Skocz do zawartości
  • 0

paawelek83

Pytanie

Witam. Chciałbym się dowiedzieć trochę więcej o łodzi Semper 400 niż z obrazków na Alle.. i to najlepiej od użytkowników wymienionej łodzi. Interesują mnie kwestie użytkowe np. czy skosy podłogi są uciążliwe podczas wędkowania, pojemności bakist, jakość wykonania, zachowanie na fali, z jakimi silnikami jakie osiąga prędkości i z jakim obciążeniem oraz ogólne opinie użytkowników i co komu do głowy przyjdzie powiedzieć o tej łodzi.

dziękuję z góry
pozdrawiam.
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Koledzy jest sens w 440 xt zamawiać dulki pod wiosła? Próbował ktoś machać rekreacyjnie?

Jeżeli nie masz dwóch silników na łodzi to wraże awarii  jednego silnika jak dopłyniesz  do portu  . Pływając na jednym silniku powinno się mieć przynajmniej  pagaj , to nie chodzi o rekreacje  , a o Twoje bezpieczeństwo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli nie masz dwóch silników na łodzi to wraże awarii  jednego silnika jak dopłyniesz  do portu  . Pływając na jednym silniku powinno się mieć przynajmniej  pagaj , to nie chodzi o rekreacje  , a o Twoje bezpieczeństwo 

Pawle dziękuję Ci za troskę ;) Nie o ten aspekt mi chodzi więc doprecyzuję pytanie :)  Czy 440xt nadaje się aby celowo pływać rekreacyjnie na wiosłach (będą to oczywiście nieliczne sytuacje w okresie letnim). Jeżeli pływanie na wiosłach tą łodzią (bez szpeju wędkarskiego) test mordęgą to odpuszczę sobie dulki, jeżeli natomiast "daje radę" to chciałbym mieć możliwość  dla zabawy i sportu popływać na wiosłach od czasu do czasu przy pięknej letniej pogodzie :)  Opinię producenta oczywiście mam ale zależy mi na opinii użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No nie mam tak orginalnie zrobione :) u mnie raczej trzeba będzie coś dobudować powyżej krawędzi łodzi.Dzięki za sugestie ,może ktoś ma jeszcze jakieś Patenty, jak nie to tak jak pisał kol.Kotwitz trzeba będzie zrobić najprościej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja swojego 440xt odebrałem w zeszłym tygodniu dokładnie 3 miesiące po terminie. Przetrwałem cały proces " nabywania" w dużej mierze czytając ten wątek. On mi dał z grubsza pojęcie tego co mnie czeka. Przyjąłem strategię olewania gościa. Np po jakiejś rozmowie miałem zadzwonić za tydzień, ale tego nie robiłem. W końcu zaczął dzwonić do mnie sam. Płaciłem mu też w miarę możliwości ile dałem radę, żeby na koniec za bardzo nie bolało. Nie pytałem go, nie informowałem tylko szła kasa. Kupowanie tej łódki jest parodią. Nie ma żadnej umowy z wyjątkiem słownego zobowiązania. Gościu niby mówi, że wystawi pokwitowanie odbioru zaliczki ale to tak nie działa. Ja go wyczekałem i byłem przygotowany, głównie dzięki wpisom tutaj, za co dziękuję. Czemu on tak działa? Bo to jest stocznia manufaktura, a ma dobre łódki. Zamówienia go przerastają. Musi klientowi podać jakiś akceptowalny termin realizacji bo inaczej klient s.......li do konkurencji. A pózniej ściema i nie odbieranie telefonów. Co zauważyłem, Pan Marcin ma takie dni kiedy odbiera. Ale trafić ciężko. Sam pobyt w Nowej Wsi k. Iławy wspominam dobrze. Skierowali na dobre żarcie, w trakcie montażu osprzętu na hali można sobie podejśc, porozmawiać, posiedzieć w łódce. Pracownicy swoje chłopy jak lubię. Co do walorów użytkowych to byłem raz popływać. Jestem bardziej niż zadowolony. Tego się spodziewałem z resztą. Podsumowując. Jest to dobra łódz. Kontakt z producentem jest fatalny. Łóka dla cierpliwych, jak ktoś płaci i wymaga, że na już, to niech szuka u konkurencji.

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zaliczyłem drugi wypad na Semperze. Ochrzciłem złowionymi rybami. Dobra łajba ten 440xt. Jak dla mnie to była taka opcja żeby nie szarpać się na alu 4,5 metra. Bo wtedy trzeba już silnik z półki 40-50koni. Ten Semper na 30 koniach idzie pięknie. Wchodzenie w ślizg to max 15 sekund ale tylko dlatego, że mam silnik na dotarciu i nie wypada katować. Ilość miejsca na łodzi jest więcej niż zadowala8jąca. W pojedynkę wyciągam 50km/h i to mi wystarczy. Jakość laminatu jak dla mnie 8/10. Widać gdzie poprawiali szpachlą po rozformowaniu. Okuta jest fajnie, relingi, zamki wszystko ok. Knagi z nierdzewki mają małe możliwości bo są krótkie wypusty. Przy grubszej lince to jedna lina do jednej knagi. Więc np knagowanie kotwicy ręcznej i cumy jednocześnie do jednej knagi odpada. Pięknie chodzi na dziobówce. Mam tam minn kotę 55lbs i na flaucie zobaczyłem 6,2 km/h przy podniesionej do góry spalinie. Bardzo fajny laminat ale trzeba mieć anielską cierpliwość, żeby wejść w jego posiadanie. Polecam jak ktoś go chce przeglądanie rynku wtórnego. I koniecznie 25- 30km. Pływanie na mniejszym motorze odbierze za dużo z tego co ta łajba ma do zaoferowania.

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Potwierdzam, dopiero z 30KM semper daje przyjemność z pływania. Do 50kmph powinno Ci zabraknąć ze 2-3 - przynajmniej takie mam doświadczenia z mojej łajby.

Co do rynku wtórnego - mój semper jest na sprzedaż - wstawiałem ogłoszenie w dziale giełda jakiś czas temu. Aktualne - zapraszam.

 

Pozdrawiam,

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zależy jak doładowana i jaki motor. Ja mam dobrze dobraną wysokość płyty kawitacyjnej w stosunku do dna łodzi. Nie planowałem tego, wyszło w praniu. Po prostu kupiłem przypadkowo motor który dobrze pasuje. Pan Semper jak go zobaczył przy montowaniu to od razu powiedział, że optymalny. Pod falę jest 47-48. Z falą było 50- 50,9.

Edytowane przez Krisu23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mar Milo, pytanie bo jeszcze nie sprawdzałem. Jak przy 30km dołożę załoganta to na jaką prędkość mogę liczyć?

Mam 30 od Mariusza 48 w pojedynkę,45 w 2.

Wchodzenie w ślizg marzenie, nie wiem nie mierzyłem ale nie odczujesz a juz lecisz pełną!!!

Ogólnie trym elektryczny poezja-,polecam i jestem zawiedziony ze SEMPER nie robi pawęży pod długą stopę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To u mnie jest lepiej. Chłop 110kg i vmax 47-48. Sprawdzałem z wiatrem i pod wiatr. Aż mi się wierzyć nie chciało. Nautycznie jest ta łódka przemyślana. Pan Semper mógłby sprzedać licencję komuś odpowiedzialnemu z lepszym zapleczem logistycznym.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja się do ślizgu rozpędzam w ok 5 sekund. Bez znaczenia z załogantami czy bez. Wczoraj woziłem kobietę z dwójką dzieciaków i było identycznie.

Nie wierzę chyba, że masz na rufie 50KM.. Film prosimy z odczytem z GPS a nie poślinionego palca wystawionego na wiatr, bo wtedy i mój semper 'latał 50' :)

https://youtu.be/ImmZMIRRGok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Perch 22 ja mam dokładnie to samo tylko aku rozruchowe 60ah. W bakistach mam nawalone pełno szpeju. Dwie ręczne kotwice, fotele i wczoraj sie sam rozpędziłem do 51,5. Chyba jutro będę na wodzie. Wezme Go Pro bo ma stabilizację to dobrze będzie widać prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wierzę chyba, że masz na rufie 50KM.. Film prosimy z odczytem z GPS a nie poślinionego palca wystawionego na wiatr, bo wtedy i mój semper 'latał 50' :)

 

   Masz na dwóch GPSach. Żeby całkowicie rozwiać twoje wątpliwości. Bak pełny. Skrzynka z narzędziami. Dmuchane materace, pompki, kapoki, dwie kotwice ręczne 15 i 10lb. Do tego ze 20kg szpeju wędkarskiego w szarej skrzynce + z 10kg żarcia i picia na cały dzień. Ja ważę 85. https://www.youtube.com/watch?v=ZU25kTPzjmA&feature=youtu.be

  • Like 11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Śruba fabryczna 12" czy coś kombinowałeś ?

 

   Masz na dwóch GPSach. Żeby całkowicie rozwiać twoje wątpliwości. Bak pełny. Skrzynka z narzędziami. Dmuchane materace, pompki, kapoki, dwie kotwice ręczne 15 i 10lb. Do tego ze 20kg szpeju wędkarskiego w szarej skrzynce + z 10kg żarcia i picia na cały dzień. Ja ważę 85. https://www.youtube.com/watch?v=ZU25kTPzjmA&feature=youtu.be

Na taki wynik składa się kilka rzeczy, ale jest to jak najbardziej możliwe- a od siebie dodam że płynie pięknie :)

- Łódka nie jest jakoś wybitnie szeroka - 175 cm,

- nie jest za ciężka ( aż tak ciężka- wersja podstawowa pewnie coś koło 180-200kg)

- posiada Ślizgowy kadłub

- sama łódka za dużych oporów też sama w sobie nie generuje, burta nie za wysoka i nie za niska : tej samej długości łódź o 10 cm wyższa i szersza już tak nie popłynie

- widzę że trym chyba masz podniesiony ciut za dużo bo dziób lekko kaczkuje ale wyciagasz max ze śruby

- warto też zwrócić uwagę że silnik waży tylko 72-74kg i ma 526ccm

 

Dla porównania Fox 470 z Tośką MFS30C z 2 x aku 95Ah+ 60Ah, dziobówką, linia paliwowa + 25 L paliwa, wszystkie bakisty zawalone po brzegi,Szpej wędkarski rozpędza łódkę do 43-44 km/h na fabrycznej śrubie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

   Sruba jest fabryczna. Trym jest na środku można niżej, wtedy nie kaczkuje wcale ale max 50km/h. Pewnie jak by się rozpędzać wolniej to kaczkowania by nie było. Trym miałem tak ustawiony, żeby pokazać ile wyciągnie. Normalnie pływam o jedno oczko niżej. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W mojej własnej opinii, Tohatsu po raz kolejny jest szybsze. Kilka razy wieszałem Tośkę na swoich łajbach i zawsze:

1. było szybciej

2. Kultura pracy bezbłędna. Poza Yamką - ta się nie liczy w żadnej klasyfikacji moim zdaniem :) Cholerne mruczki...

Ale to ciągle moje własne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...