skippi66 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Im prędkość wyższa tym większe opory jazdy ( tarcia ). Pow. 100 km/h zwiększają się drastycznie. Żeby je pokonać, silnik musi pracować z coraz większą mocą a tę może pozyskać tylko i wyłącznie ze spalanie paliwa. Coraz większych ilości paliwa. Możecie sobie pisać co chcecie o nadbiegach, automatach, pagórkach i wachlowaniu biegami, tyle że nic to nie da. Prawa fizyki obowiązują w całym Wszechświecie, więc tym bardziej w Waszych samochodach.Pomysł żeby samochód mniej palił przy dużych prędkościach to tylko wishfull thinking. Równie dobrze możecie próbować schłodzić rozgrzane pomieszczenie kuchenne otwierając drzwi od lodówki. Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez skippi66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrt80 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Im prędkość wyższa tym większe opory jazdy ( tarcia ). Pow. 100 km/h zwiększają się drastycznie. rosną proporcjonalnie do kwadratu prędkości. przy 140 km/h opór aerodynamiczny jest w gruncie rzeczy 2x większy niż przy 100 km/h. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 rosną proporcjonalnie do kwadratu prędkości. przy 140 km/h opór aerodynamiczny jest w gruncie rzeczy 2x większy niż przy 100 km/h.Dokładnie. Nie chciałem tego pisać bo to już trochę zbyt skomplikowane jak na warunki swobodnej, dostępnej dla wszystkich dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooral Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 No to probujecie powiedziec w manualu ze jadac 110 kmh na 3 buegu spale mniej niz jadac 130 na 5tym bo predkosc i opory mniejsze? Ps ile chciales biegow w automacie(pozycji) poza sztywnym 1 i 2 gdzue zapinany jest 1 lub 2 biegi a oba raczej malo przydatne w trasie to masz tylko d n i r. Plus przycisk nadbiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 No to probujecie powiedziec w manualu ze jadac 110 kmh na 3 buegu spale mniej niz jadac 130 na 5tym bo predkosc i opory mniejsze? Ps ile chciales biegow w automacie(pozycji) poza sztywnym 1 i 2 gdzue zapinany jest 1 lub 2 biegi a oba raczej malo przydatne w trasie to masz tylko d n i r. Plus przycisk nadbiegu.Tylko po co komplikować proste zagadnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooral Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Bo glupoty puszecie po mojemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Wy w tych automatach macie tylko R N i D? jeśli tak, to do kierowcy dupy dopiszę jeszcze auto do dupy fajnie jak ktos ma auto posiadajace tylko to biedne r n i d i mimo wszystko, nie posiada auta w czopkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrt80 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 fajnie jak ktos ma auto posiadajace tylko to biedne r n i d a kolega o czym konkretnie? bo na zdjęciu nie tylko biedne RND i właśnie o tym piszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zresztą jak kolega ma auto które mniej pali przy 170 niż przy 120, to tylko wypada pogratulować. Dodatkowo można by parę miliardów dolców na czymś takim zarobić. Albo i więcej. Zazdroszczę i pozdrawiam - Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gooral Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Napisz cos konstruktywnego. Ps jezdzilem w zyciu kilkoma automatami i tylko w zeszlorocznym pasku z dsg mialem co innego niz pdnr.ps po co w samochodzie biegi jesli tylko predkosc wplywa na spalanie? Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez gooral Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 a kolega o czym konkretnie? o tym, ze jezeli jest duzo to nie musi byc dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrt80 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) o tym, ze jezeli jest duzo... no tak, ale jak jest malo i dobrze nie jest to lepiej nie bedzie. a jak jest duzo i nie jest dobrze to moze byc tylko lepiej... gooral- chodzi o tryb manual i reczna zmiane, wyreczenie bezdusznej maszyny. nowe tempomaty w ciezarowkach (a to tam sie oszczedza, w osobowym to zabawa) są wyposazane w moduly gps i mapy. wiedza gdzie gorka, gdzie z gorki i na tej podstawie dobieraja przelozenia. to nie s-f, to juz jest. jak Wookashowi "wahluje", to proponuje przejsc w tryb manual, przy 100 na godzine nie wierze, ze sie narobi. i z cala pewnoscia spali mniej niz przy 140, chyba ze na zlosc mamie odmrozi sobie uszy i bedzie jechal na "3ce".wplyw na spalanie ma wiele czynnikow, ale glownym i tak zawsze bedzie czlowiek. Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez nrt80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert67 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 ...nowe tempomaty w ciezarowkach (a to tam sie oszczedza, w osobowym to zabawa) są wyposazane w moduly gps i mapy. wiedza gdzie gorka, gdzie z gorki i na tej podstawie dobieraja przelozenia. to nie s-f, to juz jest. Nie przesadzasz z tym wyposażeniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrt80 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Nie przesadzasz z tym wyposażeniem . nie http://truckfocus.pl/nowosci/5743/nowy-tempomat-scanii-oszczędza-paliwo-dzięki-gpsjak dobrze pamiętam to Scania ma mapy, Volvo i MB same się uczą zapamiątując ostatnie ileś tysięcy km. Mapa Scanii w D działa, w PL tylko główne trasy. Volvo i MB siłą rzeczy w PL działają jak w Niemczech ale na nowych trasach nie oszczędzają nigdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert67 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 nie http://truckfocus.pl/nowosci/5743/nowy-tempomat-scanii-oszczędza-paliwo-dzięki-gpsjak dobrze pamiętam to Scania ma mapy, Volvo i MB same się uczą zapamiątując ostatnie ileś tysięcy km. Mapa Scanii w D działa, w PL tylko główne trasy. Volvo i MB siłą rzeczy w PL działają jak w Niemczech ale na nowych trasach nie oszczędzają nigdzie... Świetnie, że są ludzie którzy wierzą w te 3% oszczędności . Zawsze to jest za co, dodatkowo zapłacić .Pomijając już fakt, że nawet najdokładniejsze GPS + najlepsze mapy + najsprawniejsze procesory + najdoskonalsze satelity + zawsze "doskonałe" warunki meteorologiczne, składają się na sukces 3% oszczędności . To prawda 3%, to bardzo dużo przy założeniu, iż średnia spalania, powiedzmy 29 l/100km.Wystarczy jednak, mały błąd takiej nawigacji by auto zaczęło mieszać skrzynią. A jeśli zaczyna się mieszanie to, ten wspomniany procent znika natychmiast i długo trzeba na trasie pracować by chociaż bilans na "0" wyszedł . I cały misterny plan...znowu kierowca musi wziąć w swoje ręce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunwald1980 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Auta maja moc silnika przy pewnym wartosciach obrotow oraz maksymalny moment obrotowy tez przy pewnych obrotach.Ja zauwazylem ze jadac np 110km/h auto jest wyraznie slabsze niz jadac 140 km/h roznica obrotow to ( 110 km/h ok 1900 obr/min a przy 140 km/h 2200 obr/min) i tak mi sie wydaje, ze jadac te 110km/h na 6 biegu silnik wyraznie sie meczy niz przy 140km/h na tym samym biegu, kiedy to bzyczy milutko, kazda reakcja na gaz to plynne i natychmiastowe przyspieszenie.wiec sam nie wiem, zawsze jezdzilem "ekonomicznie" tj. staralem sie nie przekraczac na trasie 2000 obr/min (od czasu do czasu targalem pod czerwone aby przepalic dobrze autko) a zmiana biegu odbywala sie przy 2200 obr/min, podczas zmiany przelowenia tj wyzszy bieg zaczynal prace przy ok 1800 obr/min kiedy turbo juz wyraznie zaskakuje.Teraz staram sie nie patrzec bardzo na spalanie i np na trasie jezdze conajmniej 130km/h (chyba ze jezdze w innych krajach niz Niemcy, badz przepisy mnie do tego zmuszaja) nie zauwazylem zbytniego wzrostu spalania paliwa, za to zauwazylem ze silnik chodzi zwawiej, nie jest taki umeczony, moze to tylko zludzenie, badz sila perswazji, na kompie spalanie od dluzszego czasu nie zmienia sie, robie troche km i na trasie i w miesice, spalanie 5.7 litra o ile mozna wierzyc komputerowi, ostatnio jak mierzylem lejac pod korek to zrobilem do kolejnego tankowania 800km z czego 500 trasa a 300 miasto , przez 2 dni zalatwianie spraw, z miejsca na miejsce od rana do wieczora. Spalanie wyszlo rowne 5.7 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricci Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 nie http://truckfocus.pl/nowosci/5743/nowy-tempomat-scanii-oszczędza-paliwo-dzięki-gpsjak dobrze pamiętam to Scania ma mapy, Volvo i MB same się uczą zapamiątując ostatnie ileś tysięcy km. Mapa Scanii w D działa, w PL tylko główne trasy. Volvo i MB siłą rzeczy w PL działają jak w Niemczech ale na nowych trasach nie oszczędzają nigdzie... zapytaj kto z tego korzysta? I jaki wpływ ma ilość oraz rozmieszczenie towaru na powierzchni ładunkowej,dodając podmuchy wiatru,na wielkość spalania...a,i kto na tempomacie ciężarówką z 24 t ładunku po górkach jeździ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert67 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 zapytaj kto z tego korzysta? I jaki wpływ ma ilość oraz rozmieszczenie towaru na powierzchni ładunkowej,dodając podmuchy wiatru,na wielkość spalania...a,i kto na tempomacie ciężarówką z 24 t ładunku po górkach jeździ? Jak mam ciężko i pod górę, to z lenistwa na tempomacie wjeżdżam :D . Zjechać już się tak nie da :D . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 W Pogromcach Mitów kiedyś było a i w Polsce dawnymi czasy urządzano rajdy np. na litrze paliwa. Wygrywał zawsze ten, kto jechał wolno ( 20 - 30 km/h ) na maksymalnie wysokim biegu. Ten który gonił ile fabryka dała, przejeżdżał zawsze dystans o +/- połowę mniejszy. Zasada działania silnika cieplnego nie zmieniła się od momentu wynalezienia, czy to w aucie czy w lokomotywie czy w piecu co. Dajesz w rurę, palisz więcej. Czego powyższe dowodzi, szanowni Koledzy?Ano ni mniej ni więcej ino prawdziwości zasad termodynamiki, które niektórzy na siłę usiłują podważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert67 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Dajesz w rurę, palisz więcej. Czego powyższe dowodzi, szanowni Koledzy?Ano ni mniej ni więcej ino prawdziwości zasad termodynamiki, które niektórzy na siłę usiłują podważyć. I tu dyskusji nie ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ricci Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Jak mam ciężko i pod górę, to z lenistwa na tempomacie wjeżdżam :D . Zjechać już się tak nie da :D .Robert,to już wiem kto mnie tak zawsze spowalnia pod górę . A z góry idzie jak strzała 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert67 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Robert,to już wiem kto mnie tak zawsze spowalnia pod górę . A z góry idzie jak strzała Takich też nie lubię . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrt80 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Świetnie, że są ludzie którzy wierzą w te 3% oszczędności . Zawsze to jest za co, dodatkowo zapłacić .Pomijając już fakt, że nawet najdokładniejsze GPS + najlepsze mapy + najsprawniejsze procesory + najdoskonalsze satelity + zawsze "doskonałe" warunki meteorologiczne, składają się na sukces 3% oszczędności . To prawda 3%, to bardzo dużo przy założeniu, iż średnia spalania, powiedzmy 29 l/100km.Wystarczy jednak, mały błąd takiej nawigacji by auto zaczęło mieszać skrzynią. A jeśli zaczyna się mieszanie to, ten wspomniany procent znika natychmiast i długo trzeba na trasie pracować by chociaż bilans na "0" wyszedł . I cały misterny plan...znowu kierowca musi wziąć w swoje ręce . pisałem że wierzę w 3% oszczędności, czy może pisałem że jest taki tempomat? czy jest jakiś sens w odpisywaniu na resztę Twojego postu?co do zasady tempomat jest podstawą ecodrivingu. w wielkim skrócie:- tempomat- sprawne (szybkie, z pomijaniem biegów) rozpędzanie do prędkości które jest się w stanie utrzymać- 80 km/h zamiast 85- hamowanie silnikiem wymuszające myślenie na drodze+ zachowywanie większych odległości między pojazdami, ale to się łączy z poprzednim- rozmieszczenie ładunku (dopiszę dla kolegi, choć u mnie "szmaty" nie jeżdżą i nie mam na to wpływu. każde z powyższych można rozsądnie wytłumaczyć. to raz, a dwa: oszczędności w transporcie drogowym zbiera się po kropelkach. wszystko ma wpływ, klasa oleju, tempomat z gps, kąt ustawienia spoilera, opony... kierowca. tych zmiennych jest tyle, że śmiać się nawet z 1% nie wypada. bo jak nie pozbierasz wszystkich ziarenek, to nie zaoszczędzisz 15-20%. a takie są różnice pomiędzy firmami świadomymi, i tymi trochę mniej. kierowcy stosujący się do tych zasad wypracowują u mnie premie za normy (28-29/100). kierowców z którymi dyskutuje jak z Tobą obciążam za przepał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 kierowcy stosujący się do tych zasad wypracowują u mnie premie za normy (28-29/100). kierowców z którymi dyskutuje jak z Tobą obciążam za przepał. Kolejne premie mają za oszczędność poniżej normy. I uszczęśliwianie wielu kierowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrt80 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 (edytowane) Kolejne premie mają za oszczędność poniżej normy. I uszczęśliwianie wielu kierowców. tak oszczędzają tylko odporni na wiedzę, ale się spóźniają i krótko pracują, także co złego to nie ja Edytowane 3 Kwietnia 2014 przez nrt80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.