Skocz do zawartości
  • 0

paawelek83

Pytanie

Witam. Chciałbym się dowiedzieć trochę więcej o łodzi Semper 400 niż z obrazków na Alle.. i to najlepiej od użytkowników wymienionej łodzi. Interesują mnie kwestie użytkowe np. czy skosy podłogi są uciążliwe podczas wędkowania, pojemności bakist, jakość wykonania, zachowanie na fali, z jakimi silnikami jakie osiąga prędkości i z jakim obciążeniem oraz ogólne opinie użytkowników i co komu do głowy przyjdzie powiedzieć o tej łodzi.

dziękuję z góry
pozdrawiam.
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Tak czytam komentarze właścicieli łódek Semper i odnoszę wrażenie, że nie jest to zbyt udana konstrukcja, ktoś tam pisze ,że silnik 20km za ciężki , ktoś inny, że woda chlapie przy niewielkiej fali o dno a ktoś jeszcze inny, że przy przepływaniu przez kilwater można się przewrócić. Zamierzałem zmienić Łódź na nową ale jednak zostanę przy swojej pancernej Romanie bo tam tych problemów nie ma.

Moja 400 się nie przewróci, a chlapie do środka jak wejdą 3-4 osoby i płynie jak balia. Za to wydaje dźwięki pluskania o dno przy pomarszczonej wodzie - muszę stanąć na dziobie, wtedy nie. Jeśli dbasz o zdrowie, to kup inną łódź. Kupowanie sempera jest szkodliwe. Chyba, że stoi gotowy - wtedy obejrzyj go dokładnie, bo może być niechlujnie wykonany.

Edytowane przez Tapirro
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Taki zestaw co myślicie:

PRZYCZEPA MEERS 160                                                              
UCHWYT DO KOŁA PLUS KOŁO                                                
SEMPER 440 XT                                                            
MOCOWANIE AKU SZT.2                                                            
PAS DO MOCOWANIA ŁODZI     SZT.3                                 
BAKISTA NA RYBY GRAWITACYJNA                                              
JASKÓŁKA SZT.4                                                                        
UCHWYT POTRÓJNY PCV                                                             
INSTALACJA NA RUFIE                                                             
FOTEL OBROTOWY SZT.2                                                         
PANTOGRAF DO ELE.                                                              
KNAGA INOX CHOWANA SZT.4                                        
USB                                                                                         
NOGA GIĘTA                                                                         
LISTWA KILA                                                                                
INSTALACJA NAWIGACYJNA LED                                                
GŁÓWNY WYŁĄCZNIK PRĄDU                                                        
PODŚWIETLENIE POKŁADU LED                                                    
USZY DO MOCOWANIA PASÓW                                                  
RAM MOUNDT DO ECHA   1,5 CALA                                              
POZIOME DO WĘDEK                                                                     
USZY DO SILNIKA SPALINOWEGO                                                  
PLANDEKA                                                                                          
GAŚNICA                                                                                           
LIFE PO 60 Ah  SZT.2                                                                       
LOWRANCE ELIT FS 9 CALI ACTIV IMAGINE 3IN1                  
MOTOR GUIDE XI3 GPS        
Edytowane przez Syriusz1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jaka spalina do tego 440? 

Meers- świetny wybór, naprawdę solidne przyczepy.

Zabuduj sobie odrazu ładowarki do akt w łódce, wygodne rozwiązanie. Poproś też o przeprowadzenie rury łączącej bakistę elektryczną z bakistą dziobową- może kiedyś się przydać.

Uszy do silnika zaburtowego- ja spinam go mimo wszystko do podpory stopy opartej o przyczepę.

Dobierz jeszcze na bank wykładzinę. 

Plandeka którą mają na stanie nie nadaje się do dziobówki- wiec jeśli chcesz mieć ją na stałe musisz albo uszyć albo szukać większej uniwersalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jaka spalina do tego 440? 

Meers- świetny wybór, naprawdę solidne przyczepy.

Zabuduj sobie odrazu ładowarki do akt w łódce, wygodne rozwiązanie. Poproś też o przeprowadzenie rury łączącej bakistę elektryczną z bakistą dziobową- może kiedyś się przydać.

Uszy do silnika zaburtowego- ja spinam go mimo wszystko do podpory stopy opartej o przyczepę.

Dobierz jeszcze na bank wykładzinę. 

Plandeka którą mają na stanie nie nadaje się do dziobówki- wiec jeśli chcesz mieć ją na stałe musisz albo uszyć albo szukać większej uniwersalnej.

Lekkie 30 KM (np.Tohatsu) będzie optymalne przy szpeju ,dziobówce i 2 zawodnikach na łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jaka spalina do tego 440? 

Meers- świetny wybór, naprawdę solidne przyczepy.

Zabuduj sobie odrazu ładowarki do akt w łódce, wygodne rozwiązanie. Poproś też o przeprowadzenie rury łączącej bakistę elektryczną z bakistą dziobową- może kiedyś się przydać.

Uszy do silnika zaburtowego- ja spinam go mimo wszystko do podpory stopy opartej o przyczepę.

Dobierz jeszcze na bank wykładzinę. 

Plandeka którą mają na stanie nie nadaje się do dziobówki- wiec jeśli chcesz mieć ją na stałe musisz albo uszyć albo szukać większej uniwersalnej

Yamaha 25km 2021 rumpel, zdjęcia wyżej w poście

Dodatkowo gniazdo ładowania z gniazda elektrycznego - akumulatory dziobowe

Nie chcę wykładziny bo trochę będzie stała w przystni n. 2-3 tygodnie

A plandeka nie wiem jeszcze, kiedyś też używali przyczep Cymerman ale że była porażka wzięli Meers.

Silnik stoi w domu piękna pogoda, łódka na wykończeniu a przyczep brak. Meers potwierdził.

Edytowane przez Syriusz1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie jakie macie przyczepy pod 440xt? Interesują mnie wyłącznie te, które umożliwiają łatwe wodowanie w pojedynkę. Wyżej chwalicie Meers, a te które poprzednio oferował producent - Cymerman jak Wam się sprawują? Jakie jeszcze polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

 

Panowie jakie macie przyczepy pod 440xt? Interesują mnie wyłącznie te, które umożliwiają łatwe wodowanie w pojedynkę. Wyżej chwalicie Meers, a te które poprzednio oferował producent - Cymerman jak Wam się sprawują? Jakie jeszcze polecicie?

Że swojej strony polecam firmę Spawline z Pisza. Można sobie dowolnie modernizować. Mam też w użytkowaniu dwie przyczepki Cymerman. Po intensywnym użytkowaniu w przeciągu kilu lat system podnoszenia świateł zawiódł. Wodowanie łódki zdecydowanie wygodniejsze po stronie Spawline.69b2af9f64b8b62a6f301a1868047a30.jpg

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

Że swojej strony polecam firmę Spawline z Pisza. Można sobie dowolnie modernizować. Mam też w użytkowaniu dwie przyczepki Cymerman. Po intensywnym użytkowaniu w przeciągu kilu lat system podnoszenia świateł zawiódł. Wodowanie łódki zdecydowanie wygodniejsze po stronie Spawline.

 

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Twoja ma trochę inną konstrukcję i wygląda solidniej niż obecne na stornie Spawline, które wyglądają jak kopie dawnych Niewiadowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć, mam pytanie a propos Sempera 400 WL, kupiłem nowy silnik Suzuki 20km czyli maks który dopuszcza producent, oglądając popularnego youtubera, miałem przekonanie że takie 30km/h + będę płynąć, a tutaj zonk bo w dwie osoby udało się po dłuższej chwili osiągnąć 20km/h. Nie pływałem długo ze względu że cały czas docieram silnik i dopiero wszedłem w fazę gdzie można odkręcić manetkę do końca. 

Stopa L, więc odpowiednia, jednak płyta kawitacyjna jest około 5cm niżej niż dno łodzi przy rufie. Tylko że Semper ma ten kil trochę wypłaszczony przy rufie. Czy możliwe że robi to tak dużą różnicę? 

Nie pływałem dużo na spalinowych motorach, ale mam wrażenie że do 10-12km/h strasznie mieli wodę (nie zostawia "czystego" śladu (kilwater), tylko taki efekt zbliżony do bulgotania?). 

Również dodam, że po odkręceniu manetki na full nie doczekałem momentu "odcięcia", więc nie wkręca się na maksa.

Macie jakieś swoje doświadczenia gdzie szukać problemu? Myślałem na początek spróbować dokupić hydrostabilizator (youtuber taki założył). Ewentualnie spróbować go podnieść te ~~ 3cm. 

Kolejnym pomysłem jest wymiana na śrubę o innym skoku (łódź jest lekka, nie mam dziobówek etc), która może będzie szybsza? 

Do tego jeszcze sprawdzałem długość stopy L u różnych producentów i wygląda to tak:

Suzuki 508mm

Mercury 508mm

Yamaya 556mm 

 

Czy ta różnica u Yamahy jest prawdziwa czy wynika ona z liczenia od innego miejsca etc?

 

Dodam jeszcze, że zmieniałem trym silnika i różnice były, ale wynosiły około 2km/h i na ustawieniu na drugim stopniu osiągnąłem najwyższą prędkość.

 

Będę wdzięczny za podpowiedzi, 

 

Pozdrawiam Andrzej

Edytowane przez mellowyellow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...