Skocz do zawartości

Spinningowe Nowości


bazyloss

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chciałbym żeby zabrzmiało to jak powątpiewanie w słowa kolegi, który miał zaszczyt pomacać się z nowym TP, ale rzeczywiście dziwnym jest, że japońce żadnych przecieków nie popuszczają (a tam naród na nowinki aż nogami przebiera) a tu sklepik w regionie trzeciego swiata (dla nich) sobie ma i daje klienteli w łapki przed piemierą. Światową. Bo że w katalogu Isuzu Shimano na Polskę nie ma, to raczej nie dziwi.

Też ciekawy jestem. Oby buda full metal jacket. Rotor z pewnością jak w Stradiku. Długa szpula. I takie tam. Nie mogę jakoś wyobrazić sobie TP w kolorze innym, niż srebrny/szary. Ale kiedyś niebiały Stradic też był nie do pomyślenia. To czekamy. Może kolega puści jeszcze trochę farby? Jak się powiedziało A...

Ja tam koledze wierzę ????, bo jak to mówi przysłowie z "mądrego" serialu są rzeczy na tym świecie, które nawet fizjologom się nie śniły...????

 

PS. Nowy luvias LT ładniutki :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym żeby zabrzmiało to jak powątpiewanie w słowa kolegi, który miał zaszczyt pomacać się z nowym TP, ale rzeczywiście dziwnym jest, że japońce żadnych przecieków nie popuszczają (a tam naród na nowinki aż nogami przebiera) a tu sklepik w regionie trzeciego swiata (dla nich) sobie ma i daje klienteli w łapki przed piemierą. Światową. Bo że w katalogu Isuzu Shimano na Polskę nie ma, to raczej nie dziwi.

Też ciekawy jestem. Oby buda full metal jacket. Rotor z pewnością jak w Stradiku. Długa szpula. I takie tam. Nie mogę jakoś wyobrazić sobie TP w kolorze innym, niż srebrny/szary. Ale kiedyś niebiały Stradic też był nie do pomyślenia. To czekamy. Może kolega puści jeszcze trochę farby? Jak się powiedziało A...

Niedługo się zdziwisz.

Kraj "trzeciego świata" będzie równouprawnionym z Japonią.

Jak mnie palce swędzą ohhh. Muszę się powstrzymać :-)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedź Daiwy na Vanqusiha B)

Luvias 2500S o 10g lżejszy niż Vaniek 2500S :lol:

 

Co dalej? :P

Mocna odpowiedź :-) Koncepcja rotora co prawda żywcem zerżnięta ze Stelli 18, ale zgodzę się, że pomysł budy, niezależnie czy to innowacja czy odgrzewany kotlet, budzi duże zainteresowanie. Coraz bardziej chyba świat idzie w kierunku młynków bezobsługowych. Shimano też coraz trudniej samemu rozbebeszyć, a jeszcze trudniej dobrze poskładać. Może nasi kochani hegemoni rynku zwęszyli, że oprócz zysku na samym sprzęcie można by też owieczki przystrzyc i na serwisie? Edytowane przez smokwelski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luvias nigdy nie był w klasie certate to fajne kołowrotki ale jednak segment niżej. Jeśli chodzi o design to w moim odczuciu efekt finalny, mocno psują szerokie rotory montowane w Daiwach od jakiegoś czasu, starsze były bardziej dopasowane i zdecydowanie ładniejsze, teraz korpus jest ładny a rotor jak od czegoś zupełnie innego. Nie wiem czemu mają służyć te szerokości, zresztą w S jest podobnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem coś na temat pozycjonowania skrobnąć, bo mi tu nie wszystko pasuje. Oczywiście oferta D nie musi dokładnie odpowiadać zakresem S.

Ale dla mnie właśnie Luvias jest odpowiednikiem Vanquisha, mimo że V to taka już "niedostella". Ta sama koncepcja, ukierunkowana w Luviasie od początku na lekkość, przeznaczenie UL/L, ogólna delikatność budowy.

Certate to taki TP/TP XD, mimo że już jakościowo nie ma raczej wątpliwości, że Certate zostawia go/je teraz w tyle. Metalowy korpus, plastikowy (powiedzmy, że dla mnie zajony, ci4 też wciąż plastik, trochę może lepszy, ale zawsze) rotor, solidność i przeznaczenie do M/MH.

Exist - Stella, jak tam kto chce, ale niby podobna półka, chociażby w sensie, że flagowce.

 

Luvias może i fajny, ale to Certate raczej się tu wybija, jeżeli nie będzie między nimi dużej różnicy cenowej, to Luviasik cienko piszczy...

 

Dawne Tournamenty/TD też miały malutkie korpusiki, przez co rotory wydawały się wielkie...

Edytowane przez smokwelski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koncepcja rotora co prawda żywcem zerżnięta ze Stelli 18

Air Rotor jest koncepcją Daiwy, która pojawiła się ponad pięć lat temu.

Jeśli już coś zostało "zerżnięte" to przez Shimano i resztę.

 

Szerokie rotory z zamionami w kształcie elipsy pozwalają na lepszy rozkład sił działających na podstawę rotora, co pozwoliło na stworzenie mocniejszych, a zarazem lżejszych rotorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie o to kompletnie chodziło. Idzie tylko i wyłącznie o wysokość centralnej, cylindrycznej części rotora. Skrócenie jej o połowę i zwężenie oraz ewentualne uzupełnienie plastikową osłoną/nakładką wydaje się całkiem sensowne, tak wysoki kołnierz z ciężkiego materiału niczemu nie służył, nie wzmacniał znacząco, parę gramów odleciało. Pierwszy raz widziałem to chyba w 18 Stelli, choć w mniej znanych konstrukcjach mogło się tam kiedyś pojawiać, nie przeczę.

Zerknij tutaj:

post-50631-0-71058100-1578486635_thumb.jpg
 

Edytowane przez smokwelski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...