hasior Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Podobno Fe może mieć jeszcze gładszą pracę,ten Pan pokazuje że dzięki łożyskom ceramicznym,napisałem by wstawił film z praca pod obciążeniem zobaczymy jakie Noisy wydaja te łożyska wtedy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 A co stoi na przeszkodzie wlozyc takie lozyska do innego kolowrotka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wędkarz87 Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Ciekawy pomysł miał,efekt na sucho imponujący,ciekawe jakby sobie takim pokręcić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 No jasne że można i do każdego innego włożyć,koszt jednak myśle dla kogoś z kręćkiem za 300zł i włożenie za sporo$ łożysko to sporo jednak wyżej niż sam kręciek. sam myślalem o tunie którejś z eFek,przy serwisie obadam wielkości łożysk i może zbadam temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Jest kwestia zastosowania wybiorczego tego typu lozysk.Czyli wytypowania punktow w kolowrotku, w ktorych wymiana lozysk na ceramiczne moze przyniesc najwieksze korzysci.Z pewnoscia nie mowie tu o uchwycie korbki, ktory na zalaczonym filmiku kreci sie i kreci i kreci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Jest kwestia zastosowania wybiorczego tego typu lozysk.Czyli wytypowania punktow w kolowrotku, w ktorych wymiana lozysk na ceramiczne moze przyniesc najwieksze korzysci. To chyba klucz, bo gdzieś jest punkt w którym wymiana wszystkiego nie przyniesie już dużych korzyści. Zwłąszcza, że ceny pełnych łożysk ceramicznych zaczynają się od 80-100$/szt wzwyż, w zależności od wielkości. Ponadto występują chyba tylko w klasie ABEC- 7 i 9 (ale może i są ABEC- 5, nie widziałem). Warto pomyśleć o hybrydowych, nie są aż tak drogie a w klasie ABEC-5 to już konkret. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Jest kwestia zastosowania wybiorczego tego typu lozysk.Czyli wytypowania punktow w kolowrotku, w ktorych wymiana lozysk na ceramiczne moze przyniesc najwieksze korzysci. To chyba klucz, bo gdzieś jest punkt w którym wymiana wszystkiego nie przyniesie już dużych korzyści. Zwłąszcza, że ceny pełnych łożysk ceramicznych zaczynają się od 80-100$/szt wzwyż, w zależności od wielkości. Ponadto występują chyba tylko w klasie ABEC- 7 i 9 (ale może i są ABEC- 5, nie widziałem). Warto pomyśleć o hybrydowych, nie są aż tak drogie a w klasie ABEC-5 to już konkret. No wlasnie takie cos widzialem. Kosztowo nie zabijaja (20 kilka PLN za sztuke). Moze zrobie jakas przymiarke Te pelne ceramiczne to przesada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wardek Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Tylko po co wymieniać łożysko na łożysko, tym bardziej w drogim kołowrotku. Raczej nie użyli chińskich podróbek. To raz a dwa, ma to sens jeżeli jest tuleja wtedy zabieg wymiany na łożysko daje jakiś rezultat. A cena moi drodzy takiego łożyska którego widać na obrazku to 33.50pln firmy ezo japan(jednostronnie kryte) http://img825.imageshack.us/i/tulejal.jpg/ Można wstawiać ceramiczne, tylko po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wędkarz87 Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Ciekawe tylko czy jak do tych ceramicznych łożysk dostanie się smar (a na pewno się dostanie bo łożyska są w bliskiej odległości od innych elementów mechanizmu które wymagają smarowania) to czy nadal będą się tak płynnie kręcić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Ciekawe tylko czy jak do tych ceramicznych łożysk dostanie się smar (a na pewno się dostanie bo łożyska są w bliskiej odległości od innych elementów mechanizmu które wymagają smarowania) to czy nadal będą się tak płynnie kręcić? Tak, beda sie krecic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Tylko po co wymieniać łożysko na łożysko, tym bardziej w drogim kołowrotku. Raczej nie użyli chińskich podróbek. To raz a dwa, ma to sens jeżeli jest tuleja wtedy zabieg wymiany na łożysko daje jakiś rezultat. A cena moi drodzy takiego łożyska którego widać na obrazku to 33.50pln firmy ezo japan(jednostronnie kryte) http://img825.imageshack.us/i/tulejal.jpg/ Można wstawiać ceramiczne, tylko po co? Zeby bylo fajniej, lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wardek Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Ceramicznych łożysk się nie smaruje, stworzone są do pracy w dużych temp a smar stały jest lepki więc będzie stawiał opór. Łożyska kupuje się różne i stosuje się różnie, od własnych upodobań i szkoły to zależy.(zdarzają się wyjątki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wędkarz87 Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Ceramicznych łożysk się nie smaruje, stworzone są do pracy w dużych temp a smar stały jest lepki więc będzie stawiał opór. Łożyska kupuje się różne i stosuje się różnie, od własnych upodobań i szkoły to zależy.(zdarzają się wyjątki) No właśnie o to mi chodziło,jeśli do takich łożysk dostanie się smar,a na pewno się dostanie,to je trochę zlepi i stracą na wydajności,więc moim zdaniem raczej bez sensu takie zabiegi,ale - co kto lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wardek Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Można kupić kryte, jednakże nadal nie rozumiem zakupu łożysk ceramicznych do kołowrotka.Albo posmarować skromnie najważniejsze elementy.Lecz to snobizm i bezsens, uważam prywatnie... Wasze małpy, wasz cyrk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Rzeczywiście, w kołowrotkach ze stałą szpulką można ugrać tylko płynność pracy, która w modelach topowych i tak jest niezła. W mulitkach to inna historia. Pełnych ceramicznych na oczy nie widziałem , natomiast jeśli idzie o ceramiki w łożu stalowym (kryte) to u producentów są dwa rodzaje: suche i naoliwione. Jeśli idzie o pełne ceramiki to jedni piszą że ma być sucho inni, że lepiej dać drobną kroplę oliwki- może ktoś używa to się pochwali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Rzeczona plynnosc pracy jest dla mnie argumentem na tyle przekonujacym, ze poloze na szali okolo 200 pln i kupie lozyska hybrydowe (stalowe bieznie i ceramiczne kulki) i zainstaluje je w nowym kolowrotku. A to wszystko opatrze lekkim foto story i wstawie na forum jako material dla zainteresowanych. Ot taka fanaberia w zakresie malp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 A tu ponizej wyciag z materialu nt lozysk ceramicznych ze strony skierowanej dla uzytkownikow przemyslowych : * Ponieważ ciężar azotku krzemu stanowi tylko 40% ciężaru kulek stalowych, siła dośrodkowa jest mniejsza. Zmniejszone tarcie i mniejszy wzrost temperatury pozwalają zwiększyć prędkości obrotowe. Dodatkowo niższy ciężar hybrydowych kulek pozwala na gwałtowne przyspieszanie i zwalnianie. * Ze względu na ich gładkość (współczynnik tarcia w łożyskach hybrydowych stanowi w przybliżeniu 20% wartości występującej w podobnych kulkach stalowych), łożyska hybrydowe generują mniej drgań niż łożyska wykonane w całości ze stali, co zmniejsza poziom hałasu podczas ich pracy. * Smar jest zalecanym środkiem smarującym w większości zastosowań łożysk ceramicznych z wyjątkiem tych, które wymagają wysokich obrotów. Smar jest zalecany, gdyż łatwiej go utrzymać w łożysku niż olej oraz dlatego, że zapewnia lepsze zabezpieczenie przed wilgocią i zanieczyszczeniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 19 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Hmmmmm... Przyznaję, że mnie różne, mniejsze i większe głupoty po głowie chadzały, różne też manewry z kołowrotkami wyczyniałem, ale zazwyczaj były ukierunkowane na jakiś praktyczny cel...Że tak zapytam niesmiało: będziecie urządzali jakąś olimpiadę płynnościowo pracową czy tylko zwykłe konkursy komu się uchwyt korbki kręci dłużej... <_< Przecie po wzięciu w palce na rybach, to uchwyt obróci się tylko tyle razy ile obróci się korbą i nie bardzo wierzę, że ktokolwiek mógłby dostać zakwasów w palcach od kręcenia uchwytem na normalnych łożyskach... Rozumiem stosowanie takich łożysk do precyzyjnych wiercałek stomatologicznych na przykład, ale w kołowrotku, to już szajba lekka... A ciekawi mnie jeszcze odporność tych łożysk ceramicznych na udar.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 20 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Mr Zorro, Nie wiem czy bede sie mial z kim scigac w tej zabawie lozyskowej. Bo na razie tylko ja zglosilem udzial w programie testowym Ze swojej strony gwarantuje ze korbki nie bede tjuningowal.Zreszta wszystko pokaze w swoim czasie. A odnosnie udaru to z tego co madre strony pisza jest OK.Oczywiscie mowie o hybrydowych lozyskach zamknietych.Bo takie mam zamiar zastosowac w moim projekcie CERAMICK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Napisałem prv do tego faceta z Youtube,żeby wstawił jakiś film z praca pod obciążeniem tych łożysk. też mnie zastanawia jak to się ma co do pracy w ciężkich zadań.bo fakt to lekka głupota,no chyba że praca jest tak delikatna że nie wyczuwalna . Nikt nikomu nie broni,zaciekawił mnie ten film po prostu,ten koleś ma podobny film z kołem rowerowym rozpędzone ręką kręci się 15minut ,ciekawe czy tyle samo jak się jedzie rowerem osobiście gdybym miał coś takiego użyć,to użyłbym max 4 .pod korbę 2 pod piniona 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 20 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 2 w osi korbki2 w osi szpuli1 w rolce kablaka 5 sztuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 hmm powiadasz w rolce też umieszczać? myślę że jeśli są głośne to właśnie w rolce byłoby najbardziej narażone na brud i hałas,linka dociskająca rolkę często szumi,w rolce chyba wolę zamknięte coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzu Opublikowano 20 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Zamkniete hybrydowe sa CICHSZE. * Ze względu na ich gładkość (współczynnik tarcia w łożyskach hybrydowych stanowi w przybliżeniu 20% wartości występującej w podobnych kulkach stalowych), łożyska hybrydowe generują mniej drgań niż łożyska wykonane w całości ze stali, co zmniejsza poziom hałasu podczas ich pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 21 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 to chyba 'cos' dostalo kopa od tzw. postepu technicznego, poniewaz jeszcze kilka lat temu lozyska z kulkami ceramicznymi to byl ostatni syf ...ja do wymiany w moich kolowrotkach zamowilem w boca bearings: stalowe, zamkniete flanszami metalowymi ... zobaczymy jak sie daiwy z nimi zaprzyjaznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 23 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2011 to chyba 'cos' dostalo kopa od tzw. postepu technicznego, poniewaz jeszcze kilka lat temu lozyska z kulkami ceramicznymi to byl ostatni syf ... @Pitt, gdybyś byś robił triki na desce i mordował kółka, swoim ciężarem przy każdym skoku to bym rozumiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.