Skocz do zawartości
  • 0

paawelek83

Pytanie

Witam. Chciałbym się dowiedzieć trochę więcej o łodzi Semper 400 niż z obrazków na Alle.. i to najlepiej od użytkowników wymienionej łodzi. Interesują mnie kwestie użytkowe np. czy skosy podłogi są uciążliwe podczas wędkowania, pojemności bakist, jakość wykonania, zachowanie na fali, z jakimi silnikami jakie osiąga prędkości i z jakim obciążeniem oraz ogólne opinie użytkowników i co komu do głowy przyjdzie powiedzieć o tej łodzi.

dziękuję z góry
pozdrawiam.
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jest podkład przynajmniej u mnie wyglada na sklejke w każdym bądź razie coś drwnopodobnego.

Łącznie coś ok 2 cm materiału,tak mi się wydaje lecz nie mierzyłem dokładnie

Edytowane przez Grzesiek88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

zastanawiam sie czy tylko luk zrobic w bakistrze czy nad ,nie wiem czy z bakistry siegne reka , przymierzam sie do tematu mc  i nie mam pomyslu a montuje jutro

Z tej małej bakisty nie sięgniesz - no way.. U mnie jest duża i uprawiałem prawie jogę, żeby się dostać na wysokość dziobu i dokręcić MG Xi3. Wierć luk nad bakistą i pamiętaj o bardzo dobrym uszczelnieniu zarówno otworów na śruby dziobowego jak i luku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moje pytanie kieruje głównie do posiadaczy Sempera 380W. Mam podpięty silnik Suzuki 15km 4suw, gdy pływam sam, czyli kotwica na dziobe 6kg i 14kg( żeby aż tak nie skakała) + ja 80kg + silnik 50kg + paliwo itp 20kg, silnik mam opuszczony o 1 oczko poniżej równego poziomu, jest w miarę okey 38 km/h, lecz gdy dosiada się kolega 100kg na przód, mimo, że trym jest na równo/1 oczko wyżej, łódź bardzo długo wchodzi w ślizg nawet do 15sec, ostatnio dorzuciliśmy elektryka+aku na rufe i po prostu silnik ma bardzo ciężko. Da się coś z tym zrobić ? W filmików i niektóych komentarzy widziałem, że Riverfox o wiele lepiej sobie radzi przy tej wielkości jednostki. Zmiana śruby bardzo dużo pomoże, żeby silnik startował oraz miał prędkość tak samo we 2 jak w 1 osobę ? Czy po prostu przez zbyt duże zanużenie przy tej wielkości jednostki jest to niemożliwe ? Wiem ,że model 440XT nawet przy 3 osobach i full sprzęcie nie ma w ogóle problemów z silnikiem 25-30kg. Posiadam oryginalną śrubę Suzuki 15km z 2017roku. Pozdrawiam

Edytowane przez mickeN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moje pytanie kieruje głównie do posiadaczy Sempera 380W. Mam podpięty silnik Suzuki 15km 4suw, gdy pływam sam, czyli kotwica na dziobe 6kg i 14kg( żeby aż tak nie skakała) + ja 80kg + silnik 50kg + paliwo itp 20kg, silnik mam opuszczony o 1 oczko poniżej równego poziomu, jest w miarę okey 38 km/h, lecz gdy dosiada się kolega 100kg na przód, mimo, że trym jest na równo/1 oczko wyżej, łódź bardzo długo wchodzi w ślizg nawet do 15sec, ostatnio dorzuciliśmy elektryka+aku na rufe i po prostu silnik ma bardzo ciężko. Da się coś z tym zrobić ? W filmików i niektóych komentarzy widziałem, że Riverfox o wiele lepiej sobie radzi przy tej wielkości jednostki. Zmiana śruby bardzo dużo pomoże, żeby silnik startował oraz miał prędkość tak samo we 2 jak w 1 osobę ? Czy po prostu przez zbyt duże zanużenie przy tej wielkości jednostki jest to niemożliwe ? Wiem ,że model 440XT nawet przy 3 osobach i full sprzęcie nie ma w ogóle problemów z silnikiem 25-30kg. Posiadam oryginalną śrubę Suzuki 15km z 2017roku. Pozdrawiam

Jakis czas temu opisywałem ten sam przypadek. U mnie silnik Mercury 15km 2T i tez Semper 380W. Sam ze sprzętem 39km/h. Ale jak biorę na pokład osobę powyżej 100 kg o ślizgu nie ma mowy. Przy osobie ok 90 kg płynę z prędkością ok 25km/h. Kombinowałem już na rożne sposoby, przestawiałem trymy ułożenie ładunku na łodzi. Oryginalnie mam śrubę 9x9 , zamówiłem śruby 9x8 i 9x7 i mimo wielkich nadziei nic to nie pomogło. Znajomi maja ten sam silnik - sprawdziłem na ich i to samo. Konsultowałem się z serwisem Mercury - stwierdzili że 39km/h w jedna osobę i sprzęt to bardzo dobry wynik i wszystko wskazuje na to, że tak już zostanie. Jest pewna waga, którą jak przekroczę to nie ma ślizgu. Znajomi mają podobnie także trzeba poznać swój sprzęt i ile można sobie na nim pozwolić. Każdy silnik oczywiście jest inny. Być może u Ciebie kombinacje ze skokiem śruby by coś pomogły. Tylko szybsze wejście w slizg może tez oznaczać mniejsza prędkość. Ja już dałem sobie spokój. W tym przypadku najlepiej to wymiana na większy silnik.

 

A jeśli chodzi o Riverfox to nie ma co porównywać. To zupełnie inne łodzie i nawet przy tym samym silniku mogą być różne osiągi. Najlepiej załaduj łódź do takiej wagi z jaką chciałbyś pływać w ślizgu i testuj silniki od znajomych. Jak się okaże że 15ki nie dają rady a 20-tka ok to sprawa jasna.   

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

19. po co? policzysz te dodatkowe rzeczy (nie chodzi o kasę ale o wagę) a potem będziesz się wkurwiał że łódka wolno płynie

 

Przedzieram się przez forum, rozważam Semper 410 ale chodzi mi tu o drabinkę. Wpis może po czasie a łódka pewnie już kupiona ale ten punkt muszę skomentować.  Chciałbym zwrócić uwagę na drabinkę. Drabinka musi bezwzględnie być, w przypadku wypadnięcia za burtę człowiek w ciuchach nie wejdzie do łodzi z poziomu wody, chyba że doholuje łódkę do brzegu. Świeżo po zakupie łodzi (Mazury 480C)  byłem w Chorwacji, wskoczyłam do wody by popływać (byłem sam)  nie mogłem wejść z powrotem na pokład. Na szczęście silnik był podniesiony i wdrapałem się po silniku, cały obdarty :(. W Polsce po wypadnięciu  za burtę w chłodnych miesiącach może być niebezpiecznie. Dlatego drabinka musi być, waga drabinki ma znikomy wpływ na szybkość. Każda łódź jest inna, dlatego polecam latem przetestować wchodzenie do łodzi z głębokiej wody. 

 

Post miał się pojawić kilka stron wcześniej, uczę się obsługi forum :) 

Edytowane przez Ychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 W Polsce po wypadnięciu  za burtę w chłodnych miesiącach może być niebezpiecznie. Dlatego drabinka musi być, waga drabinki ma znikomy wpływ na szybkość.

 

W semperze 440 XT drabinka 'zachacza' o wodę w czasie płynięcia - utrudnia wejście w ślizg i bardzo chlapie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pochwalę się trzema patentami, które dołożyłem do Sempera w tym sezonie:

1. mocowanie gaśnicy - w bakiście przedniej byłaby bez sensu, więc wrzuciłem do bakisty z rybami na klapę:

https://drive.google.com/file/d/10woOID2HUBpQuhJcZnIUJqmpt5MsPHsm/view?usp=sharing

2. wyciszenie klap bakist, żeby nie dudniły w czasie zapierniczania na spalinie - widać na zdjęciu powyżej - uszczelka do okien typ D wysoka na 1cm na taśmie 3M

 

3. amortyzacja silnika spalinowego w czasie transportu - suzuki nie pozwala na przewóz silnika opartego tylko o zaczep więc zrobiłem podporę (koszt może 150PLN):

graty to budowy : https://drive.google.com/file/d/1ujwGmOXlcy9xtqasjSjK-tfIxr9pNWnU/view?usp=sharing

podparty silnik: https://drive.google.com/file/d/1WernOdrJWfTcstMB4n4dNzaPiKnX4YsxiA/view?usp=sharing

Na czas transportu ściągam silnik pasem transportowym do dolnej części przyczepy, tak, żeby amor był lekko dociążony i zostawiam otwarty zamek od opuszczania silnika - zrobiłem już ok. 1500km - patent zdaje egzamin.

  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...