Janus Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Witam wszstkichNa wstępie się przedstawie. Nazywam się Janusz Strzałkowski - pseudonim artystyczny Janus. Z zawodu jestem artystą plastykiem po warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.Wędkarstwem, przed wielu wielu laty zaraził mnie mój teść. I tak się zaczęło. Kupowałem setki przynęt, ale często byłem rozczarowany. Powstała więc idea zrobienia własnej niepowtarzalnej przynęty. Zdjęcie poniżej pokazuje pierwsze próby wtrysku dwukolorowego. Dobre 8 lat temu wpadłem na pomysł odlewania plastisolu z naturalnych wzorów ryb. Łapałem więc rybki i odlewałem z nich wzory. Matryce do dzisiaj robię z termokauczuku. Później, jeśli dany wzór się sprawdza zlecam wykonanie matrycy w aluminium. Nareszcie zacząłem łowic poważne osobniki.Poniżej widać rybki gumowe, które łowią wspaniale do dzisiaj. Następną fazą było zrobienie rybki jak najbardziej zbliżonej do originału. Problem był z farbami. Przez dwa lata experymentowałem kupując farby na całym świecie. Jedne nie trzymały sie plastisolu po kilku kąpielach, inne krwawiły tzn. najmniejszy nawet punkt rozlewał się po pewnym czasie na całej rybce. Czasami efekty były ciekawe. Na niemieckim forum poynałem gościa, który miał ten sam problem i zlecił firmie dopasowanie farby do plastisolu. Udało się. Od tej pory nie ma problemów.Przykład poniżej. 36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox1999 Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Witam!! Fajne gumiaki.Witaj w rodzinie twórców . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietruk Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Genialne wykonanie. Te płotki jak żywe.Już szykuję miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...