Skocz do zawartości
  • 0

paawelek83

Pytanie

Witam. Chciałbym się dowiedzieć trochę więcej o łodzi Semper 400 niż z obrazków na Alle.. i to najlepiej od użytkowników wymienionej łodzi. Interesują mnie kwestie użytkowe np. czy skosy podłogi są uciążliwe podczas wędkowania, pojemności bakist, jakość wykonania, zachowanie na fali, z jakimi silnikami jakie osiąga prędkości i z jakim obciążeniem oraz ogólne opinie użytkowników i co komu do głowy przyjdzie powiedzieć o tej łodzi.

dziękuję z góry
pozdrawiam.
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Panowie ja nie wiem ale albo z moją łodzią jest coś nie tak albo z waszymi.Mariusz pisałeś,że Twoja ważyła z całym wyposażeniem 750kg. Ja ważyłem swoją z całym wyposażeniem a tez mam „full opcje „ cokolwiek by to miało znaczyć w semperze. Na Łodzi silnik dziobowy Terrova plus akumulator 145 o wadze 44 kg

Na rufie 20km Mercury i akumulator 90 ah ok 30 kg wagi. Do tego pełny zbiornik paliwa 22 litry dwa fotele zmienione z oryginalnych na większe i wygodniejsze i mój zestaw ważyl 590 kg.Czyli albo u mnie oszukali z materiałem albo u Ciebie na bogato poszli.Gdzie ja nie zauważyłem po tych kilku latach żadnych wgnieceń i odkształceń a przejechałem z tą łodzią już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

Mariusz może dlatego miałeś dość kiepskie osiągi na 20km

Ja na swoim we dwójkę z całym wędkarskim szpejem wyciągam ok 35km/h sam lecę 39. Ślizg jest maks po 20 metrach.

Ktoś kiedyś pisał o łodziach zawodniczych

Że zostają odchudzony aby szybciej płynąć

Może dlatego jest różnica w wadze ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Możliwe ale moja powinna całkiem normalna być bo nie zamawiałem żadnej odchudzonej????????

Ogólnie nie mam zastrzeżeń nigdzie nic nie popękało nic się nie wgniotło itp., a czasami się zdarza po niezbyt równej drodze pocinać z łodzią dopakowaną ekwipunkiem dla 4 wędkarzy na tydzień przeżycia.

Sam się zastanawiam skąd ta różnica w wadze poniekąd dość spora.

Edytowane przez Grzesiek88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ktoś kiedyś pisał o łodziach zawodniczych

Że zostają odchudzony aby szybciej płynąć

Może dlatego jest różnica w wadze ?

Ja pisałem. I potwierdzam tę teorię, ale to były łódki odchudzone do powiedzmy mniej więcej 130 kg wagi. Tak sobie życzyli niektózy zawodnicy, to tak dostawali. Potem to trafiało na rynek wtórny i już tak wesoło nie było, tym co nabyli takie kwiatki.

Moja 410 ważyła jakoś 180 kg, ale ona znowu była w drugą stronę - na moje życzenie w kilku miejscach miała "nieco" więcej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witajcie!  

 

Miał ktoś problem z odzyskaniem kasy od Sempera (właściciela) , bo to są jakieś jaja, gość wziął zaliczkę 3k zrezygnowałem z zamówienia i teraz twierdzi, że zapłacił podatek od zaliczki nie wystawiając faktury. Z zamówienia zrezygnowałem, przyjął do wiadomości, a teraz świruje pawiana,że nie odda, Ja zdaję sobie sprawę, że żyjemy w kraju bezprawia ale żeby aż tak? Żadnej umowy, żadnego potwierdzenia wpłaty ani nic nawet WZ nie ma, nieobliczalny Gość. Oddaję sprawę do kancelarii prawnej. W XXI wieku to jest niemożliwe, aby ktoś tak funkcjonował - ewidentnie ma problem z kasą i dlatego przeciąga zamówienia , ktoś coś zapłaci to firemka pokrywa inne zamówienia i tak w kółko. 

Ja akurat miałem ciekawą historię bo zamawiałem łódkę u Krugera/koło Chojnic/.termin oddania ustaliłem na kwiecień.Ale ze względu na obecna sytuację przycisnąłem szkutnika do odbioru w marcu.A on mi na to że odda kasę,ba dopłaci procent bo teraz jest stratny :D suma sumarum musiał dodać dodatkowe elementy te co na zachód wysyła  bo w Polsce stanęła produkcja.Takie rzeczy tylko w Erze.Kurczę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zebrałem się i wrzuciłem foto story z procesu podnoszenia pawęży - doszły potem pewne modyfikacje - jak sztaba wzmacniająca pawęż od środka (od bakisty ze zbiornikiem) .

https://photos.app.goo.gl/q8eXwjvYauw3YgW56

W razie pytań zapraszam. Koszt zamknął się chyba w 400-500PLN - bez roboczogodzin :)

Mariusz

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zebrałem się i wrzuciłem foto story z procesu podnoszenia pawęży - doszły potem pewne modyfikacje - jak sztaba wzmacniająca pawęż od środka (od bakisty ze zbiornikiem) .

https://photos.app.goo.gl/q8eXwjvYauw3YgW56

W razie pytań zapraszam. Koszt zamknął się chyba w 400-500PLN - bez roboczogodzin :)

Mariusz

Wiem wiem , roboty sporo  -  sklejka wodoodporna to jest tylko z nazwy , fajnie to wyszło i sporo pracy w to Włożyłeś  . Ja bym to wszystko rozkręcił i każdą płytę  zaimpregnował  np. Lakierem jachtowym  3V3  odporny na ścieranie i dwa lub trzy razy pomalował . Silnik bardzo duży wszystko będzie pracować  i woda zrobi swoje spęcznieją sklejki , a najwięcej ciągnie woda przez ranty , teraz mamy sporo czasu na takie prace . Zrobisz jak zechcesz  , przerabiałem podobny przypadek i wiem czym to się zakończyło  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Albo zrobić to ze sklejki PERI czyli sklejki którą używa się szalunków. Praktycznie cały czas mokra i jakoś wytrzymuje przemysłowo.

Tu mamy okazjonalne użytkowanie -pewnie po rybach łódka jest nakryta lub stoi pod zadaszeniem.A jeszcze jak ranty zabezpieczymy to już mamy na lata - IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wiem wiem , roboty sporo  -  sklejka wodoodporna to jest tylko z nazwy , fajnie to wyszło i sporo pracy w to Włożyłeś  . Ja bym to wszystko rozkręcił i każdą płytę  zaimpregnował  np. Lakierem jachtowym  3V3  odporny na ścieranie i dwa lub trzy razy pomalował . Silnik bardzo duży wszystko będzie pracować  i woda zrobi swoje spęcznieją sklejki , a najwięcej ciągnie woda przez ranty , teraz mamy sporo czasu na takie prace . Zrobisz jak zechcesz  , przerabiałem podobny przypadek i wiem czym to się zakończyło  

To była wersja Concept_01 :) Wersja 2 została wykonana bliżniaczo przy czym opuścilem trochę silnlik - był za wysoko. Concept_01 po pływaniu przez około 3 tygodnie nie wykazał oznak rozwarstwiania (jak widać na którymś zdjęciu sklejka dostała lakieremm do jachtów). Mam kupiony żelkot,, bandaż i całą resztę łącznie z farbą w kolor łodzi. Był plan żeby pomalować, obandażować i zintegrować z semperem na stałe. Silnik idzie na sprzedaż za kilka dni, łódź wystawiłem tu na jerku. Rozstaję się z łodzią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To była wersja Concept_01 :) Wersja 2 została wykonana bliżniaczo przy czym opuścilem trochę silnlik - był za wysoko. Concept_01 po pływaniu przez około 3 tygodnie nie wykazał oznak rozwarstwiania (jak widać na którymś zdjęciu sklejka dostała lakieremm do jachtów). Mam kupiony żelkot,, bandaż i całą resztę łącznie z farbą w kolor łodzi. Był plan żeby pomalować, obandażować i zintegrować z semperem na stałe. Silnik idzie na sprzedaż za kilka dni, łódź wystawiłem tu na jerku. Rozstaję się z łodzią...

I wszystko jasne , teraz wiemy że to była wersja robocza . Jak to się mówi  , trzeba wszystko przemyśleć żeby cały zestaw dopasować do swoich potrzeb    :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

MarMilo jakie miałeś prędkości na 20-ce Suzuki ,w jedną osobe i we dwie.

 

Nie pamiętam, ale chyba 37kpmh samemu i 32kmph w dwie. Z trzema osobami nie udało mi się wprowadzić tej jednostki w ślizg z Suzi 20KM. No i 'wchodzenie' w ślizg było wchodzeniem - za długo stąd przesiadka na 30KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W której bakiście, dziobowej czy rufowej umieszczacie akumulator. Chodzi mi o rozwiązanie z jednym ok.80-100ah, używany do echo, rozruch i jakieś tam oświetlenie. Bardzo sporadycznie elektryk manewrowy. Ładowanie z silnika.  Zależy mi na wyważeniu łodzi. Obsada 1-2 osoby. Silnik 20KM. Nie ma silnika dziobowego i wyciągarki już też nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W której bakiście, dziobowej czy rufowej umieszczacie akumulator. Chodzi mi o rozwiązanie z jednym ok.80-100ah, używany do echo, rozruch i jakieś tam oświetlenie. Bardzo sporadycznie elektryk manewrowy. Ładowanie z silnika.  Zależy mi na wyważeniu łodzi. Obsada 1-2 osoby. Silnik 20KM. Nie ma silnika dziobowego i wyciągarki już też nie.

Ja mam akumulator główny (50kg) w bakiście  dziobowej, przy 30KM mercury (90lkg) inne rozłożenie ciężaru powodowało, że łódź przy dużej prędkośći (heh tylko 46kmph) zaczynała kaczkować i nawet trymowanie nie pomagało. Dociążenie dziobu znacznie zniwelowało ten objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, kolega ma Sempera 440 XT, w bakiście dziobowej aku .115 ah,30 kg ,58  w rufowej 58ah-12 kg,powieszonego elektryka na rufie ,Suzuki 30km 2T- 60kg , bez znaczenia w jedną czy w dwie osoby na pokładzie 46 km/h, to była jedna próba parę rundek ,bez trymowania ,bo była późna pora. 

Edytowane przez perch22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...