Skocz do zawartości

Multiplikatory Abu Garcia


mario6565

Rekomendowane odpowiedzi

Na eBayu jest wysyp kołowrotków z Japonii w cenach oderwanych od jakiejkolwiek rzeczywistości. Ciężko się tym sugerować, zresztą sprawdź sobie, że żaden jeszcze się w takich cenach nie sprzedał. Nawet na yahoo.jp chodzą taniej, a wiadomo, że Japończycy mają teraz chorą manię na punkcie małych Ambassadeurów :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

A to dopiero znalezisko! CDL z numerem seryjnym 2!

https://www.ebay.com/itm/324966101187

Co prawda stan mocno średni, korbka, push button i płytka od bebechów z innego modelu, ale jednocyfrowy numer na stopce to totalna rzadkość.

Kilka stron wcześniej pisałem o CDLu z nr 10, który ostatecznie poszedł za 2650 USD.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ciekawe, że multik @inglisza abu ambassadeur 5000 high speed z lat 70'tych ma ślizgowe łożyska?

Ambassadeury z łożyskiem ślizgowym MOD SG zostały wykonane w latach 1952-1958. Dzisiaj to elita kolekcjonerskich multiplikatorów potocznie nazywana czterośruba. Pierwszy model, Record Ambassadeur z łożyskami szpuli MOD SG produkowany był tylko w 1952. Najpóźniej czterośruby rozprowadzano w 1969, prawdopodobnie jako dodatek do oferty samochodów. Nazywano je Svart czyli czarny, model oznaczony jako ABU Ambassadeur 5000 MOG SG.

W 1963 pojawił się 5000DL, pierwszy Ambassadeur z kulkowym łożyskiem jeszcze czterośruba a od 1967 do 1977 produkowano 5000C również z takim łożyskiem ale już skręcane na trzy śruby.

 

Takie czasy, że na pewno trzeba uważać na fałszywe ambasadory  ;)  z rzekomo elitarnymi łożyskami. Pozdrawiam 

Nie odpisywałem długo tutaj, bo nie jestem zbyt często na jb. Mogę cię jedynie zapewnić, że mój Abu Ambassadeur 5000 High Speed na łożyskach ślizgowych jest oryginalny tak jak oryginalny może być. A twoje zarzuty o podróbce czy fałszywce tak jak pisze @Mekamil są niepoważne. Szkoda tylko, że wprowadzasz innych w błąd na forum.

Szukajac kiedyś informacji o tym kołowrotku znalazłem fajną stronkę amerykańska czy angielską o starych multikach Abu , ale niestety teraz jej nie mogę odnaleźć.

Otóż z grubsza : w latach 70tych serie 5000 były na łożyskach ślizgowych, Na łożyskach kulkowych była tylko seria 5000C (C było zarezerwowane dla łożysk kulkowych).

 

Na yt znalazłem filmik z serwisu Ambassadeura 5000 z lat 70tych takiego samego jak mój High Speed 4.7: 1 . Na 1min36 gościu wyciąga z jednej strony obudowy ''bushing'' co po angielsku oznacza tuleje łożyska ślizgowego, a z drugiej strony obudowy wyciąga drugi 'bushing' w 20min 59s. Łożysk kulkowych na filmiku nie stwierdzono B)

https://www.youtube.com/watch?v=BzmndGPj4Ug

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpisywałem długo tutaj, bo nie jestem zbyt często na jb. Mogę cię jedynie zapewnić, że mój Abu Ambassadeur 5000 High Speed na łożyskach ślizgowych jest oryginalny tak jak oryginalny może być. A twoje zarzuty o podróbce czy fałszywce tak jak pisze @Mekamil są niepoważne. Szkoda tylko, że wprowadzasz innych w błąd na forum.

Szukajac kiedyś informacji o tym kołowrotku znalazłem fajną stronkę amerykańska czy angielską o starych multikach Abu , ale niestety teraz jej nie mogę odnaleźć.

Otóż z grubsza : w latach 70tych serie 5000 były na łożyskach ślizgowych, Na łożyskach kulkowych była tylko seria 5000C (C było zarezerwowane dla łożysk kulkowych).

 

Na yt znalazłem filmik z serwisu Ambassadeura 5000 z lat 70tych takiego samego jak mój High Speed 4.7: 1 . Na 1min36 gościu wyciąga z jednej strony obudowy ''bushing'' co po angielsku oznacza tuleje łożyska ślizgowego, a z drugiej strony obudowy wyciąga drugi 'bushing' w 20min 59s. Łożysk kulkowych na filmiku nie stwierdzono B)

https://www.youtube.com/watch?v=BzmndGPj4Ug

Musisz zaakceptować piedulasy króla tak samo boleśnie jak nowe stawki mandatowe :P  ;)  :D

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ingliszu zmień łożyska na kulkowe i ciesz się multikiem. Pozdrawiam

Tylko, czy jest sens? To zależy od zastosowań. Żadne łożysko kulkowe nie będzie bardziej wytrzymałe od ślizgowego, a przy ciężkim łowieniu (duże jerki, duże gumy) zmiana komfortu rzutowego po zmianie ślizgów na kulkowe będzie zupełnie nieodczuwalna. Lepiej zrobić polerkę powierzchni tocznych - ośki, ścianek łożysk, czy nawet rozważyć założenie łożyskowanego cog wheela oraz wodzika niż samych łożysk w szpuli.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

King ma rację. Bez odpowiedniej wiedzy, doświadczenia i wyposażenia, gładzenie i polerowanie prowadzi najkrótszą droga do zniekształcenia wałka i otworu - uzyskamy jedynie utratę osiowości,walcowości, okrągłości oraz prawdopodobnie przekroczymy założoną tolerancję pasowania.

Edycja: interpunkcja

Edytowane przez RBTS
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...