Skocz do zawartości

Wyciągarka do auta 4x4


Jeziorm 1

Rekomendowane odpowiedzi

To pozostajemy przy elektrykach , jedną firmę masz powyżej druga to ta http://www.warn.com.pl/?kategoria/samochodowe . Pozostaje kwestia płyty montażowej czy jest dostępna,ewentualnie kupno lub raczej dorabianie zderzaka do montażu wincha. Te dwie firmy są w miarę najpopularniejsze na naszym rynku. Uciąg zwiększy zblocze , pozostaje jeszcze kwestia liny stalowa kontra syntetyk i wybór ślizg czy rolki. Stalowa jest cięższa ale tańsza syntetyk lżejszy lecz droższy. Większość standartowo ma dwa piloty. I pamiętaj o pasie do opasywania drzew, szeklach adekwatnych do mocy wyciągarki. Pozostaje kwestia zawieszenia , te klamoty ważą i wypada założyć sprężyny i amory plus 100 kg , inaczej jest duża szansa na klapnięcie przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii stalowa czy syntetyczna, z praktyki, praca ze stalową tylko w rękawicach. Do wszystkich lin,  nie przełazić nad liną podczas wyciągania, rzucić na linę dywanik gumowy, koc czy co tam jest pod ręką.

 

mały poradnik;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj jeszcze że od pewnego rocznika (tu nie pamiętam dokładnej daty mogę poszukać w papierach) wszystkie samochody do których jest coś montowane a wystaje to poza obrys samochodu musi mieć homologację do tego konkretnego samochodu. To samo dotyczy nowego zderzaka. Prosty przykład to orurowanie samochodu. Mało który samochód ma to zamontowane zgodnie z przepisami. Na stacji podczas przeglądów mało który diagnosta się tego czepia. Wszystko jest fajnie jak dojdzie do jakiego zdarzenia wtedy firma ubezpieczeniowa wyciągnie to "małe" niedociągnięcie i będziesz pan niezadowolony z obrotu sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozostajemy przy elektrykach , jedną firmę masz powyżej druga to ta http://www.warn.com.pl/?kategoria/samochodowe . Pozostaje kwestia płyty montażowej czy jest dostępna,ewentualnie kupno lub raczej dorabianie zderzaka do montażu wincha. Te dwie firmy są w miarę najpopularniejsze na naszym rynku. Uciąg zwiększy zblocze , pozostaje jeszcze kwestia liny stalowa kontra syntetyk i wybór ślizg czy rolki. Stalowa jest cięższa ale tańsza syntetyk lżejszy lecz droższy. Większość standartowo ma dwa piloty. I pamiętaj o pasie do opasywania drzew, szeklach adekwatnych do mocy wyciągarki. Pozostaje kwestia zawieszenia , te klamoty ważą i wypada założyć sprężyny i amory plus 100 kg , inaczej jest duża szansa na klapnięcie przodu.

 

Zblocze mam i to nie jedno, kilka dni temu zajechałem takie do 10 ton.( samo sie zajechało ;) lina syntetyk ale w oplocie bo jak nabierze ziemi ta pleciona to raczej nie widzę żeby zbyt długo popracowała.

 

Wybór ślizg czy rolki to zupełnie nie mam pojęcia.

 

Trochę mnie przeraziłeś ta wymianą zawieszenia z przodu.

 

Jeszcze się zastanowię bo najbardziej chciałbym wyciągarkę przenośną np ta- https://intertel.com.pl/pl/p/Wyciagarka-Spalinowa-EDER-Powerwinch-1800/809 ale cena mnie przeraża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj jeszcze że od pewnego rocznika (tu nie pamiętam dokładnej daty mogę poszukać w papierach) wszystkie samochody do których jest coś montowane a wystaje to poza obrys samochodu musi mieć homologację do tego konkretnego samochodu. To samo dotyczy nowego zderzaka. Prosty przykład to orurowanie samochodu. Mało który samochód ma to zamontowane zgodnie z przepisami. Na stacji podczas przeglądów mało który diagnosta się tego czepia. Wszystko jest fajnie jak dojdzie do jakiego zdarzenia wtedy firma ubezpieczeniowa wyciągnie to "małe" niedociągnięcie i będziesz pan niezadowolony z obrotu sytuacji.

 

Kto może stwierdzić czy wystaje poza obrys samochodu? Rzeczoznawca czy koleś na przeglądzie?

 

Bo np po dzwonie to już nie będzie nic wystawało i ubezpieczalnia nic nie będzie miała do tego.

 

ps. czy to wchodzi w ubezpieczenie OC auta, czy przy stłuczce wliczana jest uszkodzona wyciągarka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Homologacji wymagają elementy montowane w samochodach wyprodukowanych od roku 2010, o ile dobrze pamiętam.

Wyciągarka to wyposażenie dodatkowe i jako takie może być objęte ubezpieczeniem, jeśli zgłosisz je przy zawieraniu/przedłużaniu umowy.

Z tym zawieszeniem, nie stresuj się, przy mechanicznych wymiana to właściwie standard, przy elektrycznych, raczej rzadkość.

Zalinkowana przez Ciebie wyciągarka, to raczej do quada, nie do samochodu, uciąg raczej symboliczny. W wyciągarkach samochodowych warto zakładać uciąg co najmniej dwa razy dmc pojazdu, a jeśli masz dobrze zmotane autko to 3x, w nominale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z tańszych wyciągarek Dragona, do Terrano będzie ok, pod warunkiem, że w jakiś extrem się nie wpakujesz

 

http://www.dragonwinch.com/wyciagarka-dwm-13000-hd,51,86.html

Edytowane przez janusz.walaszewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart kilka ostatnich dni testowałem tą wyciągarkę na dębach około 100 cm średnicy które wycinałem  i powiem Ci że przeciągała do pionu każdą sztukę, naprawdę byłem w szoku jaką to ma moc, przy kilku ryzykownych stosowaliśmy bloczek ale sama w sobie jest konkretna.

 

Dokładnie takie ma mieć przeznaczenie ta wyciągarka - uciąg drzew których nie jestem w stanie ściąć bez przekierowań.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...