Skocz do zawartości
  • 0

Łodzie aluminiowe Brema Boats


K-Pon

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Bez przesady , miałem łódkę z alu 1,5 i uderzyłem w pniak przy 25km/h łódka ustawiła się pod kątem 45° do wody. Późnej po wyciągnięciu nie było nawet śladu po uderzeniu. Na nasze polskie wody wystarczy , do zderzania się z zalanymi główkami to i 3mm nic nie da bo momentalnie nas z łódki wysadzi chyba że ktoś w pasach pływa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam podobne odczucia. Pływałem wieloma "krypami" aluminiowymi w USA i nie kojarzę żadnej z grubszą blachą.

Strona wymienionego producenta ciągle w budowie ....

Potrzebujemy łodzi na Wisłę, ta wydaje się być dobrą alternatywą. Producent podaje max silnik 4HP a sam podpina 20HP.

Są też łodzie z ATVMedia Baracuda i SHARK, cenowo też nie ma tragedii ale jak z ich jakością i użytkowaniem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bez przesady , miałem łódkę z alu 1,5 i uderzyłem w pniak przy 25km/h łódka ustawiła się pod kątem 45° do wody. Późnej po wyciągnięciu nie było nawet śladu po uderzeniu. Na nasze polskie wody wystarczy , do zderzania się z zalanymi główkami to i 3mm nic nie da bo momentalnie nas z łódki wysadzi chyba że ktoś w pasach pływa ;)

 

Do czasu. Co jakiś czas pojawiają się na olx papierowe "lekko wymięte" aluminiaki z cienkiej blachy. Każdemu kto zastanawia się nad 1,5mm polecam wizytę w miejscu gdzie te blachy sprzedają i pomacanie. 1,5mm to jest grubość karoserii Al w samochodzie.

Edytowane przez psulek
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jestem innego zdania . Z taką łódką można zrobić niemal wszystko . I tak po Amerykańsku nie spawać bo blacha cienka tylko nitami łączyć elementy nawet w dnie  , wywalić środkową komorę  , zrobić pokład itd . 

 

Na pewno producent tych łodzi nie zrobił trzech  rzeczy 1 . wzmocnień pod silnik - silnik już 10 km urwie po pewnym czasie pawęż  i 2 ożebrowania poprzecznego - skutkiem będą drgania burt przy większych prędkościach , 3 za mało materiału wypornościowego taka łódka jak nabierze wody to zatonie a to bardzo łatwo zrobić przy tej wadze  . Łódka fajna ale do zrobienia . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W Australii wszystkie plany są robione na 4lub 5 mm o 3mm nie chcą słuchać choć mówią ze można  i próbowali ale to nie do końca  dobrze .

Przerzuciłem troszkę już tego w swoim życiu i 1.5 mm to zdecydowanie za mało kto kupi ten się przekona może nie od razu ale wspomni moje słowa.

Ja bym chciał żeby u mnie dno było z 4 mm tak mi się marzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bez przesady. 5mm na dno to się robi już w jednostkach na pełne morze. Łupinki są standardowo max 3mm. Chyba że do pływania na strudze po strumieniach. 4mm niby fajnie, tylko później koszty utrzymania większe.

 

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sporo już o tych grubościach było na forum. Sama grubość nie jest jedynym wyznacznikiem, chociaż mi się wydaje, że te 2,0-2,5 mm powinno być. Na pewno dużo zależy od jakości materiału i jak Paweł pisze od technologii. Tracker i Lund robią z blachy 2,5 mm i reklamacji nie ma. Oglądałem chińczyki z 2,0 mm i nie wypłynąłbym na czymś takim.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na 2mm byś nie wypłynął ale pontonem o powłoce bez miara cienszej i mniej wytrzymałej już tak śmiesza mnie takie opinie.

Blacha blachą ale poza jej grubością najważniejsza jest sztywność konstrukcji, nawet 1mm będzie bezpieczna jak będzie dobrze usztywniona profilami to takie ekstremum

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Skoro już drążysz to pontonami też nie pływam, a czy Cię to śmieszy czy nie to mnie mało interesuje. Miałem na myśli, że sama grubość nie jest decydująca, bo jak konstrukcja i spawy są kiepskiej jakości to i gruba blacha nie pomoże. Jakość wykonania tanich łodzi z alu, które w Polsce oglądałem (chińczyki + krajowa produkcja po kosztach) jest moim zdaniem nie do zaakceptowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie, większość zachwalanych producentów z US oferuje łodzie z podwójną blachą na dziobie, a na przykład Alumacraft dwie płyty na cąłym dnie (Alumacraft 2XB). Proszę nie pitolić i nie zaklinać rzeczywistości - gdyby problem wytrzymałości cienkiej blachy nie istniał, nie było by też takich ofert. Co do wzmacniania profilami - super, tylko w tym momencie dokładasz masę i zysk z cienkiego poszycia się zmniejsza, a stopień skomplikowania wzrasta. Sam myślę, czy w kolejnej łodzi nie zejść do około 2,5mm z przetłoczeniem. I to by było sądzę jeszcze OK. Z kolei gruba blacha jest niby fajna, bo człowiek myśli "Mojemu Rudemu 102 nic nie podskoczy, będę szarpał główki jak Reksio szynkę" ale trzeba pamiętać, że później  potrzebny mocniejszy silnik, który więcej kosztuje, więcej pali, jest droższy w serwisowaniu i naprawach, a wcale szybciej nie pływa. Najważniejsze, to znaleźć rozsądny kompromis.

Edytowane przez psulek
  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dużo mówi się o łodziach z zagranicy a przecież w Polsce mamy wielu wykonawców dobrych łodzi. Wspomniana BREMA łódź jest jak najbardziej dobrą propozycją. Jeśli chcemy coś bardziej dojrzałego, w tym bezpiecznego to polecam wpisać w Google "łodzie alucoria". Na targach w Sosnowcu można było zobaczyć coś takiego: https://www.olx.pl/oferta/nowa-lodz-aluminiowa-alucoria-lpa1-8x4-5-pokryta-powloka-line-x-CID767-IDljG5V.html. Rodzaj i moc silnika zaburtowego to już odrębny temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dużo mówi się o łodziach z zagranicy a przecież w Polsce mamy wielu wykonawców dobrych łodzi. Wspomniana BREMA łódź jest jak najbardziej dobrą propozycją. Jeśli chcemy coś bardziej dojrzałego, w tym bezpiecznego to polecam wpisać w Google "łodzie alucoria". Na targach w Sosnowcu można było zobaczyć coś takiego: https://www.olx.pl/oferta/nowa-lodz-aluminiowa-alucoria-lpa1-8x4-5-pokryta-powloka-line-x-CID767-IDljG5V.html. Rodzaj i moc silnika zaburtowego to już odrębny temat. 

alucoria robi z tego co widac na stronie łodzie 3m a potem 4,5

nie ma rozsądnej propozycji dla łodzi 3,6-3,8m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

myślę że zależy jak kto pływa i jakim silnikiem,

blacha 1,5 i tak jest znacznie mocniejsza od poszycia znakomitej większości łódek z tworzywa

chociaż osobiście bym w takie coś nie wsiadł :)

ja mam u siebie 3 mm i kusi mnie zaczepić silnik 50, ale resztki instynktu samozachowawczego się przed tym bronią

myślę że dno mogłoby być do szybkiego pływania grubsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Grubości blachy nie powinno porównywać się do grubości laminatu względem odporności na przeciążenia.

Kilka wzmocnień w odpowiednich miejscach i można wieszać 300 koni ;)

Amerykanie często robią łódki, dzwigajace silniki ważące blisko 200kg lub więcej z blachy 0,1" .

Oczywiście grubość ma znaczenie w przypadku uszkodzeń typu kamienie itp dlatego lepiej na fiord nie wypuszczać się przysłowiową łupiną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

myślę że zależy jak kto pływa i jakim silnikiem,

blacha 1,5 i tak jest znacznie mocniejsza od poszycia znakomitej większości łódek z tworzywa

chociaż osobiście bym w takie coś nie wsiadł :)

ja mam u siebie 3 mm i kusi mnie zaczepić silnik 50, ale resztki instynktu samozachowawczego się przed tym bronią

myślę że dno mogłoby być do szybkiego pływania grubsze

3mm to aż nadto. Ja mam 60 zapięte i śmiga, wcześniej było 50. To jest bardziej kwestia gabarytów łódki, wyważenia i sposobu sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...