Skocz do zawartości

Uszkodzony Maximizer- wady, przyczyny, naprawa.


trout master

Rekomendowane odpowiedzi

Gdyby kogoś interesowało co robi z silnikiem nierozsądne dołożenie innych śrub niż zamontował producent, to niżej n a fotkach i w opisie widać. 

Czy jestem zwolennikiem takiego tunningu? Raczej nie. Nie podchodziłbym do tego nawet jako próba lub gdybym miał już takową zamontować, to na pewno nie pływałbym na niej na max. Pobór prądu jest tak duży że topi najsłabsze podzespołu układu.

 

Minnkota Extreme 55Lbs z Miximizerem. Poprzednik ówczesnej MK Traxxis. 

Kolega oczywiście założył Kipawę bo piszący głupoty reklamodawcy nie ponoszą skutków tego co stanie się później z silnikiem i piszą bzdury gdzie to nie można ją zastosować. Głupi ludzie łykają to niestety jak małpy kit bez konsultacji ze znającymi temat lub myślącymi logicznie!   :mellow:   :angry:

Krótko w temacie bo brak czasu.

Podał mi ten silnik i kazał sprawdzić szczotki bo "kręci tylko do tyłu ale jak się postuka to czasami i Forward wskoczy".

Przeglądnąłem z grubsza Maximizer i nie zauważyłem nic poz tym że do tyłu idzie, w przód ni chu, chu.   :(  Dziwne aby były to szczotki bo nie kręcił by w ani jedną, ani w drugą. Silnik dołem przeglądnąłem, wyczyściłem, przedmuchałem. Szczotki min 75% więc to nie ich wina. Ale dobrze bo uszczelniacze były już w krytycznym stanie i groziło by to spaleniem silnika podobnie jak już to zrobił z Torqeedo. Tak niestety ludzie dbają o przeglądy i swoje zabawki które są katowane do zjeb******.a.   :(   :angry:  Wymienię więc i uszczelniacze i nowe oringi na śrubach i obudowie.

 

Niestety na fotkach widać że miałem rację i brak obrotów "do przodu" to wina Maxi. Dokładnie na pokrętle jeden ze styków jest wypalony i stopiony nie włączając obwodu (zaznaczony jako "Z"-zepsuty w czerwonej kratce. Dobry "D- włączający obwód "Revers" jest zaznaczony na biało. 

 

Tak to kończy się bezmyślny tunning silników. Podobne sytuacje możecie mieć w swoich MK Traxxis z niedziałającymi Maximizerami.

No nic, trzeba ten włącznik dorobić lub wymienić na inny.

 

Pozdrawiam.

A.P.

 

____________________

 

post-58042-0-64288900-1476434192_thumb.jpg

post-58042-0-04757600-1476434204_thumb.jpg

post-58042-0-02273200-1476434229_thumb.jpg

post-58042-0-67214100-1476434238_thumb.jpg

post-58042-0-20978800-1476434250_thumb.jpg

post-58042-0-89251300-1476434269_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie masz rację ale silnik wygląda na taki który setki kilometrów przepływał i swoje latka też ma.

śróba też się pewnie trochę nakręciła bo na nową nie wygląda.

ja po kilku latach użytkowania mk 32lb ze starszych modeli ale już z czarną czapą-po jej zdjęciu zauważyłem stopioną po kilka cm icolację przewodów przy przełączniku-na szczęście nie doszło do zwarcia.silnik oczywiście na oryginalnej śróbie pływał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji pytanie co ile i czy należy wymieniać uszczelniacze wałka ten jeden normalny , ten drugi z metalem ????

No i na co zwrócić uwagę przy MK ???

Edytowane przez maweric
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji pytanie co ile i czy należy wymieniać uszczelniacze wałka ten jeden normalny , ten drugi z metalem ????

No i na co zwrócić uwagę przy MK ???

-----------

Normalnie sie ich nie wymienia, ale jak padną to najcześciej silnik jest na złom.

Zużycie ich powoduje nawinieta żyłka lub plecionka, przez ktore dostaje sie woda. Ta zżera sprężynki (nie są nierdzewne) i gdy padną dwa-wodę mamy w silniku.

Wystarczy wizualnie oglądnąć co i jak ale niestety silnik trzeba rozebrać bo wirnik musi byc z nich wyjęty.

Po każdym sezonie można zdjąć śrubę i sprawdzić czy nie ma nawinietych linek na ośce w okolicy uszczelniaczy. Gdy ktos czesto pływa po mocno zanieczyszczonych przez wedkarzy miejscach mozna zdjąć śrubę i przegladac ośkę cześciej.

 

busz231

Silnik jest z 1996r wiec swoje na pewno przeżył. Korozja alu wewnątrz pędnika powoduje odpadanie farby ktorą jest zabezpieczone oraz utlenionego alu (biały proszek) ktore dostają sie na szczotki, szczotkotrzymacz i na tuleje (w min. stopniu). Wszystko to powoduje (lub może) szybsze zużycie szczotek, komutatora oraz zawieszanie sie ich w uchwycie, co prowadzi do złego styku, iskrzenia, przegrzewania sie.

"Zgrzanie" tego membranowego styku spowodował na pewno duży prąd. Kipawa na pewno do tego sie przyczyniła, a zwłaszcza start na max dużą jednostką. Tak sie niestety pływa. Na pewno mój kumpel, ktory wiecznie nie ma czasu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki to takie stwory , ktore wraz ze wzrostem obciazenia zaczynaja pobierac coraz wiecej pradu. I tak sie dzieje do momentu az cos sie nie spitoli. padnie albo elektronika albo silnik sie zagotuje. i po to sie stosuje roznej masci zabezpieczenia coby do takich sytuacji nie dopuszczac.W tedy mozna sobie nawet srube od tytanika zalozyc. a zabezpieczenia nie pozwola zniszczyc silnika  czy elektroniki. podejrzewam ze wszytskie te maxymizery sa poprostu "wyzylowane" materialowo., brak odpowiednich zabezpieczen , niedostosowane do dlugich obciazen pradem maxymalnym, jaki silnik moze pobrac.. Przy dobrze zgranej automatyce , ryzko uszkodzenia silniaka/elektronik jest bliskie 0

Edytowane przez siarq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki to takie stwory , ktore wraz ze wzrostem obciazenia zaczynaja pobierac coraz wiecej pradu. I tak sie dzieje do momentu az cos sie nie spitoli. padnie albo elektronika albo silnik sie zagotuje. i po to sie stosuje roznej masci zabezpieczenia coby do takich sytuacji nie dopuszczac.W tedy mozna sobie nawet srube od tytanika zalozyc. a zabezpieczenia nie pozwola zniszczyc silnika  czy elektroniki. podejrzewam ze wszytskie te maxymizery sa poprostu "wyzylowane" materialowo., brak odpowiednich zabezpieczen , niedostosowane do dlugich obciazen pradem maxymalnym, jaki silnik moze pobrac.. Przy dobrze zgranej automatyce , ryzko uszkodzenia silniaka/elektronik jest bliskie 0

 

Pewnie masz racje, ale do MK 55 traxxis nie wskazane jest zakładanie innej śruby niż jest w oryginale. 

Myślałem kiedyś o założeniu 3 łopatkowej, dostałem odpowiedź taką jak powyżej ( tylko oryginał ) , każda inna uszkodzi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba by sie udac do jakiegos sklepu typowo elektronicznego i cos dobrac na miejscu.

NIe mowie ze kipawa jest zalecana do MK 55 , tak jak Kolega wyzej napisal - marketing robi z glowy jajo , do tego elektronika niedokonca dopracowana i buba gotowa. Ja robie przy napieciach sieciowych , takze przy duperszmitach pradu stalego nie zawiele mam doczynienia. Jedno co jest pewne , to sprzet starego typu, duzy ,toporny , pracuje latami . Nowe zgrabne , male , ladne , ale pod wzgledem dlugosci uzytkowania to ... lipa

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz racje, ale do MK 55 traxxis nie wskazane jest zakładanie innej śruby niż jest w oryginale. 

Myślałem kiedyś o założeniu 3 łopatkowej, dostałem odpowiedź taką jak powyżej ( tylko oryginał ) , każda inna uszkodzi silnik.

Nie prawda.

Pływałem i do tej pory pływam na aluminiowej śrubie od motorguide, która to niby przeznaczona jest do większych silników. Nawet pobór prądu i wibracje są mniejsze niż na oryginalnej od kotki więc chyba jest ok ;)

Na kipawie silniki pobierają więcej prądu więc jest im ciężej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Na kipawie silniki pobierają więcej prądu więc jest im cięże"j.

To tak jakbyś powiązał je sznurem, przytrzymał w łapkach lub dopiął jakiś ciężar ktory musiałby silnik podciągnąć. Kumpel z sąsiadem spalili tak pachnąca świeżością MK Traxxis 55 bo chcieli sprawdzić jaki jest silny. Jeden trzymał za śrubę a drugi .... topił przełącznik. Wody nie zobaczyła kończąc żywot przy teście w garażu.

 

Ehhhhhhhhh, głupota. :( :( ????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

 

Nie prawda.
Pływałem i do tej pory pływam na aluminiowej śrubie od motorguide, która to niby przeznaczona jest do większych silników. Nawet pobór prądu i wibracje są mniejsze niż na oryginalnej od kotki więc chyba jest ok ;)
Na kipawie silniki pobierają więcej prądu więc jest im ciężej.

 

 

Nie jestem znawcą, nie wypowiadam się, dostałem tylko taką odpowiedź jak chciałem założyć 3 łopatkową.  A tak w nawiasie używasz kipewa czy machta III ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten styk to nic szczególnego. Zwykła blaszka sprężynująca odpowiednio wygięta. Jestem ciekaw czy na laserze takiej by nie wyciął czy ją temp. odpuści i nie bedzie spełniać swojego zadania. ???????? Wtedy zostanie tylko wykrojnik a to już gorsza sprawa. ????

 

Ta oryginalna jest niestety przegrzana i straciła swoje właściwości powrotne. Raczej już nie bedzie działać poprawnie. :(

 

_________

post-58042-0-46671500-1476481074_thumb.jpg

post-58042-0-51365500-1476481088_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

 

 

 

Nie jestem znawcą, nie wypowiadam się, dostałem tylko taką odpowiedź jak chciałem założyć 3 łopatkową.  A tak w nawiasie używasz kipewa czy machta III ????

Używałem tej http://www.motorguide.com/store/accessory/propellers/3-blade-metal-machete-with-3-and-half-inch-hub 

i tej  http://www.motorguide.com/store/accessory/propellers/3-blade-machete-three-with-three-and-half-inch-hub

Nie zauważyłem różnicy zarówno w poborze prądu jak i w prędkości między nimi natomiast lepiej sprawdzały się niż te z kotki.

Kipawy nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem tej http://www.motorguide.com/store/accessory/propellers/3-blade-metal-machete-with-3-and-half-inch-hub 

i tej  http://www.motorguide.com/store/accessory/propellers/3-blade-machete-three-with-three-and-half-inch-hub

Nie zauważyłem różnicy zarówno w poborze prądu jak i w prędkości między nimi natomiast lepiej sprawdzały się niż te z kotki.

Kipawy nie próbowałem.

 

Wybacz moje dziwne pytanie : jeśli pobór prądu ten sam, prędkość ta sama to co znaczy " sprawdzały się lepiej niż te kotki ". ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między nimi czyli motorguide. Na tych srubach pobór prądu był trochę mniejszy i minimalnie większa szybkość niż na tej od kotki. Poza tym moja śruba od kotki lekko biła.

Nie były to też jakieś drastyczne różnice dyskwalifikujace śrubę MK, trudno też ocenić mi właściwości względem pływania w zielsku, być może znacznie lepiej spisuje się śruba MK.

To tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Partyzantka. Jedyne co dobrze zrobione to wyczyszczony cały dół, szczotki, dołożona podkładka aby skasować luz (2mm) osiowy, wymienione uszczelniacze i nowiutkie 4 oringi.

Grunt że działa. Oby jak najdłużej śmigał choć znając użytkownika poleci coś innego. Żeby cociaż Kipawę zdjął aby nie gotować bebechów pływając na maxa. :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz racje, ale do MK 55 traxxis nie wskazane jest zakładanie innej śruby niż jest w oryginale. 

Myślałem kiedyś o założeniu 3 łopatkowej, dostałem odpowiedź taką jak powyżej ( tylko oryginał ) , każda inna uszkodzi silnik.

Piąty sezon już pływam na Kipawie w Traxxis i mam zamiar jeszcze trochę popływać. 

A wdziałeś lub widział ktoś producenta który zaleci nie oryginalne części do swojego urządzenia, może być z innej branży. :blink:

To tak jakby podcinał gałąź na której siedzi. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...