Guzu Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Witam, Pora zastanowic sie nad kolejnym elementem dajacym sie dopasowac w kolowrotku spiningowym.Macie jakies doswiadczenia z tuningiem hamulcow w szpulach kolowrotkow ? Osobiscie nie podejmowal jak dotad dzialan w tym zakresie. Ale mam pare rzeczy w planach Z gory dziekuje za wlaczenie sie do rozmowy i podzielenie z forumowiczowami swoim doswiadczeniem Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vasyl Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Na załączonej fotografii z dwoma szpulami chodzi o płynność hamulca nie jego moc. Po zwiększeniu siły hamowania powodujemy też większe działanie sił na niektóre elementy kołowrotka:-przekładnia-rolka kabłąka (łożysko w nim umieszczone)-oś kołowrotka podlega większemu odgięciu (ten element często nie brany pod uwagę,a ważny)To tak na początek co mi przychodzi do głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Hmmmm... Jak Pan Daniel sobiście, to ja też osobiście...Tak mi się widzi, że dłubanina przy sprzęgle-hamulcu ma sens, w zasadzie tylko w kilku przypadkach...1. Gdy się używa kołowrotka konstrukcyjnie starego jak Świat, który lata jeszcze na filcakach - wtedy warto pomajstrować, zastąpić na ogół jedno grube filcowe kółko, kilkoma innymi kółkami, z materiałów kilka razy cieńszych i przekładanych metalowymi krążkami... (a co wkładać zamiast, to myślę, że może być dokładnie to samo co w dużo nowszych konstrukcjach, bez wdawania się w szczególiki i sypanie nazwami)2. Gdy planuje się częste połowy dużych, walecznych rybiszonów, typu sumiska, łososiska z dużej rzeki czy marliny, to wtedy warto wymienić fabryczne podkładki na jakieś temperaturoodporne wynalazki, które się nie zatrą czy nie schajcują przy stu-dwustumetrowych odjazdach ryby z prędkością dźwięku... Warto też w takich wypadkach stosować do sprzęgiełka jakieś wypróbowane wysokotemperaturowe smarowidła...3. Zabiegi tuningowe mogą też trochę pomóc w przypadku gdy gwint na osi szpulki ma dość duży skok i wtedy siłą rzeczy precyzja ustawienia hamulca jest mniejsza niż w kołowrotach gdzie pokrętłem się kręci pół godziny od 0 do maxa... A reszta zabaw, to tak na mój gust, to trochę sztuka dla sztuki, szukanie dziury w całym i poprawianie sobie humoru gdy zupa była za słona... <_< Acha, myślę jeszcze, że może ważniejszą rzeczą jest, w już posiadanych hamulcach, regularne smarowańsko i czyszczenie (bo piaseczek wręcz uwielbia gromadzić się pod pokręcajką szpulki), wtedy i płynność sprzęgła jest jak Pan Bóg przykazał i nie wycierają się rowy tektoniczne na spodzie pokręcajki i górnej metalowej tarczce.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Czyli sztuka dla sztuki... zdaniem @zorro. @Vasyl ostrzega przed wzmacnianiem hamulca, a mi po glowie chodzilo oslabienie jego mocy. Tak by zyskal na precyzji podczas uzywania z cienkim linkami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Guzu stelka się zaciera?Z hamulcem raczej nic nie kombinuj.Jeżeli chcesz go osłabić wyciąg jedną podkładkę cierną i metalową i to go osłabi.Masz na fote jedna cierna i jedna metalowa od dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Guzu stelka się zaciera?Z hamulcem raczej nic nie kombinuj.Jeżeli chcesz go osłabić wyciąg jedną podkładkę cierną i metalową i to go osłabi.Masz na fote jedna cierna i jedna metalowa od dołu. Nic nie zaciera. Po prostu kontyuuje program custom. Korbka zrobiona. Pora na kolejne elementy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Czyli sztuka dla sztuki... zdaniem @zorro. @Vasyl ostrzega przed wzmacnianiem hamulca, a mi po glowie chodzilo oslabienie jego mocy. Tak by zyskal na precyzji podczas uzywania z cienkim linkami... Daniello, a nie prościej dokręcić o kilka klików słabiej..? Tak jakoś zaczynamy się zabawiać w przypadku hamulca-sprzęgła jak chłopcy tiuningowcy samochodowi... I kombinujemy co tu zrobić aby do już posiadanych trzystu pięćdziesięciu koni dołożyć jeszcze ze trzy, a może jeszcze pięć się wyciśnie, a może... I ma to może znaczenie w wyścigach na ćwierć mili, ale już przy normalnym piszczeniu oponkami pod światłami, to jakoś pewnie różnicy wielkiej się nie poczuje, że o normalnej jeździe po mieście nie wspomnę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 W szpulach s jest chyba mniej o jedną podkadkę cierną i metalową.Zrób eksperyment i zobaczysz, że hamulec będzie precyzyjniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Guzu moim zdaniem ta SW jest już na tyle custom po korbie że ciężko będzie chyba coś więcej wymyślić hamulec to może po prostu wyregulować wszak stelka ma zacny skok regulacji, co do tuningu to może jeszcze,taki przydatny na kamienistych opaskach wynalazek do odkładania kołowrotka by ten się nie mieszał zbytnio z błotem i kamieniami?wkręcasz po przeciwnej stronie korby i nie kładziesz jak by co kołowrotka korpusem na kamienie. tylko z gwintem pewnie trzeba by popracować,bo to wynalazek do nowszych modeli ,no chyba że kompatybilny http://www.plat.co.jp/shop/catalog/product_info/language/en/ products_id/10326/yumeya-08-stella-sw-reel-stand.html no chyba że tylko łódka u Ciebie,to jedyną opcją bedzie chyba specjalnie pod tą stelke kij custom Jozi,ja robiłem taki myk z Twin powerem F4000 i wyło tak,ze na tym samym ustawieniu pokrętła(zaznaczyłem na szpuli ustaw) hamulec trzymał słabiej i tyle można powiedzieć ze był precyzyjniejszy,ale otrzymałbym to samo jak bym te parę skoków go poluzował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Chlopcy, to nie chodzi tylko o moja stelle. Porozmawiajmy szerzej o tym zagadnieniu. Moim zdaniem warto @HasiorTylko lodka/ ponton. tak jakos wychodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Hasior daj Guzu twóczo popracować.Może jeszcze coś w stelce zmieni.Ja patrzę na swoje i nie mam pomysłu co by tu jej przyprawić do wyglądu .Czyli z tymi szpulamiw dobrych kręćkach to jest tak, że decyduje ilość ząbków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Właśnie testowałem hamulce w 2500 i 4000.Mają tak precyzyjne pokrętło ustawiania siły, że nawet 4000 można łowić monofilem 0,12-0,14 a hamulec zagra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adze205 Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Witam,Ja we wszystkich korbach zamieniłem (jedna za jedną) tarcze filcowe na teflonowe. Po prostu masełko...Pozdrawiam,Adze205 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Chlopcy, to nie chodzi tylko o moja stelle. Porozmawiajmy szerzej o tym zagadnieniu. Moim zdaniem warto No moim zdaniem też warto poplotkować o hamulcach, ale... Ale tak se myślę, że bardziej na zasadzie co robić, żeby działał dobrze, a co robić jak nie działa albo się zacina, albo działa skokowo czyli w skrócie jak leczyć gdy zachoruje bądź niedomaga...Bo czy jest większy sens szaleć dla samego szaleństwa??? No co ja miałbym zrobić na przykład z taką szpulką??? No sama z siebie jest zmajstrowana do łowienia cienkimi linkami, bo grubej, to se co najwyżej 20 metrów namotam, a sprzęgiełko ma akuratnie w porządku... No. I tak jak fajnie jest wymajdrować sobie kołowrotek z taką korbą jaka mi się podoba, czy w kolorze współgrającym z kolorem blanku czy ulubionym swetrem, ze szpulką z grawerowanym imieniem narzeczonej i co tam mi się podoba, to już jakieś ekstremalne jazdy z poprawianiem czegoś za wszelką cenę, byle było poprawione, a niczemu praktycznemu czy estetycznemu nie służące, to już trochę taka jazda w ślepą ulicę... Chyba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 @Zorro Lepiej pokaz cala ta erke a nie tu tylko szpulke tajemniczo od dolu cykasz odnosnie sztuki dla sztuki...mi chodzilo o sytuacje, gdy dysponuje sie uniwersalnym kolowrotkiem - rozmiar shimano 4000 i waga 300 - 320 g. Do tego ma sie 2 szpule i chce sie jedna uzywac przy sandaczowaniu : z linka 20 lb. A druga z podkladem i linka 8-10 lb rzucac wlasnie za jazikiem...Uznajecie ze w kolowrotku dobrej klasy hamulec fabryczny obie sytuacje obgoni i wszelkie tuningi sa niepotrzebne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian111oneeleven Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 tu jest nieco na temat: http://www.smoothdrag.com/settings.htmlcarbontex robi chyba jedne z lepszych podkładek: http://www.bloodydecks.com/forums/fishing-reels/29782-whats- your-experience-carbontex-drag-washers.html osobiście się w to nie bawię, bo łowię raczej lekko i nie narzekam na stan fabryczny. są jeszcze szpulki właśnie z mniejszą liczbą podkładek(i mniejsza moc hamulca)gł. płytkie szpulki pod cienkie linki np. z daiwy max drag 3kg, zamiast standardowego 7kg. jest jeszcze taka jakaś wkładka http://www.plat.co.jp/shop/catalog/product_info/language/en/ products_id/3201/cPath/22_81_82_896_1465/river-lake-fishing- freshwater/finesse-drag-adapter-m.html zmniejszająca moc hamulca do kołowrotków daiwy, pewnie trza wyjąć podkładki i to wsadzić, i też daje taki efekt jak płytka szpula na max 3kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Guzu a kto będzie łowił 4000 jaziki i kleniki.Do tego są 2000, 2500.4000 mam z plećką 0,17 i 0,14. 2500 plećka 0,08 i monofil 0,14 -wystarcza na drobne przynęty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Ja lubię łowić osobiście właśnie rozmiarami 4000 taką 4000F spokojnie do 14 gramowego kija 2,7m przypinam i z żyłką 0,20 na klexy macham,potem zakładam na ten sam kołowrotek 20lb i jazda,gabarytowo nie przeszkadza kije mi wszystkie wyważa 320gramowy reel ,więc jak najbardziej 4000 da się.hamulce śmigają bardzo płynnie niema mowy o skokowej pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Guzu a kto będzie łowił 4000 jaziki i kleniki.Do tego są 2000, 2500.4000 mam z plećką 0,17 i 0,14. 2500 plećka 0,08 i monofil 0,14 -wystarcza na drobne przynęty. Znam takich Wislanych Lowcow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 No masz rację że zapniesz do 14g, jeszcze jak dłuższy kij to wyważy go bez problemu, ale wtedy dobrze mieć ze 3 szpule (2 z plećką i cienką z monofilem.Hasior w obecnych żyłkach HM80 0,18 do kija 14 g to max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Przy pheniksach i cd mam przelotkę startową 20 to jak to sparować ze stelką 4000 .Lekkie kuriozum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Przy pheniksach i cd mam przelotkę startową 20 to jak to sparować ze stelką 4000 .Lekkie kuriozum. Bo masz kijki robione do malych kolowrotkow...ale znam takich co nie zakladaja nizej niz 25 jakos startowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Ilustracja do rozmowy.Hamulec w szpuli Stella SW4000.3 podkladki weglowe, zaawansowany system na 2(!!!) sprezynkach - treszczotka, lozysko... Tego hamulca chyba nie ma potrzeby tuningowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 jak się Bugatti Veyron kupuje ,to niema czego tuningować masz wszycho w wyposażeniu przynajmniej jest świadomość że niema co ulepszać bo ulepszone już jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chub norris Opublikowano 11 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Ha, a w AR2500 jeden bidny filczyk... Uboga to siostra, dobrze, że ładna przynajmniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.