MANTHEO Opublikowano 19 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 wątek bajka dla wszystkich dłubaczy, brawo dla pomysłodawcy i oczywiście dla chętnych w dzieleniu się swoimi patentami, ja chciałem tylko podpowiedzieć(nie jest to co prawda patent) kolejny rodzaj/markę "mazaków" do znakowania swoich wyrobów, tudzież do dodawania szczegółów, bo szczerze mówiąc osobiście miałem z tym problem(standardowo napisy spływały z lakierem) , wiele osób z forum wymieniało nazwy ale u mnie w sklepach tego nie znalazłem, natomiast wczoraj wypróbowałem cienkopis kreślarski z dopiskiem technic firmy rystor, jedzie to na tuszu kreślarskim więc poliuretan tego nie rusza, pisaki te powinny być dostępne w każdym niemalże papierniczym, pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mysz Opublikowano 19 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Ostatnio zauważyłem że jak podpiszesz się na polakierowanym korpusie pisak spłynie.Natomiast po skończonym malowaniu nie lakierowałem korpusu a od razu podpisałem bezpośrednio na farbę , lakier nie ruszył napisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro82 Opublikowano 19 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Dokładnie tak jak mówisz Kolego, wobki dobrze jest podpisywać jeszcze przed lakierem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MANTHEO Opublikowano 19 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 (edytowane) co do podpisywania to ja robiłem tak, że po 1 lub 2 warstwie kończącej poliuretanu dawałem podpis i później znów warstwy lakieru, ale w sumie kolejność nie ma znaczenia byle lakier nie rozpuszczał mazaka bo nic bardziej nie wk... jak masz skończony wobler i na sam koniec trafi się taki "rozmazaniec", ręce opadają, kiedyś tam wcześniej podpisywałem wobki lakierem z puchy-psikałem w pokrywkę i wykałaczką smarowałem literki, ale....syzyfowe prace, a od wczoraj jest to dużo prostsze Edytowane 19 Lipca 2013 przez MANTHEO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryka Opublikowano 19 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2013 Ja nie maluje przed lakierowaniem ponieważ powierzchnia nie jest śliska i się źle podpisuje a w dodatku cienkopis się psuje od farb bo się zakleja ( bynajmniej ja tak miałem ). Maluje na dobrze wyschnietej powierzchni polakierowanej ,wtedy mi się ładnie pisze. Napisu nie dotykam palcem bo sie zmaże ale przy zanurzeniu w lakierze ani drgnie.Podpisuje Uni Pin-Fine Line a lakieruje domaluxem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turboaspius Opublikowano 20 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Jesteś wielki .. hehe ja dzisiaj właśnie wklejając oczy myslałem nad tym jak robi to symetrycznie.. a tu tak banalny patent Dzięki ! A ja pokaże wam jak dociążam swoje boleniówki ... moze i większość tak robi -może nikt - nie wiem.Bynajmniej ja nie miałem sposobu na to by sprawnie wypełnic całą szczeline rowka ołowiem w boleniówkach.Żadna to filozofia co robie ale moze ktoś na to nie wpad więc się dziele P1090294.JPGP1090295.JPGP1090296.JPG Jesli ktoś wkleja na cyjanoakryl , to pozalaniu ołowiem radze jeszcze raz pozalewać klejem miejsca przy oczkach ponieważ przez rozgrzany ołów klej traci część swoich właściwości. Można wiedzić jak frezujesz rowki pod obciążenie? Może ktoś się pochwali jak to zrobić? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bryka Opublikowano 20 Lipca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2013 Można wiedzić jak frezujesz rowki pod obciążenie? Może ktoś się pochwali jak to zrobić? pozdrawiam Miniszlifierką kolego , jutro wrzuce Ci zdjęcia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej1977 Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Chciałbym przedstawić swój sposób na wycinanie sterów. Prasę kupiłem na złomie za 10 zł, ale są dostępne tez na allegro, wykrojniki zrobiłem z brzeszczotów od piły taśmowej, stery może nie są idealnie symetryczne ale wystarczy kilka ruchów papierem ściernym, aby je wyrównać.Pod poliwęglan kładę kawałek grubej gumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artech Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Naczelnym „Lurebuilding Post” raczej nie zostanę, ale w kilku prostych słowach, wspartych kilkoma fotkami, postaram się Wam przedstawić jak robię swoje woblery.Początek to głównie praca z linijką i ołówkiem/długopisem, czyli przygotowuję sobie listewki do pocięcia na odpowiednie kawałki.Potem odmierzam środek woblera i odrysowuje szablon przyszłego woblera, po obu stronach listewki. Na linii środkowej wyznaczam miejsce pod nawierty do zalania ołowiem i wstępnie zaznaczam je wiertłem.Następnie wiercę otwory i nacinam miejsce na stelaż. Otwory robię "specjalistycznie" oklejonym wiertłem aby wiercić zawsze na tą samą głębokość.Kolejny etap to wycięcie, a raczej wyszlifowanie wstępnego kształtu, robię to na grubym kamieniu szlifierki stołowej.Teraz przychodzi czas na stelażI zalanie ołowiemNastępnie stelaż zalewam klejem, epoksydowym dwuskładnikowym. Wolę do tego celu używać takich dłużej schnących. Taki dłużej schnący klej powłazi sobie w wszystkie zakamarki a poza tym mogę sobie spokojnie rozrobić większą ilość i zaciapać całą serię bez obawy, że mi klej zastygnie podczas pracy. Trzeba co prawda poczekać, ale pośpiech to jest wskazany przy łapaniu pcheł…Gdy klej dobrze zaschnie, szlifuję jeszcze lekko boki i usuwam nadmiar ołowiu.Teraz przychodzi czas na struganie (gdzieś po drodze nawierciłem miejsce na oczy)SzpachlowanieI szlifowanieTu kończy się proces obróbki mechanicznej i przychodzi czas na malowanie – ale o tym następnym razem.Pewnie niektórzy stwierdzą, że można prościej, inaczej albo lepiej, ja taki system sobie wypracowałem i tak właśnie robię swoje woblery. Nie znaczy to, że mój proces produkcyjny nie ewoluuje, wręcz przeciwnie cały czas coś zmieniam aby uprościć i uprzyjemnić sobie pracę. Chętnie poznam Wasze sposoby. Może okażą się lepsze i mniej pracochłonne.Pozdrawiam Artur Sztylka. Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez Artech 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milupa Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Artur kawał dobrej roboty dziękuję w imieniu wszystkich uczących się 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutekjelonki Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Bardzo cenne wskazówki Artur. Dzięki, na pewno zaadoptuje jakiś patent Ja wrzucam od siebie boxa do lakierowania.Pudełko po butach i drut 1.5mm chyba. Druciki na końcach ucinamy pod skosem i wbijamy w boki pudełka. Dla pewności można je podkleić jakąś taśmą. Otwory wentylacyjne z welonu ślubnego Pozdrawiam Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez gutekjelonki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro82 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Ja też lakieruje w kartonie ale węższym i wyższym, te po butach są za miękkie jak dla mnie i zamiast drutów, przebijam karton przez oba boki długimi wykałaczkami do szaszłyków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutekjelonki Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Każda rada jest cenna dla młodych adeptów sztuki dłubania . Ja akurat zrobiłem to na szybko, tak jak mi intuicja podpowiadała. Dobrze że ten temat się rozrasta, takie młodziki jak ja na początku roku, mogą się dużo nauczyć. Dzięki panowie w swoim imieniu i ich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qcyk Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Witam! Mam pytanie odnośnie gruntowania i malowania woblerów...Czy można je gruntować poprzez zanurzanie np. w domaluxie (2 - 3 razy). Następnie pomalować białą matową farbą w sprayu jako podkład i dopiero nakładać kolory?? Pytam bo po wystruganiu moich wobków obciążeniu itp czeka mnie etap malowania i nie chcę czegoś zepsuć;D Wiem pytanie może wydawać się niektórym śmieszne ale to moją pierwsza produkcja i jestem jeszcze trochę zielony;) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artech Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Polecam wrzucić na godzinkę do caponu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotro82 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Lakier też daje rady, wybór należy do Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trimer Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Drodzy Panowie a jak wycinacie rowki na stery chodzi mi o to zeby były wyciete tak samo pod tym samym kątem jakies patenty robie seryjke i nie wiem jak to ogarnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pold3k Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 (edytowane) Ja wycinam stery wyrzynarka jeszcze przed rzeźbieniem. W desce wyrzynasz kształt woblera, obok na tej desce przykręcasz listewkę która będzie pełniła role prowadnicy dla wyrzynarki (dopychasz do niej stopę wyrzynarki) i wyrzynasz.. Dobierz tylko piłkę odpowiednią do grubości steru.można też tak w uproszczeniu:http://www.youtube.com/watch?v=X7SQ90PX_dY&feature=player_embedded Edytowane 16 Sierpnia 2013 przez Pold3k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trimer Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 dobry patent powinien sprawdzic sie przy mniejszych wobkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio449 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Panowie sa jakieś sposoby na usunięcie farby pactry z woblera? chodzi oto ,że w niektórych wobkach nie wyszło mi malowanie pierwszy raz malowałem aero farba podkładowa to nitro białe śnieżki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milupa Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Ja do zmywania pactry stosuję taki zmywacz: http://allegro.pl/zmywacz-farb-akrylowych-180-ml-wamod-i3425332509.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio449 Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Dzięki,a nie zmyje mi to farby podkładowej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milupa Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2013 Nitro nie powinno ruszyć, choć ja nie stosowałem takiego podkładu i nie chcę się wymądrzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pampi Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Może ktoś zna jakieś inne patenty na wyciecie rowka pod ster pod tym samym kątem ? niż ten podany powyżej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pold3k Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Może ktoś zna jakieś inne patenty na wyciecie rowka pod ster pod tym samym kątem ? niż ten podany powyżej ?za pomocą tarczki w mini szlifierce? piłki do metalu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.