Skocz do zawartości
  • 0

paawelek83

Pytanie

Witam. Chciałbym się dowiedzieć trochę więcej o łodzi Semper 400 niż z obrazków na Alle.. i to najlepiej od użytkowników wymienionej łodzi. Interesują mnie kwestie użytkowe np. czy skosy podłogi są uciążliwe podczas wędkowania, pojemności bakist, jakość wykonania, zachowanie na fali, z jakimi silnikami jakie osiąga prędkości i z jakim obciążeniem oraz ogólne opinie użytkowników i co komu do głowy przyjdzie powiedzieć o tej łodzi.

dziękuję z góry
pozdrawiam.
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Pewnie opuszczę łeb jak koń i przeprosze się z Silverem. Silver wkurzył mnie tym , że tusz przed odbiorem łodzi podniósł mi cenę i strzeliłem focha (teraz widzę że chyba zbyt pochopnie). Nie chodziło mi w sumie o kasę tylko o zasady. ( jakiś taki jestem , że dla mnie umowa to umowa) Niestety honor wpędził mnie w jeszcze większe szambo.

 

https://www.google.com/search?q=trudno+jest+znaleźć+dobrą+opiekunkę+do+dziecka&oq=rtrudno+jest+znaleźć&aqs=chrome.1.69i57j0l2.10632j0j7&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:84fbf118,vid:cISBCIMMJVY,st:0

Edytowane przez binio1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy do łodzi laminatowych, inni producenci też wstawiają sklejkę? Czy w innych semperach też są takie wstawki, tylko tu gość "zapomniał" zalaminować?

Te dziury na łączeniach, to chyba mały problem, bo można dołożyć matę z żywicą i będzie ok ale skejka, to chyba lipa, bo jak dostanie wilgoci, to zbutwieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy do łodzi laminatowych, inni producenci też wstawiają sklejkę? Czy w innych semperach też są takie wstawki, tylko tu gość "zapomniał" zalaminować?

Te dziury na łączeniach, to chyba mały problem, bo można dołożyć matę z żywicą i będzie ok ale skejka, to chyba lipa, bo jak dostanie wilgoci, to zbutwieje.

Wyobraź sobie, że nawet w aluminiowych też jest używana często sklejka do zrobienia pokładu

 

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wyobraź sobie, że nawet w aluminiowych też jest używana często sklejka do zrobienia pokładu

 

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Tak, ale ona jest świetnie wentylowana i na widoku.

Ja w kajaku też mam pokład ze sklejki, zalaminowany farbami EP-PU ale on też jest na widoku i jest elementem łatwo wymiennym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Skąd taki wniosek?

 

 

 

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Bo to jest raczej inna sytuacja niż sklejka częściowo zatopiona w laminacie, pod pokładem. Pokład w łodzi aluminiowej, jedną stronę ma na zewnątrz. Nawet po zaklejeniu wykładziną, dyfuzja pary wodnej raczej będzie następowała, a nawet jeśli pokład zgnije, to pewnie można go wymienić bez ingerencji w konstrukcję łodzi i łódź nadal będzie jak nowa. W przypadku zalaminowanej sklejki, trzeba rwać laminat, żeby wymienić sklejkę.

 

Poza tym obstawiam, że pokłady w łodziach aluminiowych są wykonane  z innej sklejki.

Edytowane przez Tapirro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

"Te dziury na łączeniach, to chyba mały problem, bo można dołożyć matę z żywicą i będzie ok"

 

Masz rację - to nie problem  , tym bardziej nie powinien być to problem w czasie robienia łodzi przez producenta. Takie niedoróbki to mogą być w łodzi za 3-4 tyś a nie w łodzi za prawie 14tyś.

Edytowane przez binio1111
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak czytam i nie wierzę w to co czytam. Pewne standardy powinny być zachowane niezależnie od producenta i od ilości wydanej kasy. 

 

Ja bym sprawę nagłośnił w internecie lub powiadomi Polski Rejestr Statków o takiej sytuacji - w końcu wystawili Certyfikat na łajbę i na jej niezatapialność, spełnione standardy itd ...

 

Masakra...

Edytowane przez cabage
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

"Te dziury na łączeniach, to chyba mały problem, bo można dołożyć matę z żywicą i będzie ok"

 

Masz rację - to nie problem  , tym bardziej nie powinien być to problem w czasie robienia łodzi przez producenta. Takie niedoróbki to mogą być w łodzi za 3-4 tyś a nie w łodzi za prawie 14tyś.

Oczywiście. Mówię o tym tylko w kontekście, gdyby ktoś chciał naprawiać sobie takie brakoróbstwo - pewnie ze 2 godziny roboty. Gorzej ze sklejką.

Pawęż ze sklejką w środku, to dla mnie też lipa. Przy uszkodzeniu laminatu wszystko w środku zgnije i silnik sobie popłynie własną drogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Widział ktoś kiedyś na tyle uszkodzony laminat na pawęży....tak aby,taaaa żrąca substancja jaka jest WODA wdarła się do środka i zjadła całą sklejke? Aaaa i jeszcze żeby silnik z niej po chwili spadł? ???? widuje tutaj różne kwiatki,ale ten przykład jest na podium,noooo nie oszukujmy się...w głupotach roku,to już takie szukanie kwadratowych jaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Widział ktoś kiedyś na tyle uszkodzony laminat na pawęży....tak aby,taaaa żrąca substancja jaka jest WODA wdarła się do środka i zjadła całą sklejke? Aaaa i jeszcze żeby silnik z niej po chwili spadł? widuje tutaj różne kwiatki,ale ten przykład jest na podium,noooo nie oszukujmy się...w głupotach roku,to już takie szukanie kwadratowych jaj

No i zaczyna się - głupota, arogancja i chamstwo... Bez powodu...

Po pierwsze: na pewno ktoś widział, nawet jeśli się tu nie zgłosi. Chyba, że laminat nie może pęknąć, a sklejka nie butwieje.

 

Po drugie : jeśli uważasz, że pawez będzie bez problemu utrzymywała 20km silnik, nawet jak jej zniknie 50% grubości, to kupuj łódki za 2000zl, przystosowane do silnika 5km i pływaj z 20km.

 

Po trzecie: tak, woda ma destrukcyjny wpływ na drewno. Każdy przeciętnie rozgarnięty to wie. I można powiedzieć, że ma na nie wpływ jak np. kwas na inne materiały. Kiedyś kajaki, lodki i zaglowki, były robione ze sklejki. Efekt jest taki, że teraz te setki tysięcy jednostek, hałdami zalegają na brzegach, bo te sklejki nie chcą się rozłożyć... Kończę z tobą dyskusję, nie szarpię sie z buractwem.

 

 

Cyprys, uważam, że sklejka, to nie wzmocnienie laminatu szklanego, tylko oszustwo na materiale. Gdyby było tak jak mówisz, to wędzisko wykonane ze sklejki, blo by mocniejsze, niż z włókna szklanego. Przyjmując, że ta sklejka z tych zdjęć, jest wodoodporna, wykazujesz chyba duża dozę dobrej woli. ;)

Edytowane przez Tapirro
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale chyba te sklejki są właśnie po to aby wzmocnić to miejsce i raczej nie gniją, bo są wodoodporne.

Tak sklejka znacząco wzmacnia pawęż. Tak sklejka gnije najczęściej po kilkunastu, kilkudziesięciu latach mino iż jest klejona klejem wodoodpornym. Pokłady basowe w amerykańskich jednostkach najczęściej są wykonywane ze sklejki wodoodpornej.

Obecnie jest pewien materiał lepszy od sklejki, podobny do płyty wiórowej tylko że wióry są jakby z pcv nie ma tam grama drewna. Jest jednak wada tej ,,plastikowej płyty osb,, trzeba ją dość gęsto podpierać bo pęka pod znacznym obciążeniem, nie można raczej dać np odcinka 100cm bez podparcia.

Fajne rozwiązanie bo nie pije wody, nie gnije tak jak sklejka i daje dodatkową wyporność (zapewne niewielką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przeglądam, przeglądam i nie widzę zdjęcia ze sklejką? Wskaże ktoś bo albo ja nie widzę albo mi się to zdjęcie nie wyświetla.

A czy nie jest tak, że mimo tego, że sklejka jest wodoodporna (między warstwami) to i tak trzeba ją dodatkowo zabezpieczyć? Coś mi się wydaje, że raczej trzeba to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oczywiście że głupota bo przedstawiłes to w takim świetle jakby dziura w laminacie powstała o godzinę 12:00...o godzinie 12:30 już sklejka znikłaby jak wata pod wpływem wilgoci,a o 13.00 odpadł nam silnik...nawet jak ten semper to kupa(a jak widać jest kupą) to to wzmocnienie sklejkowe i tak wytrzyma,bo tak większość stosuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oczywiście że głupota bo przedstawiłes to w takim świetle jakby dziura w laminacie powstała o godzinę 12:00...o godzinie 12:30 już sklejka znikłaby jak wata pod wpływem wilgoci,a o 13.00 odpadł nam silnik...nawet jak ten semper to kupa(a jak widać jest kupą) to to wzmocnienie sklejkowe i tak wytrzyma,bo tak większość stosuję

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Analfabetyzm_funkcjonalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przeglądam, przeglądam i nie widzę zdjęcia ze sklejką? Wskaże ktoś bo albo ja nie widzę albo mi się to zdjęcie nie wyświetla.

A czy nie jest tak, że mimo tego, że sklejka jest wodoodporna (między warstwami) to i tak trzeba ją dodatkowo zabezpieczyć? Coś mi się wydaje, że raczej trzeba to zrobić.

Na zdjęciach Binio1111, to z napisaną ołówkiem 400, wygląda na sklejkę. Edytowane przez Tapirro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, moim zdaniem sklejka jest wstawiana w pawęży by ją wzmocnić ,co nie znaczy że jest  niezniszczalna ,kolega kupił łódź 20-sto letnią w której sklejka w pawęży zamieniła się w próchno ,ale myślę że powodem tego był brak nakładki ochronnej od strony śrub gdzie powstały dosłownie dziury wygniecione przez podkładki na tych śrubach ,a wilgoć zrobiła swoje przez lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...