyło się na dwóch autach, jedno rodzinne, drugie na ryby. W tym drugim wypadku to jest a4b6 quattro. Potrafi wyjechać z wielu miejsc niedostępnych dla suvów, jedyna wada to nisko zawieszony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam co kolega Matteo wyżej napisał

 

W budżecie 50tys cudów nie znajdziesz

 

Sam szukalem w ubiegłym roku i tak,Honde Crv odrzuciłem bo te 2.0 trochę za słabe i nie bardzo jest czym jechać, możesz celować w forestera jak trafisz fajnego XT będziesz zadowolony. W tej kasie to jeszcze jakieś volvo xc 60 lub xc 70 do gazu z motorem 2.5t,3.0t lub 3.2 też może byc problem bo mało jest na rynku tych samochodow w dobrym stanie,U mnie skończyło się na skodzie scout w dieslu gdzie zarzekalem się ,że diesla więcej nie kupię.Na tą chwilę jest lux.Pali stosunkowo nie dużo napędy śmigają, nikt jeszcze mnie nie musiał wyciągać ;)

Mógłby być nieco wyzszy ale na moje potrzeby wystarcza.

Edytowane przez Rampampam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę głównie pod uwagę. Jeszcze mam obawy co do automatów bo różniej mówią. No i żonie się xc70 nie podoba ale to już drugorzędna sprawa

Z własnego doświadczenia odnośnie automatu w Volvo. Auto mam od nowości. Na budziku już ponad 190 tys. km. Żadnych problemów ze skrzynią. Zmienia biegi lepiej niż jak auto wyjechało z salonu. Warunek konieczny: zmiana ATF w skrzyni, najlepiej dynamicznie, co około 60 tys. km. I nie polecam ATF'u z naklejkami Volvo. Po pierwszych 60 tys. km, podczas wymiany, ze skrzyni wypłynęła gnojówka. Po drugiej wymianie było o niebo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym poszedł w ciut starszego Land Cruisera -tylko szukaj takiego co o niego dbali ( zabezpieczali antykorozyjnie) lub Touarega (ewentualnie Q7)  .Ten Commander to jest super sprawa ja go polecam , tylko wbrew temu co mówi coma to sprawa nie jest beznadziejna tylko trzeba szukać takiego z DMC 2750 kg a nie 2900 . Co do WK 2 to zdania są podzielone ale dla 5 osób bym takiego auta nie kupił dla mnie za małe ( aniby ta sama płyta) . Tutaj mógłbym napisać elaborat na ten temat bo długo do Wk2 nie byłem przekonany . 

 

Ale chyba najlepsza jest propozycja Marcipas-a i zakup Sharana, Alhambry, Galaxego 4x4 . To będą wszyscy jeździli komfortowo , sam miałem  zdecydowanie polecam . Caddy tez ujdzie.

Jak już jesteś przy takim aucie to rozważ jeszcze  Dodge (Grand) Caravan lub Chrysler Voyager 4x4 , bo sienna czy Odysey nie ma chyba 4x4 w starszych modelach , ale możesz sprawdzić - bo jak jest to jest zmiana faworyta na te dwa modele. 

Ostatnia propozycja to T4 lub T5 bo jak nie trzeba aby było 4x4 to bym szedł w Opla czy Renaulta .

 

Szkoda ,ze teraz mówisz bo ostatnio znajoma sprzedawała naprawdę pięknego GrandCaravana 4x4 za 55tys. po zmarłym mężu .

 

Co do volvo uwielbiam te auta i o ile jak się schrzani 4x4 to  pół biedy ale jak automat to gorzej. A obydwie rzeczy są dosyć awaryjne . Miałem trzech klientów (wspólników) którzy mieli te Volva i szczerze auta cacane , ale tylko manual i ew. 4x4 , ale też prędzej czy później zepsuje się .

 

Edytowane przez Misiek1
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ale masa przyczepy niechamownej max 450 kg z tagiem co czytam. Tyle ma fabia na haku

Sprawdź  Dodge Journey to samo co Fiat a może mieć inne DMC dodatkowo niektóre Fiaty miały prawilnie 1100kg 

Czy ktoś z Was użytkuje auto z VAGowskim 1.5 TSI etec i mógłby podzielić się spostrzeżeniami? Mam na myśli sprawność, precyzję oraz potencjalną awaryjność tego układu.

Kolega sobie dziś kupił 1,0 TFSI i kupił tylko dlatego ,że jest cała rodzina mega zadowolona z tego silnika .Jak 1,0 TFSI wymiata to 1,5 będzie tym bardziej wymiatał.  To było obiektywnie  :D Subiektywizm sobie zostawię. :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź Dodge Journey to samo co Fiat a może mieć inne DMC dodatkowo niektóre Fiaty miały prawilnie 1100kg

Kolega sobie dziś kupił 1,0 TFSI i kupił tylko dlatego ,że jest cała rodzina mega zadowolona z tego silnika .Jak 1,0 TFSI wymiata to 1,5 będzie tym bardziej wymiatał. To było obiektywnie :D Subiektywizm sobie zostawię. :D

A tak serio bez sarkazmu - masz jakieś doświadczenia z eksploatacji 1.5 TSI Etec? Mogą być subiektywne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie widzisz sarkazm?    Napisze tak , nic do nich nie mam , niby jest wszystko jak najbardziej ok. silniki poprawione zdecydowanie w porównaniu do początkowych wersji.  Ludzie są z tego jak najbardziej zadowoleni.  Ale dla siebie bym tego zdecydowanie nie kupił a zwłaszcza miękkiej hybrydy. Ale to bardziej własne widzimisię niż poparcie w danych. Tyle dobrze ,ze chyba przy miękkiej hybrydzie jest automatyczna skrzynia bo bez tego nie widzę tego już zupełnie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie widzisz sarkazm?    Napisze tak , nic do nich nie mam , niby jest wszystko jak najbardziej ok. silniki poprawione zdecydowanie w porównaniu do początkowych wersji.  Ludzie są z tego jak najbardziej zadowoleni.  Ale dla siebie bym tego zdecydowanie nie kupił a zwłaszcza miękkiej hybrydy. Ale to bardziej własne widzimisię niż poparcie w danych. Tyle dobrze ,ze chyba przy miękkiej hybrydzie jest automatyczna skrzynia bo bez tego nie widzę tego już zupełnie . 

Gdzie widzę? Tam gdzie go zawarłeś :)

 

No właśnie, szukam poparcia w danych i w spostrzeżeniach użytkowników. Nie rozważam auta ze skrzynią manualną, jakiegokolwiek, tylko automat. Także DSG to nie tylko plus ale i konieczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...