Skocz do zawartości
  • 0

paawelek83

Pytanie

Witam. Chciałbym się dowiedzieć trochę więcej o łodzi Semper 400 niż z obrazków na Alle.. i to najlepiej od użytkowników wymienionej łodzi. Interesują mnie kwestie użytkowe np. czy skosy podłogi są uciążliwe podczas wędkowania, pojemności bakist, jakość wykonania, zachowanie na fali, z jakimi silnikami jakie osiąga prędkości i z jakim obciążeniem oraz ogólne opinie użytkowników i co komu do głowy przyjdzie powiedzieć o tej łodzi.

dziękuję z góry
pozdrawiam.
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam ,myślę że z produkcją łodzi jest tak jak z większością  produkcji i to nie tylko u nas ,kiedyś diesel kręcił milion kilometrów ,teraz 200 000 tyś i remont ,a to koło dwumasowe ,pomp wtryski turbina  itd. kolega kupił Sempera  ,ładny ,wypucowany, wyposażony ful opcja ,sama łódź waży coś  350kg ,silnik 40kM , więcej pływa z żoną i dzieckiem rekreacyjnie ,na ryby to jak ładna pogoda i nie pada ,czemu pytam bo  się w błocie utytła itd. po prostu stał się niewolnikiem swojej łodzi ,ja też lubię  mieć czystą ale mam ją bez bajerów  jak mocno upierdzielę wracając jadę na myjkę i po bólu.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam ,myślę że z produkcją łodzi jest tak jak z większością produkcji i to nie tylko u nas ,kiedyś diesel kręcił milion kilometrów ,teraz 200 000 tyś i remont ,a to koło dwumasowe ,pomp wtryski turbina itd. kolega kupił Sempera ,ładny ,wypucowany, wyposażony ful opcja ,sama łódź waży coś 350kg ,silnik 40kM , więcej pływa z żoną i dzieckiem rekreacyjnie ,na ryby to jak ładna pogoda i nie pada ,czemu pytam bo się w błocie utytła itd. po prostu stał się niewolnikiem swojej łodzi ,ja też lubię mieć czystą ale mam ją bez bajerów jak mocno upierdzielę wracając jadę na myjkę i po bólu.

Jak to mówią, z łodzią jest jak z domem. Nie ma górnego limitu wydatków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Alu jest lekiem tylko drogim.

Chyba że znajdziesz jakąś super okazje tak jak ja.

O laminat musialem dbać ostroznie podpływać do brzegu, sprawdzać czy nie ma pęknięć.

A teraz nic nie sprawdzam nic nie czyszcze doslownie nic. Nie zwracam uwagi na piach na wykładzinach. Raz w roku odkuże i umyje na myjce i po sprawie.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Alu jest lekiem tylko drogim.

Chyba że znajdziesz jakąś super okazje tak jak ja.

O laminat musialem dbać ostroznie podpływać do brzegu, sprawdzać czy nie ma pęknięć.

A teraz nic nie sprawdzam nic nie czyszcze doslownie nic. Nie zwracam uwagi na piach na wykładzinach. Raz w roku odkuże i umyje na myjce i po sprawie.

Co tanie to drogie. Ja też wyszedłem z założenia że lepiej kupić raz a dobrze i mieć spokój na lata. Też dużo zależy od tego kto gdzie pływa, czy garażuje łódź czy trzyma na zewnątrz, ale nie ma co się oszukiwać że alu na pewno jest w stanie znieść więcej niż laminat. 

Edytowane przez wujek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wiem, czy o ALU nie powinniśmy mówić w czasie przeszłym. Fajnie było, ale póki co się skończyło.

Znów muszę wystąpić w roli malkontenta, ale tym razem nie dlatego, że mi się ALU nie podoba.

W załączniku notowania giełdowe aluminium.

W kwietniu zeszłego roku cena giełdowa była poniżej 1.5 tys $ za tonę, dzisiaj przebijamy 2.4 tys $ za tonę. 

Przeliczając to na cenę detaliczną arkuszy alu netto w PL było 15 PLN za kg, a teraz jest sporo ponad 20 PLN za kg.. (nie znam dokładnych cen, powtarzam to co producenci donoszą)

A trzeba pamiętać, że w technologii wycinanek laserowych ALU prawie połowa to odpad technologiczny. A jeszcze trzeba to pospawać, wyposażyć...

I w ten sposób "najtańszy materiał ery aerospace" przestaje być taki najtańszy.

Dostępność gatunków alu nadających się do budowy łódek jest mocno problematyczna pomimo zaporowych cen.

Czy ktoś wie gdzie jest granica?? Czy to się kiedyś jeszcze unormuje??

Ja nie wiem. Ktoś ma jakiś pomysł odnośnie przyszłości ALU?

 

post-51749-0-06392000-1619863827_thumb.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To w dobrym momencie zamówiłem, na dniach odbieram :), a co najlepsze nie planowałem jej tak szybko kupować, wyszło spontanicznie :).

Z tego co piszesz łodzie alu pójdą mocno w górę. Cena to jedno, ale są bardzo duże problemy z dostępnością aluminium, więc poza wzrostem cen trzeba przygotować się na długi czas oczekiwania.

Edytowane przez wujek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ceny poszły w górę przez coronkę, jak jest czegoś mniej to drożeje. Jak się skończy ten bałagan pewnie spadną, choć też niekoniecznie bo jak coś raz podrożeje to może tak zostać. Tyle że jak ktoś teraz chce zamawiać alu to może bardzo długo poczekać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W temacie alu łódki zapytam. Mamy spawane i nitowane czy ktoś może tu się wypowiedzieć o plusach i minusach bo zapewne jakieś tam różnice są.

Kazda dobra, spawane są cięższe bo spawa się 3mm blachę a nituje sie np 2mm bo nie spawa sie tak cienkich.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy ktoś może podpowiedzieć jaka przyczepa jest warta uwagi pod 440xt? Korzystałem tylko z cymermana chyba w 2 wersjach, takiej z dużymi kołami do wprowadzania łodzi (nie wiem jak to się nazywa) i bez, ALE nie znam się i zdania nie mam. To co wiem to raczej opowieści, że jak za głęboko wodujesz to coś przy kołach rdzewieje itp. Byłbym wdzięczny za modele z opiniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć po roku nieobecności w podtemacie Sempera...

 

Czy ktoś w kolegów posiada zestaw Semper 440XT i Yamahę F25 GWHS ?
 
- jak pływa taki skład - czy sprawnie wchodzi w ślizg (ile sekund /metrów) na to potrzeba ?
- macie może  może film ze startu, wchodzenia w ślizg i Vmax ?
- czy z tym silnikiem i 2 osobami dorosłymi , sprzętem wędkarskim zachowuje się stabilnie i nadal szybko wchodzi w ślizg ?
- czy masz dobrą opinię o tym silniku ? (chcę kupić nowy).
 
Kupiłem kolejnego sempera 440XT  i zaczynam go 'zbroić'. Nie chcę silnika mercurego (miałem 30KM) był szybki jak piorun, ale i tak samo głośny i paliwożerny. Wcześniej przy semperze była 20KM suzuki - to była męczarnia, wchodzenie w ślizg w 2 osoby było powolne a z 3 osobami nie było na to szans.
 
Zaczynam patrzeć na Yamahę ponieważ jest dostępna od ręki - są zarówno 25KM ,30KM jak i 40KM, na suzuki (super cicha, lekka i naprawdę ekonomiczna) trzeba czekać do listopada :(.
 
Nie muszę kupić silnika w tym roku, ale jeśli Wasze opinie przekonają mnie do yamahy to ją kupię i zobaczę co zrobi ze semperem na Zalewie Zegrzyńskim lub innej wodzie :)
 
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja pływam na 20km Tohatsu we dwoje i pełnym osprzęcie bez problemu wchodzę w ślizg.

Jeśli chodzi o 3 osoby i sprzęt jest ciężko , aczkolwiek udało mi się płynąć w ślizgu , trzeba odpowiednio rozłożyć ciężar.

Podsumowując 2 osoby jest super , 3 osoby nie polecam ;)

 

Wysłane z mojego moto g(7) power przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

25 yama nie ma el trymu i słaba kultura pracy na wolnych, do 440 za słaba chyba, że pływasz sam z jedną wędką

Hej,

miałem Mercurego 30EFI z el trymem i już nie chcę :( Nie ma szans na szybkie podniesienie silnika, gdy lecisz na jakąś płyciznę. Też byłem tym zajarany a potem dostrzegłem więcej wad niż zalet. Dobrze wytrymowany silnik ręcznie jest OK.

Co do za słabej Yamy - wczoraj obejrzałem te filmy:

1. 

2.

(forumowy River Fox, ale i narciarz i skład na łodzi)

 

Pozostaje pytanie czy z semperem 440XT dwie osoby i szpeje pozwolą na szybkie wejście w ślizg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Hej,

miałem Mercurego 30EFI z el trymem i już nie chcę :( Nie ma szans na szybkie podniesienie silnika, gdy lecisz na jakąś płyciznę. Też byłem tym zajarany a potem dostrzegłem więcej wad niż zalet.

????????????????????????????????????????????

Możesz to rozwinąć, w czym był problem bo ja takiego nie zauważyłem

Chyba, że chodzi o usytuowanie przycisku od trymu, ale jest na to gotowe rozwiązanie

 

Pozostaje pytanie czy z semperem 440XT dwie osoby i szpeje pozwolą na szybkie wejście w ślizg ?

????️????️????️????️????️????️????️????️????️????️????️

Przecież widać wyraźnie na filmie, że ma lekki problem na pusto w jedną osobę ????

25 są dobre do wielkości łodzi ok 370

 

Pełen szpej? Co przez to rozumiesz, bo to pojęcie względne

Edytowane przez @Brig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

film Nr.1  niech mi ktoś nagra film z widokiem na echo i km bo nie ma takiej opcji żeby 440XT z 25KM  poleciała na pusto 53-55 km 

 

Rozbiezność tez z kapelusza - jesli testuje to dokładnie pisze ile idzie na maxa 

 

ps.mam ten silnik w łodzi 405 i wiem ile mogę płynąć 

 

ps.2 jak zobaczę normalny film z udokumentowaną prędkością to uwierzę 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zwariować można. Może mi ktoś wyklarować jaki silnik będzie dobry do Sempera 400?

 

Na stronie 44 tego wątku czytam, że 20km będzie lepszy niż 25km - znaczy  25 za dużo, lepiej 20 dla czterysetki.

Na tej stronie z kolei jest napisane, że 25km jest dobry do łodzi do 370 długości - znaczy do 400 20km stanowczo za mało i powinien być chyba z 30km.

 

To ja już chyba zdurniałem od nadmiaru informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam ,wszystko zależy od wagi całego zestawu ,łódź ,silnik ,paliwo, cały wędkarski szpej ,echo ,akumulatory , silnik dziobowy itd. najlepiej jak wypada 12kg/kM, mam łódź ,4,30 silnik 20kM a całość waży 350 kg max prędkość na jeziorze przy flaucie 44kh. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Krótka odpowiedź w sprawie doboru silnika do dowolnej łódki mogącej wyjść w ślizg czyli płaskodennej lub V a nie obłej wypornościowej szalupy.

 

Minimum, żeby wyjść w ślizg to 25kg/1HP przy dobrze dobranej śrubie

Bardziej bezpiecznie przyjąć 20kg/1HP

Maksymalny silnik dobieramy dla 10kg/1HP

 

Czyli dla zestawu o masie całkowitej z wędkarzami, silnikiem, sprzętem wynoszącym 500kg minimalnym silnikiem do ślizgu będzie 20HP

Lepszym wyborem będzie 25 HP

 

Przy 50HP da się to sensownie wykorzystać, ale trzeba już wiedzieć co się robi i potrafić opanować kaczkowanie w sposób inny niż duszenie kadłuba do wody.

 

Nie wiem ile waży ta łódka, producent pisze 200 plus, ale dokładnie nie wiem. Sam stawiam na 250kg

czyli sam bym obstawiał na minimum 25HP Obstawiał a nie liczył, bo nie znam dokładnej wagi łódki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...