Skocz do zawartości
  • 0

paawelek83

Pytanie

Witam. Chciałbym się dowiedzieć trochę więcej o łodzi Semper 400 niż z obrazków na Alle.. i to najlepiej od użytkowników wymienionej łodzi. Interesują mnie kwestie użytkowe np. czy skosy podłogi są uciążliwe podczas wędkowania, pojemności bakist, jakość wykonania, zachowanie na fali, z jakimi silnikami jakie osiąga prędkości i z jakim obciążeniem oraz ogólne opinie użytkowników i co komu do głowy przyjdzie powiedzieć o tej łodzi.

dziękuję z góry
pozdrawiam.
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Masz relingi na łódce ? 

Ma na pewno krótkie ale do nich Twój uchwyt pasuje, jeśli myślimy o tym samym

 

Toten o właśnie

https://www.nalodzi.pl/sklep/uchwyty-przetwornik%C3%B3w/uchwyt-przetwornika-do-echosondy-na-reling-2330-detail.html

Edytowane przez Dano.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak mam relingi ,narazie robię rozeznanie , szczerze to nie myslalem  ze to tyle kosztuje.

Licescope tani nie jest, także płacz i płać  :D 

Sporo stali nierdzewnej, jakieś dźwigienki, tulejki, aluminium, robocizna...

No ale fakt - dobry uchwyt kosztuje sporo kasy. Też mnie to lekko zaskoczyło, jak kupowałem swój. Potem jeszcze się okazuje, że połowa dostępnych na rynku sie nie nadaje pod twoje potrzeby, bo tu nie tak, a tam byś chciał inaczej itd. 

Jak masz fart, to od ręki masz co trzeba. 

Powodzenia w szukaniu i pochwal się na czym sie skończyło - może wykminisz tani i dobry system, to podpatrzymy trochę

Ja mam zrobiony pod system Alumatrac bo taki mam w łódce, więc jest zrobiony dokładnie jak chciałem. I trzyma przy prędkości 17 km/h co już nie jest oczywiste dla 90% uchwytów. Oczywiście tyle nie ma potrzeby pływać, ale te 8-10 km/h patrolujuję czasami okolicę

Edytowane przez Dano.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dwa miesiące na poszukiwania  ;)

Producent łodzi Skylla miał w ofercie takie uchwyty na reling własnie, może warto zajrzeć, choć nie spodziewam się taniochy, bo te uchwyty po prostu tanie nie są.

A jak masz konto na FB, to jest grupa poświęcona Livescope i czasem chłopaki ze Stanów lub innych części świata wrzucają swoje patenty - sporo można podpatrzyć

Edytowane przez Dano.
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zadzwoń tutaj:

https://srubynapedowe.pl/pl/p/Sruba-napedowa-9-14-x-12-Suzuki-DF15A%2C-DF20A-S15F-BS.PRO/22858232

właśnie z tego sklepu brałem i jeśli mnie pamięć nie myli to zmieniłem na 10 a opcjonalnie miałem też 11. Po próbach na obu 10ta radziła sobie najlepiej.

"Trzeba na początku wyjaśnić , że śruba napędowa jest jak skrzynia biegów w samochodzie:

im większy skok śruby tym śruba jest szybsza, ale radzi sobie z mniejszą masą,

im śruba ma mniejszy skok tym jest wolniejsza, ale radzi sobie z większą masą."

Poczytaj : http://www.permatech.pl/e-sklep/i7,dobor-sruby-napedowej.html

wydaj te 300 PLN śrubę wymienia się 10 minut (z nową zawleczką) i ciesz się ślizgiem..

Wracając do mojego Sempera i zawrotnych prędkości, podsumuje: 

 

a) Nowy silnik Suzuki 20KM, śruba 9 1/4 x 12

B) 2 osoby na łajbie, Semper 400 wl czyli 4m długa, 1,56m szeroka. Waga ze sprzętem bez załogi około 300kg, waga całkowita 450kg 

c) prędkość maks 20km/h

1. Podniesienie silnika nie pomogło

2. Trymowanie i podnoszenie silnika nie pomogło

3. Zamontowanie hydropłatu nie pomogło na prędkość, szybciej osiąga prędkość i mniej mieli wodą.

4. Zamontowałem obrotomierz i przy połowie manetki silnik kręci się do 3200 obrotów( 14km/h), odkręcam drugą połowę i maks to 4100 obrotów(20km/h)

 

Pytałem w sklepie i doradzają śrubę 9 1/4 x 9, chcę ewentualnie poznać wasze zdanie, uderzać w 9 czy może jednak 9 1/4 x 10 do której byłem najbardziej przekonany, przede wszystkim interesuje mnie wejście w ślizg i wysoka prędkość, przyspieszenie nie jest tak ważne. Waga całkowita łodzi z załogą i sprzętem itd tak jak pisałem powyżej 450kg 

 

Dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wracając do mojego Sempera i zawrotnych prędkości, podsumuje:

 

a) Nowy silnik Suzuki 20KM, śruba 9 1/4 x 12

B) 2 osoby na łajbie, Semper 400 wl czyli 4m długa, 1,56m szeroka. Waga ze sprzętem bez załogi około 300kg, waga całkowita 450kg

c) prędkość maks 20km/h

1. Podniesienie silnika nie pomogło

2. Trymowanie i podnoszenie silnika nie pomogło

3. Zamontowanie hydropłatu nie pomogło na prędkość, szybciej osiąga prędkość i mniej mieli wodą.

4. Zamontowałem obrotomierz i przy połowie manetki silnik kręci się do 3200 obrotów( 14km/h), odkręcam drugą połowę i maks to 4100 obrotów(20km/h)

 

Pytałem w sklepie i doradzają śrubę 9 1/4 x 9, chcę ewentualnie poznać wasze zdanie, uderzać w 9 czy może jednak 9 1/4 x 10 do której byłem najbardziej przekonany, przede wszystkim interesuje mnie wejście w ślizg i wysoka prędkość, przyspieszenie nie jest tak ważne. Waga całkowita łodzi z załogą i sprzętem itd tak jak pisałem powyżej 450kg

 

Dzięki !

A nie za mały ten silnik do tej wagi łódki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A nie za mały ten silnik do tej wagi łódki?

Maks co można powiesić na pawęży to właśnie 20KM

Łódź 160-180kg

Silnik 52kg

Akumulator rozruchowy 10kg

Silnik elektryczny 6kg

Akumulator 100ah 32kg

Paliwo 12kg 

Osprzęt kotwice gaśnica itd 20kg

+ sprzęt wędkarski i wałówka dla dwóch spokojnie 50kg 

 

Ciężko chyba zejść z wagi, mogę elektryka wywalić ale tam gdzie pływam to jest pół na pół strefa ciszy, albo zabrać mniej o jedną torbę czy tam napojów chłodzących, no ale 30kg mniej wątpię że przełoży się na widoczny wzrost prędkości 

Edytowane przez mellowyellow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wracając do mojego Sempera i zawrotnych prędkości, podsumuje: 

 

a) Nowy silnik Suzuki 20KM, śruba 9 1/4 x 12

B) 2 osoby na łajbie, Semper 400 wl czyli 4m długa, 1,56m szeroka. Waga ze sprzętem bez załogi około 300kg, waga całkowita 450kg 

c) prędkość maks 20km/h

1. Podniesienie silnika nie pomogło

2. Trymowanie i podnoszenie silnika nie pomogło

3. Zamontowanie hydropłatu nie pomogło na prędkość, szybciej osiąga prędkość i mniej mieli wodą.

4. Zamontowałem obrotomierz i przy połowie manetki silnik kręci się do 3200 obrotów( 14km/h), odkręcam drugą połowę i maks to 4100 obrotów(20km/h)

 

Pytałem w sklepie i doradzają śrubę 9 1/4 x 9, chcę ewentualnie poznać wasze zdanie, uderzać w 9 czy może jednak 9 1/4 x 10 do której byłem najbardziej przekonany, przede wszystkim interesuje mnie wejście w ślizg i wysoka prędkość, przyspieszenie nie jest tak ważne. Waga całkowita łodzi z załogą i sprzętem itd tak jak pisałem powyżej 450kg 

 

Dzięki !

  coś jest z pewnością nie tak miałem 400 z Suzuki 20km samemu około 100kg z Dziobówką, 100ah w przedniej bakiście kotwicami i gratami to jakieś kolejne 30 kg 38km/h, we 2 30-33 zależy od pogody i od drugiego pasażera, na tym silniku we 2 cieżko z wejściem w ślizg ale miałem śrubę 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Za mały ten silnik na pewno nie jest.

Ja swoim 440Xt z pełnym wyposażeniem, a jest tego sporo, samemu latam ok.38km/h, w dwie osoby 32km/h.

Silnik to Yamaha 20km.

Musisz pokombinować ze śrubą, no chyba, że konstrukcja tej 400tki jest jakaś do bani i więcej nie pójdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Według producenta w dwie osoby bez sprzętu sama na silniku 55 ponad 6 km/h powinna płynąć a na 2HP 10km/h.

Więc ciekawe jak to jest...

Nie ma takiej możliwości. Miałem 2HP oraz 4/5HP zasilane z LiFePo4 (160Ah więc prądu było pod kokrardę) - Semper 440XT mocno dociążony płynął max 8,3kmph..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wracając do mojego Sempera i zawrotnych prędkości, podsumuje: 

 

a) Nowy silnik Suzuki 20KM, śruba 9 1/4 x 12

B) 2 osoby na łajbie, Semper 400 wl czyli 4m długa, 1,56m szeroka. Waga ze sprzętem bez załogi około 300kg, waga całkowita 450kg 

c) prędkość maks 20km/h

1. Podniesienie silnika nie pomogło

2. Trymowanie i podnoszenie silnika nie pomogło

3. Zamontowanie hydropłatu nie pomogło na prędkość, szybciej osiąga prędkość i mniej mieli wodą.

4. Zamontowałem obrotomierz i przy połowie manetki silnik kręci się do 3200 obrotów( 14km/h), odkręcam drugą połowę i maks to 4100 obrotów(20km/h)

 

Pytałem w sklepie i doradzają śrubę 9 1/4 x 9, chcę ewentualnie poznać wasze zdanie, uderzać w 9 czy może jednak 9 1/4 x 10 do której byłem najbardziej przekonany, przede wszystkim interesuje mnie wejście w ślizg i wysoka prędkość, przyspieszenie nie jest tak ważne. Waga całkowita łodzi z załogą i sprzętem itd tak jak pisałem powyżej 450kg 

 

Dzięki !

Miałem prawie taki setup (semper 440XT) - do tej suzuki weź śrubę 10, próbowałem z 11 oraz z 9 (miałem wszystkie 3 śruby na pokładzie i zmieniałem w ciągu pływania) - TYLKO na 10" semper wszedł w miarę sprawnie w ślizg, Nie pamiętam Vmax , ale chyba podchodziło ponad 35kmph. Dopiero zmiana silnika na Mercurego 30KM pozwoliła latać łodzią ponad 45kmph i wchodziła w ślizg momentalnie - bez względu czy sam, czy z kolegą i sporą ilością gratów.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Też bym poszedł w 10"

Miałem Crescenta 460 ( Flexi) -odpowiednik Romany 460

Silnik Honda 20. Z żoną i trójką dzieci Spokojnie się ślizga na śrubie 10". Na śrubie 8" było słabo, za to bardzo dobrze pływało sie prędkościami spacerowymi. Śruba 11" sprawowała się dobrze gdy pływałem sam z dzieciakiem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Maks co można powiesić na pawęży to właśnie 20KM

Łódź 160-180kg

Silnik 52kg

Akumulator rozruchowy 10kg

Silnik elektryczny 6kg

Akumulator 100ah 32kg

Paliwo 12kg 

Osprzęt kotwice gaśnica itd 20kg

+ sprzęt wędkarski i wałówka dla dwóch spokojnie 50kg 

 

Ciężko chyba zejść z wagi, mogę elektryka wywalić ale tam gdzie pływam to jest pół na pół strefa ciszy, albo zabrać mniej o jedną torbę czy tam napojów chłodzących, no ale 30kg mniej wątpię że przełoży się na widoczny wzrost prędkości 

 

Potwierdzam to co napisał kolega wyżej - śruba 10" powinna załatwić sprawę - jeśli silnik jest nowy i nie dotarty pomoże również regulacja linki gazu, u mnie tak było że przed pierwszym serwisem (kupiłem używany silnik z przebiegiem... 12mh! - mam interface więc sam sprawdziłem) cięgna były ustawione tak że otwierało ~80% przepustnicy - z pontonem dochodziłem do 5400-5500rpm - poprawiłem linki i szybciej się zbierał i przekraczam 6000rpm, na śrubie 12" pływał dużo gorzej niż na 10" i były problemy z wejściem w ślizg  (DF20AS)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

post-70301-0-85467500-1655155125_thumb.jpg

Witam czy ten reling reling jest wytrzymały? planuję zamontować uchwyt scotty do trollingu z pieskiem. Pytanie czy wytrzyma, czy uchwyty montować gdzie indziej? Jeśli ktoś chciałby pokazać na zdjęciu jak mocuje uchwyty to będę wdzięczny. 

 

W mojej wersji nie mam dodatkowych relingów.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...