Skocz do zawartości

Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby


hlehle

Rekomendowane odpowiedzi

Mój brat i jego wspólnik nie wyobrażają sobie jazdę SUV-ami muszą mieć coś niskiego. Bo ich podobno buja przy wyprzedzaniu i na zakrętach. .Wspólnik obecnie ma 508 ale celuje teraz albo w Skodę RS-a albo w Audi a brat obecnie jeździ SantaFe i twierdzi ,ze jest ogormna walka na serpentynach i to się w ogóle drogi nie trzyma i musi zwalniać . I  chce sobie kupić Scouta/Alltracka lub Allorada . Kompletnie tego nie rozumiem - bo jak chce mieć dobre auto na autostrady to nie ma co iść w półśrodki tylko kupić też takie auto jak jego wspólnik a nie bawić się w podwyższane kombi. Dla mnie jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego. Moim skromnym zdaniem jak mu aż tak przeszkadza wysokość w SUVie i jego prześwit to i z takiego podwyższanego kombi zadowolony nie będzie.  I wiem SUV-y też mają być uniwersalne ale niestety prawdziwych terenówkę w obecnych czasach jak na lekarstwo. Zwłaszcza w Europie.   Dlatego ja bym poszedł jednak w dwa auta. Ja tak mam i jestem szczęśliwy. Jedno jest naprawdę mocno ,,zglebione" i trzyma się drogi jak złe a druga to stara terenówka i wszędzie dojadę.  .Aczkolwiek prawdopodobnie sprzedam swoje i odkupie Hyundaia  brata jak mu tak nie odpowiada bo zbyt mało jeżdżę żeby trzymać dwie fury a zdecydowanie jeżdżę jak dziadek i wole większy prześwit to ,ze wszędzie dojadę i wjadę niż to ,że wreszcie mogę 80 czy 100 wejść w zakręt czy ,,tasować się" na autostradzie . 

Edytowane przez Wolti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój brat i jego wspólnik nie wyobrażają sobie jazdę SUV-ami muszą mieć coś niskiego. Bo ich podobno buja przy wyprzedzaniu i na zakrętach. .Wspólnik obecnie ma 508 ale celuje teraz albo w Skodę RS-a albo w Audi a brat obecnie jeździ SantaFe i twierdzi ,ze jest ogormna walka na serpentynach i to się w ogóle drogi nie trzyma i musi zwalniać . I chce sobie kupić Scouta/Alltracka lub Allorada . Kompletnie tego nie rozumiem - bo jak chce mieć dobre auto na autostrady to nie ma co iść w półśrodki tylko kupić też takie auto jak jego wspólnik a nie bawić się w podwyższane kombi. Dla mnie jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego. Moim skromnym zdaniem jak mu aż tak przeszkadza wysokość w SUVie i jego prześwit to i z takiego podwyższanego kombi zadowolony nie będzie. I wiem SUV-y też mają być uniwersalne ale niestety prawdziwych terenówkę w obecnych czasach jak na lekarstwo. Zwłaszcza w Europie. Dlatego ja bym poszedł jednak w dwa auta. Ja tak mam i jestem szczęśliwy. Jedno jest naprawdę mocno ,,zglebione" i trzyma się drogi jak złe a druga to stara terenówka i wszędzie dojadę. .Aczkolwiek prawdopodobnie sprzedam swoje i odkupie Hyundaia brata jak mu tak nie odpowiada bo zbyt mało jeżdżę żeby trzymać dwie fury a zdecydowanie jeżdżę jak dziadek i wole większy prześwit to ,ze wszędzie dojadę i wjadę niż to ,że wreszcie mogę 80 czy 100 wejść w zakręt czy ,,tasować się" na autostradzie .

Powiedz bratu żeby nie sugerował się suvem hyundai.Niech się przejedzie czymś markowym bo faktycznie hyundai czy kia z tych starszych to walka przy większych prędkościach.Ja np.nie widzę dla siebie innego auta niż suv,do codziennej jazdy i na ryby,już nie wspominając podpięcia łódki i napędu 4x4 do slipowania.Tak się przyzwyczaiłem że jak wsiadam do takiej skody to jakbym siadał na asfalcie,brat pewnie młody jeszcze człowiek...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Też myślałem ,że suv to tylko taczka po e53 i e70, ale GLE na pneumatyce ojca mnie wyjaśniła.

Teraz jeżdżę Alfą Stelvio i prowadzi się w zakrętach nie gorzej niż poprzednie F10. Fakt, straciłem na komforcie ale jeżdżę coraz mniej więc priorytety się zmieniają :) 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie udało wylicytować Mustanga i to Mach 1 czyli 460 koni za 850pln na weekend. Jak już byłem szczęśliwy to sie okazało ze z paliwem i weekend mogę zacząć w sobotę a oddać w poniedziałek. 

Wiec karnąlem sie bokami z Poznania nad morze. Było super. Na pierwszej stacji spuszczalem powietrze z opon bo furmanka twarda. 460kuni tak mnie wyszarpało że nawet na race nie przełączałam bo była masakra.

Frajda super. Jazda bokami, przyspieszenie itd. No i ten bulgot. Ludzie normalnie zdjęcia robili.  Ale to nie na nasze drogi. Za mocny, na prostej drodze tak myszkuję, że masakra. Do tego bagażnik wielkości torebki a tylne siedzenia nocnika dla dorosłych, 

 

Super fura do świrowania, ale to by musiało być auto zabawka. Nie chciałbym tym jeździć codziennie do pracy. No i wyczyn, ze po tych trzech dniach dalej mam prawko  :D

 

Za to Kugę pokochałem od pierwszego wjeżdżenia  ;) 

 

200pln dotyczyło wypożyczenia kugi. Mustanga możesz popróbować u dealera czasem sie udaje jazdę próbną wyczarować jak ktos pomoże.

To zamiast zniechęcić to mnie zachęciłeś.. Jazda bokami, przyśpieszenie i ten bulgot czyli sam miód i to czego brakuje w dobie elektryków.. To ma być zapasowe auto tak więc jako zabawkę można traktować. V8 koniecznie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo nie chciałem zniechęcać. Mustang to Mustang. Zabawa super. Gorzej z parkowaniem, wysiadaniem itp.

Mój kręgosłup go nie polubił.

Na zabawkę super. Na auto do jazdy na co dzień już nie dla mnie.

 

Z wad to jedynie trochę plastikowy w środku i np wentylacja foteli do dupy, byłem mokry jak szczur. W passerati chodziła malina a tu trzeba sie dźwigać z fotela.

 

No limuzyna to nie jest. To dzik do dziczenia.

 

Hehehe gdzieś w któejś wypożyczalni chyba widziałem 4x4 - noooo to by już było coś i fajne auto na ryby. Tylko problem z wsadzeniem jednoskładów  :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być też duża różnica pomiędzy Mach 1 i "cywilnym" w zawieszeniu. Tam jest sporo ustawień, oczywiście jeździłem na sporcie, ale są raczej torowe i na naszych drogach to masakra jest. Podobnie w motocyklu jak się utwardzi zawias na tor to na drodze i łatach się toto od ziemi odrywa i na zakręty na drogę trzeba mocno zmiękczyć zawiasy szczególni odbicie.

 

Ale doświadczenie fajne. Zrobiłem prawie tysiaka km w 3 dni. Za rok może znów się szarpnę na weekend i tak robiąc co roku i tak będzie taniej niż utrata wartości o ubezpieczeniach nie wspominając.

 

Żeby się piwa czasem napić browaru kupować nie trzeba.

 

A stare Mustangi to zupełnie inna bajka. 69 (chyba) jechałem. Tam dopiero jest asceza w środku :D . Ale jazda frajda no i nowego każdy głupi może mieć a zabytek to zabytek.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Zmierzam kupić bagażnik dachowy ( taka trumnę   ) i zamontować do SUZUKI GRAND VITARA II  2.7 z 2011 r

Czy możecie podesłać jakieś sprawdzone modele, nie zależy mi na nówce ale mogą być używane- może ktoś ma na zbyciu

I jak  to się montuje do tego modelu, nie ma tam relingów – czy muszę je dokupić ?

 

attachicon.gif 20241111_135500.jpg

Dodam że relingi zintegrowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz albo bardzo drogie przeznaczone do modelu, albo uniwersalne z odpowiednim rozstawem do relingów zintegrowanych.

Np. https://allegro.pl/oferta/bagaznik-dachowy-alu-inter-pack-virgo-g2-ir120-na-relingi-zintegrowane-17086902316

I na to montujesz boxa

I znowu jak chcesz drogo to Thule, a jak dobrze i w przystępnej cenie, to Inter Pack, Taurus, Cruze, Sportac...

Pewnie wyznawcy "tylko Thule" zaraz mnie zjedzą ????????

 

A i sprawdź nośność dachu w aucie

Edytowane przez Artech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz albo bardzo drogie przeznaczone do modelu, albo uniwersalne z odpowiednim rozstawem do relingów zintegrowanych.

Np. https://allegro.pl/oferta/bagaznik-dachowy-alu-inter-pack-virgo-g2-ir120-na-relingi-zintegrowane-17086902316

I na to montujesz boxa

I znowu jak chcesz drogo to Thule, a jak dobrze i w przystępnej cenie, to Inter Pack, Taurus, Cruze, Sportac...

Pewnie wyznawcy "tylko Thule" zaraz mnie zjedzą

 

A i sprawdź nośność dachu w aucie

Dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosnosc dachu?hmm. Woziłem na dachu wszystko. Ponton. 2 pontony. Ponton ze szpejem. Ponton z gratami. Płyty gk. Ostatnia dojechała w pół zlamana. Konstrukcje stalowe. Balustrady. Ramy stalowe. Elementy 6m na kombi. 7m na vivaro. Nie spotkałem się z nośnością dachu. Dach niesie tyle ile włożysz. Łaski nie robi. Jedyne co to pasy spinasz w aucie nad głową. 2 zdrowaśki i do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosnosc dachu?hmm. Woziłem na dachu wszystko. Ponton. 2 pontony. Ponton ze szpejem. Ponton z gratami. Płyty gk. Ostatnia dojechała w pół zlamana. Konstrukcje stalowe. Balustrady. Ramy stalowe. Elementy 6m na kombi. 7m na vivaro. Nie spotkałem się z nośnością dachu. Dach niesie tyle ile włożysz. Łaski nie robi. Jedyne co to pasy spinasz w aucie nad głową. 2 zdrowaśki i do przodu

 

z26575346AMP,Fiat-seicento-na-dachu-mial

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nosnosc dachu?hmm. Woziłem na dachu wszystko. Ponton. 2 pontony. Ponton ze szpejem. Ponton z gratami. Płyty gk. Ostatnia dojechała w pół zlamana. Konstrukcje stalowe. Balustrady. Ramy stalowe. Elementy 6m na kombi. 7m na vivaro. Nie spotkałem się z nośnością dachu. Dach niesie tyle ile włożysz. Łaski nie robi. Jedyne co to pasy spinasz w aucie nad głową. 2 zdrowaśki i do przodu

Czytając Twoje posty przeważnie stwierdzam, że poglądy mamy podobne, ale tym razem pieprzysz głupoty. Każdy samochód osobowy ma w specyfikacji określoną nośność dachu. Na pewno znajdziesz to w instrukcji obsługi. Nawet w obrębie jednego modelu mogą być one różne, np ze względu na dach panoramiczny.

W większości średnich i dużych kombi nośność dachu to 75 kg. Suv i terenowe to około 100 kg.

Niestety w tym wypadku Suzuki Vitara ma 75 kg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Umbra

20zl?

Mogę za to kupić co najmniej 4pak żubra

Właśnie z tymi pieniędzmi w drodze powrotnej podjadę pod dino...

Dokładnie tak, po żuberki

 

Nieprzypadkowo wybrałem owy brand piwka (a raczej czegoś co ludzie nazywają piwem, popłuczyny)

U mnie puszek tego dziadostwa jest pełno nad rzeką

Muszę zacząć zbierać jak Nagły Atak Wędkarza

Później sprzedam na złomie za grube pieniądze, tira puszek żubr (i tyskie)

W końcu będzie mnie stać na woblery jdm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez rożne rzeczy woziłem. Nawet dach, na dachu  ;)

 

i trochę mnie już męczy ilośc zakazów i nakazów. A wolność gdzie? Wolność polega na tym, że kalkuluje ryzyko. Jak narobie szkód to je pokrywam. Przykład z Niemiec. Alkohol. W czasie kontroli możesz kość 0,5promila. Ale masz chociaż stłuczkę to poziom dozwolony spada do 0,2 i wina jest od razu po Twojej stronie. Nie wiem jak teraz ale kiedyś w Bawarii było 0,8. Jak wracaliśmy z budowy to kierowca sączył sobie po pracy piwko w busie i … jakoś tam nie było tylu wypadkow co w Polsce.

 

odnosnie puszek kawał mi sie przypomniał ale to juz inny dział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Mondeo. Spałem nie raz, wchodzi materac 200x100 bez problemu. Miedzy fotele a kanapę kładziesz jeszcze graty i na wierzch belkę od żaluzji bagażnika. Masz radio, klimę, ogrzewanie. Do 5* brakuje tylko kibla i prysznica.

żeby było płasko trzeba wysunąć zagłówki. Spałem w ostatnim wypuście i w przedostatnim. 

W focusie też jest git ale trochę mniej miejsca.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam np. Berlingo/Partnera. Płaska podłoga, siedzenia z tyłu wyjmujesz i masz mega bagażnik na spanie, cały sprzęt.

Auto z wyższym zawieszeniem niż zwykły kombiak, 1,6HDI spali 6 max. 6,5l/100, w zależności od wersji klimatronik 2 strefowy, tempomat ...

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...