cezar80 Opublikowano 23 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Witam Posiadam kołowrotek shimano catana 2500 (może negowany na forach ale naprawdę u mnie 4 sezon i chodzi super)Ostatnio przeglądając katalogi zauważyłem że kolejne wyższe wersje tego kołowrotka Nexawe, Exage różni się od niego tylko ilością łożysk.I tu pytanko. Czy dało by się dołożyć w miejsce tulei takie łożyska . Kombinował ktoś takie rzeczy. Będę wdzięczny za każde info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 23 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 (edytowane) ... Edytowane 21 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezar80 Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Dzięki za podpowiedź. A więc potrzebne są łożyska 7x13x4. Od razu wymieniłem 2, wszystko dokładnie spasowałem (eliminując luzy na gniazdach) i kołowrotek chodzi lepiej od oryginału. wymieniłem też smar z tego brudnego zużytego na nowy. użyłem taki wysokotemperaturowy do maszyn poligraficznychPs. jak ktoś potrzebuje łożysk polecam sklepy modelarskie (różnica cenowa na jednym ok 20 zł między firmą typową z łożyskami; a jakość identyczna)jeszcze tylko pobawię się z łożyskowaniem rolki i zrobię z niego Exage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 1 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Dzięki za podpowiedź. A więc potrzebne są łożyska 7x13x4. Od razu wymieniłem 2, wszystko dokładnie spasowałem (eliminując luzy na gniazdach) i kołowrotek chodzi lepiej od oryginału. wymieniłem też smar z tego brudnego zużytego na nowy. użyłem taki wysokotemperaturowy do maszyn poligraficznychPs. jak ktoś potrzebuje łożysk polecam sklepy modelarskie (różnica cenowa na jednym ok 20 zł między firmą typową z łożyskami; a jakość identyczna)jeszcze tylko pobawię się z łożyskowaniem rolki i zrobię z niego Exage Gratuluje!Bardzo dobrze zrobiles. Mysle ze to jest wlasnie droga, ktora nalezy podazac. Ulepszac, serwisowac. Duzo mozna w ten sposob osiagnac jak chodzi o kulture pracy i zywotnosc naszych mlynkow. Pozdrawiam i milego uzytkownia stuningowanego Shimano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
w.d.wobler Opublikowano 1 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 (edytowane) ... Edytowane 21 Stycznia 2014 przez w.d.wobler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronek Opublikowano 1 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Ps. jak ktoś potrzebuje łożysk polecam sklepy modelarskie (różnica cenowa na jednym ok 20 zł między firmą typową z łożyskami; a jakość identyczna) To znaczy ile konkretnie płaciłeś? Ja za EZO płaciłem coś koło 20-30 PLN w zależności od rozmiaru. Jakiej marki łożyska kupowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezar80 Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Za swoje płaciłem po 20 zł(sklep z łożyskami przemysłowymi). natomiast przerabiam jeszcze inny kręcioł i zamówiłem modelarskie po 5zł i jakością nie obiegają od tych pierwszych. Też nierdzewne i równie wytrzymałe. Nie wiem czy można pisać skąd ale firma to model fan. Róznica duża natomiast jak bedzie po długiej eksploatacji: kiedyś odpisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIGOTKA Opublikowano 9 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Zeby nie zasmiecac zapytam tu. Jakiej firmy(producenta) polecacje pozyskać do tuningu multika abu revo toro? Chciałbym poprawić jego zasięg i płynność pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 (edytowane) Zastanawiam się nad wymianą tulejki w rolce swojej Catany na łożyskowaną. Do korby dodałem już łożysko, ale pojawia się pytanie. Czy te zabiegi będą miały sens? Zastanawia mnie jakość przekładni i pinionu tzn, tempo ich zużywania ( twardość materiału i jego ścieralność). Póki co działa kołowrotek fajnie, po za uszkodzoną rolką, którą chcę wymienić. Używany ma być jako zapas do kleniowania. Zastanawia mnie jakość tych materiałów z kilku względów. Czy to jest ten sam materiał co w Alivio,Nexave,Exage ? Czy są różnice w materiałach z jakich zrobiona jest obudowa? Wiadomo, że różnice są w ilości łożysk i ilością szpul oraz to z jakiego materiału są wykonane ( aluminium oraz grafit), natomiast co z "bebechami" ? Edytowane 22 Grudnia 2012 przez michcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Przecież to łożysko majątku nie kosztuje a źle działająca rolka "wykończy" żyłkę chwila moment.Odpowiedz sobie sam na to pytanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Rolkę wymienię, to też napisałem. Bardziej mi chodzi o jakoś materiałów wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Rolkę wymienię, to też napisałem. Bardziej mi chodzi o jakoś materiałów wewnątrz.Ciężko powiedzieć o jakości materiałów w środku, szału pewnie nie ma.Powalczyć o dobre spasowanie kołowrotka warto powalczyć, zawsze dłużej pokręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 A tak po prawdzie, to w lwiej części wszelakich kołowrotków, którymi łowimy, to elementy przekładni (z czego by tam nie były zrobione), wytrzymują dłużej niż np. gówniane łożyska, gówniane nity, kiepskie plastiki, pękające sprężynki i blaszki z jakich "stali nieżelaznych", łamiące się śrubki i takie różne...A jeśli chodzi o same przekładnie, to DWA RAZY w życiu całem widziałem "ścięte" zęby (po mocno ekstremalnych akcjach), ale bardzo często pościerane "do bólu" te części, które obracają się w brudnych i zapapranych tulejkach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Czyli ma to sens co robię, dzięki Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Chyba raczej ma.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@slider@ Opublikowano 22 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 Michcio jakbyś potrzebował jakieś małe łożyska daj znać.Mam trochę miniaturowych łożysk, może nie do kołowrotków większość, ale czasem można coś dopasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DaMeK Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Cezar napisz mi proszę na priva gdzie te łożyska kupowałeś, bo tuninguje swojego cormorana.pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.