TomekT Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 WitamJaka jest r?ł?źnica między kołowrotkami Shimano produkowanymi w Japonii a Shimano produkowanymi w np. Malezji opr?łcz ceny? Czy te produkowane nie w Japonii są gorsze, mają słabsze podzespoły i kr?łtszą ?źywotność? Czy powinno się często smarować mechanizm tych kołowrotk?łw. Jak u was sprawują się podczas spiningowania kołowrotki Shimano nie z Japonii, a mo?źe wszyscy mają młynki z Japonii?Ja posiadam dwa Shimano made in Malezia Stradic i Super GTM ju?ź trzeci sezon i narazie jest wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 O tych japonskich sie nie wypowiem. Nie mam porownania. Natomiast jak kolowrotki chodza 3 sezon, to znaczy ze powinny byc juz po conajmniej dwoch smarowaniach. Milego korzystania z Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jamesty Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 TomekT : R?ł?źnic jest kilka ale zasadnicza to korby na rynek japoński posiadają (nie wszystkie) więcej ło?źysk oraz są lepiej zło?źone bardziej staranie. Są modele tylko i wyłącznie na rynek jp. i są to korby fulllll wypas. Ka?źdy tobie powie ?źe kołowrotki (korby , młynki, itc) z jp są lepsze , trwalsze więc coś w tym jest. Mo?źna poczytać dziale naprawy jak dokładać ło?źyska do wyrob?łw na europę tylko samemu trzeba kombinować. Jeśli chodzi o trwałość to są dwie rzeczy mo?źna u?źywać a u?źywać . Jeden u?źywa przynęt 15 gram gumy a drugi 10 gram wobler . Kt?łry szybciej zajedzie korbę. Wobler poniewa?ź chocia?ź mniejszy wagowo w wodzie stawia du?źy op?łr. Wolał bym kupić u?źywany stary model made in jp ni?ź nowy robiony na europę takie moje skromne zdanie. Jak będziesz dobrze się ze sprzętem obchodził smarował to tak jak z samochodem. Jak dbasz tak masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekT Opublikowano 4 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 @JamestyChciałbym nasmarować te dwa młynki bo ju?ź w trzecim sezonie chyba czas na porządną konserwację , tylko trochę się boję gdy?ź podobno Shimano ma najbardziej skomplikowane kołowrotki pod względem budowy i nie chcę nic popsuć. W komplecie dostałem w buteleczce oliwkę i czy ona nadaje się do smarowania czy powinien być to inny smar? Je?źeli inny to jaki najlepiej? A co do cię?źkości łowienia. Łowię gł?łwnie w jeziorach na niezbyt cię?źkie przynęty. Jeden słu?źy mi do łowienia na gumki 5-7 gr. i paprochy, a drugi Stradic do łowienia na woblery i cię?źsze gumy do 20 gr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 @JamestyChciałbym nasmarować te dwa młynki bo ju?ź w trzecim sezonie chyba czas na porządną konserwację , tylko trochę się boję gdy?ź podobno Shimano ma najbardziej skomplikowane kołowrotki pod względem budowy i nie chcę nic popsuć. W komplecie dostałem w buteleczce oliwkę i czy ona nadaje się do smarowania czy powinien być to inny smar? Je?źeli inny to jaki najlepiej? A co do cię?źkości łowienia. Łowię gł?łwnie w jeziorach na niezbyt cię?źkie przynęty. Jeden słu?źy mi do łowienia na gumki 5-7 gr. i paprochy, a drugi Stradic do łowienia na woblery i cię?źsze gumy do 20 gr. Ja nie jestem @jamesty, ale polecam zapoznac sie z zawartoscia tego dzialu.O tym czym i jak przesmarowac kolowrotek spiningowy : http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=thread&frm_id=2 3& Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 SMARUJ!!! bo ju?ź o dwa sezony się sp?łźniłeś.Shimano, przynajmniej we wszystkih kołowortkach z jakimi miałem do czynienia to zawsze ?źałowało smaru.Mam stradick'i z Japonii i z USA. Z Japonii mam ju?ź jakieś 11 lat, a o te z USA zaytaj mnie za kilka lat .. jak na razie działają.P.S Pomimo skomplikowania kołowrotki sa łatwe do zło?źenia i rozło?źenia (chyba, ?źe masz z tylnim hamulcem i tu nie pomogę) więc nie ma się co bać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 W komplecie dostałem w buteleczce oliwkę i czy ona nadaje się do smarowania czy powinien być to inny smar? Je?źeli inny to jaki najlepiej? OD RAZU ZAPOMNIJ, ŻE BYŁA JAKAŚ OLIWA W BUTELCE!!! Wbrew temu co ju?ź ktoś kiedyś, filmowo nawet, udowadniał, ?źe mo?źna, to ja na przek?łr będę twierdził, ?źe nie nale?źy lać ?źadnych olej?łw... Tylko normalne stałe smary, chyba ?źe znudziły Ci się ju?ź te shimaniaki i kombinujesz jak by tu je skutecznie zakatrupić... <_< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 4 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 ..................Shimano, przynajmniej we wszystkih kołowortkach z jakimi miałem do czynienia to zawsze ?źałowało smaru..................... A mnie wcią?ź zastanawia, na ile ta opinia jest wiarygodną. Nie chodzi tu o Twoje zdanie ale o powszechne uwa?źanie.Jakoś nie chce mi się wierzyć, by japońscy konstruktorzy poświęcali tak du?źo czasu, na opracowywanie nowych zamysł?łw, by p?łźniej, na etapie monta?źu finalnego i (chyba) rygorystycznej dość kontroli jakości, ktoś doprowadzał do ewidentnych zaniedbań.To brzmi niemal, jakby w fabrykach kołowrotk?łw działała piąta kolumnaMo?źe to jest tak, ?źe nasze nawyki i chęć widzenia tłuszczu w tłuszczu, doprowadzają do powstawania tego rodzaju opinii.Tak tylko......... bo przecie?ź chyba wszyscy wiedzą, ?źe cieniutki film smarny, nało?źony na zębatkę, spełnia swoją rolę, w przeciwieństwie do kluchy tłuszczu, wyciśniętej obok wsp?łłpracujących z sobą powierzchni. Sorki za OT ale mam wątpliwości, co nie przeczy temu, ?źe kołowrotek u?źywany winien być regularnie smarowany....i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 popper pewnie masz rację, jednak wyszedłem z zało?źenia, ?źe je?źeli będę miał większą ilość smaru to na pewno to nie zaszkodzi.. no bo jak miałoby zaszkodzić ? Tak się zastanawiam nad tym co napisałeś, ?źe wystarczy cienki film ze smaru... a jak cienki? Przyszedł mi te?ź do głowy Van Staal, kt?łry ma zamkniętą, nierozbieralną konstrukcję i pewnie tam smaru nie ?źałowali ... ale to tylko moj domysł bo w ?źyciu do niego nie zaglądałem. Czy taka ilość smaru to działanie zamierzone? Pewnie tak.Czy taka ilość smaru wystarczy, ?źeby kołowrotek działał 30 lat? Pewnie nie. Kołowrotek ma działać przez określony czas, ma sie zu?źyć, a wtedy musimy kupić nowy.takie tam luźne rozwa?źania.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 .....Tak się zastanawiam nad tym co napisałeś, ?źe wystarczy cienki film ze smaru... a jak cienki? .......... Tak cienki, jak du?źy jest luz pomiędzy wsp?łłpracującymi elementami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack__Daniels Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 To, co napisałeś, to jest pytanie czy stwierdzenie?Je?źeli to jest stwierdzenie to im bardziej spasowany kołowrotek tym mniej smaru potrzeba?Połamania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Czy shimano daje odpowiednią ilość smaru to nawt goście mnie nie rozśmieszajcie!!!!Gorgol przysłał mi ostatnio TP 4000 SW-n?łwka nie śmigana tylko co na pr?łbach.Jak go rozkręciłem, załamka istna sahara w środku!!!!Jak kręcił przed a jak po smarowaniu to mo?źe Gorgol się wypowie, ja ściemy nie będę pociskał bo ktoś got?łw pomyśleć, ?źe reklamę serwisanta sobie wyrabiam:) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 To, co napisałeś, to jest pytanie czy stwierdzenie?Je?źeli to jest stwierdzenie to im bardziej spasowany kołowrotek tym mniej smaru potrzeba?Połamania!Jakoś mało logiczne. Czy narty smarujesz po wierzchniej stronie? Przecie?ź skoro tarcie występuje na powierzchniach trących, to i smarować te powierzchnie nale?źy. Pytasz o mechanizm bardziej spasowany a więc taki, kt?łry siłą rzeczy i tak więcej materiału smarnego wyciśnie spomiędzy powierzchni wsp?łłpracujących, na te ....... jałowe (tak sądzę).Mo?źe mnie ktoś wyprowadzi z błędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Firma na literę D te?ź nie lepsza pod tym względem... <_< I wcale nie chodzi o fabryczną oszczędność smaru tylko ?źeby się szybciej rozklekotało i ?źeby klient wr?łcił do sklepu po nowy kołowr?łt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Szczerze, to ja mam podobne odczucia jak w czasach gdy nawet maluchy tuningowano. Owiewka, fotel lotniczy, spojler na tylną klapę. Ot takie gara?źowe arcydzieło. Porsze nieomal gdyby nie ten gang silnika .To ?źe smarować trzeba? I owszem. To, ?źe częstotliwość tego zabiegu zale?źna bezsprzecznie od sposobu u?źywania, to oczywista oczywistość.To ?źe smar na zewnątrz zębatki, to zbędny balast r?łwnie?ź. A, ?źe zewnętrzna powierzchnia koła przekładni, to nie zbiornik zapasowy smaru, chyba r?łwnie?ź oczywiste .No chyba, ?źe ma tłumić r?ł?źne stuki-puki całego mechanizmu, bo to denerwujące trochę bywa.PS.I jeszcze kr?łtko.Ile by smaru nie wcisnąć w ten cały układ, to po chwili kręcenia i tak swą rolę spełnia tylko ta jego cząstka, kt?łra zmieści się w ramach luzu mechanizmu. Reszta na boki idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorgol Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 NIEMA SMARU W NOWYCH MŁYNKACH,TRZEBA JE PO ZAKUPIE KONIECZNIE SMAROWAĆ(dzieki @jozi )kupiłem n?łweczke TPSW4000XG miałem na kiju 4 razy po kilka godz ,i szok,stuka puka,i czuc cały mechanizm,i wszystko jak w daiwie pod obcia?źeniem,a tu nie było obci?źenia bo wobek boleniowy 8gram jaki stawia opor w wodzie??pisałem do @guzu on polecił J?łzka,i szybko i fachowo sie sprawa odbyła ,i teraz jak krece moim TP no jest masakra,niema por?łwnania,i ktos mi powie ze co ty na taki sprzęt i za takie pieniadze,ma byc wszystko na tiptop,tez tak myślałem dop?łki sam nie kupiłem.NIE POSMARUJESZ NIE POJEDZIESZ(POKRECISZ ???) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biosteron Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 kupiłem n?łweczke TPSW4000XG miałem na kiju 4 razy po kilka godz ,i szok,stuka puka,i czuc cały mechanizm,i wszystko jak w daiwie pod obcia?źeniem... To w jakim modelu Daiwa , tak stukało pod obcią?źeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Darku cieszy, ?źe jesteś zadowolony z zabiegu.Twinek powinien teraz przyjemnie dla ucha kręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 I jeszcze kr?łtko.Ile by smaru nie wcisnąć w ten cały układ, to po chwili kręcenia i tak swą rolę spełnia tylko ta jego cząstka, kt?łra zmieści się w ramach luzu mechanizmu. Reszta na boki idzie.I to jest najszczersza prawda. Choć jest jedno małe ale... Ideałem byłyby kołowrotki z hermetyczną obudową do kt?łrej wlewałoby się olej do pewnego poziomu i smarowanie byłoby constans (c?łś a'la skrzynia bieg?łw w samochodzie).. Dlatego te?ź tak kombinuję aby konsystencja smaru w moich rupieciach była taka aby trybiki tak troszkę nabierały na siebie w czasie obracania się mazidła jakie zaaplikuję... Taka trochę mo?źe chińska szkoła ale wydaje mi się nietragiczna... <_< No i na dodatek te lekkie nadmiary smarku, faktycznie tłumią r?ł?źne technologicznie-normalne acz mocno wku....jące stuki-puki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 NIEMA SMARU W NOWYCH MŁYNKACH,TRZEBA JE PO ZAKUPIE KONIECZNIE SMAROWAĆ(dzieki @jozi )kupiłem n?łweczke TPSW4000XG miałem na kiju 4 razy po kilka godz ,i szok,stuka puka,i czuc cały mechanizm,i wszystko jak w daiwie pod obcia?źeniem,a tu nie było obci?źenia bo wobek boleniowy 8gram jaki stawia opor w wodzie??pisałem do @guzu on polecił J?łzka,i szybko i fachowo sie sprawa odbyła ,i teraz jak krece moim TP no jest masakra,niema por?łwnania,i ktos mi powie ze co ty na taki sprzęt i za takie pieniadze,ma byc wszystko na tiptop,tez tak myślałem dop?łki sam nie kupiłem.NIE POSMARUJESZ NIE POJEDZIESZ(POKRECISZ ???)NIE POSMARUJESZ NIE POJEDZIESZ - i wszycho w temacie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emrys Opublikowano 16 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2022 Które z obecnych modeli Shimano są produkowane w Japonii? Nie chodzi mi tylko o modele dostępne w Europie? Ale JDM?Na zdjęciach w sklepach w Japonii, kilka tańszych modeli też bylo z Malezji..I czy możecie powiedzieć jak wygląda drabinka jakości Shimano, od Stelli w dol? Stella, Vanquish,...,...dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ubot Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 (edytowane) Koledzy pytanie do tych co rozbierali już Stellę FK, jak tym kołowrotkiem jest z tą ilością smaru..?Trzeba smarować przed pierwszym łowieniem..? Edytowane 18 Października 2022 przez ubot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matysznak Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 Które z obecnych modeli Shimano są produkowane w Japonii? Nie chodzi mi tylko o modele dostępne w Europie? Ale JDM?Na zdjęciach w sklepach w Japonii, kilka tańszych modeli też bylo z Malezji..I czy możecie powiedzieć jak wygląda drabinka jakości Shimano, od Stelli w dol? Stella, Vanquish,...,...dzięki.Nie wiem jak ze stellą bo i nie posiadam. Ale z tych nowym wypustów posiadam dwa Vańki FB (c3000 i 1000ssspg)- nie zamienię na nic innego. Do cięższych zadań mam pierwszego Excence w wielkości 4k i to też jest klasa sama dla siebie (wszystko JDM). Porónując do VAnfordów czuć róźnicę na kożyść tego wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 Koledzy pytanie do tych co rozbierali już Stellę FK, jak tym kołowrotkiem jest z tą ilością smaru..?Trzeba smarować przed pierwszym łowieniem..? Kolega z Osaki rozkręcał. Koniecznie smarować, warto też od razu wymienić wszystkie łożyska, a potem trzeba zalać towotem i zostawić na kilka dni - bez tego zabiegu długo nie pokręci, taki szajs. Ale nie namawiam, niech każdy sam decyduje o ilości smaru. Podobno można w ogóle nie smarować, ale to rozwiązanie dla szaleńców, zresztą niewielu już ich zostało... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majster Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 (edytowane) Które z obecnych modeli Shimano są produkowane w Japonii? Nie chodzi mi tylko o modele dostępne w Europie? Ale JDM?Na zdjęciach w sklepach w Japonii, kilka tańszych modeli też bylo z Malezji..I czy możecie powiedzieć jak wygląda drabinka jakości Shimano, od Stelli w dol? Stella, Vanquish,...,...dzięki.Jeśli się nie mylę to Stella, TP i Vanquish są dżapanami . Edytowane 18 Października 2022 przez MaleX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.