K-Pon Opublikowano 28 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Szukam opinii użytkowników Łodzi płaskodennych Brema-Boats z Poznania (produkcja chyba gdzieś w byłym ciechanowskim).Na targach Rybomania w Sosnowcu wpadły mi w oko. Szczególnie model 3.5m długości. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 walleyee00 Opublikowano 28 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Blacha 1,5mm o ile się nie mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pio76 Opublikowano 28 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Oooo...cieniutko 1.5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szczupak1 Opublikowano 28 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 (edytowane) Czyli bardzo cienko więc walisz w kamień na Wiśle i .......https://www.olx.pl/oferta/lodz-wedkarska-aluminiowa-brema-360-plaskodenna-CID767-IDjULwB.html Edytowane 28 Marca 2017 przez szczupak1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 walleyee00 Opublikowano 28 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Bez przesady , miałem łódkę z alu 1,5 i uderzyłem w pniak przy 25km/h łódka ustawiła się pod kątem 45° do wody. Późnej po wyciągnięciu nie było nawet śladu po uderzeniu. Na nasze polskie wody wystarczy , do zderzania się z zalanymi główkami to i 3mm nic nie da bo momentalnie nas z łódki wysadzi chyba że ktoś w pasach pływa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 K-Pon Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Mam podobne odczucia. Pływałem wieloma "krypami" aluminiowymi w USA i nie kojarzę żadnej z grubszą blachą.Strona wymienionego producenta ciągle w budowie ....Potrzebujemy łodzi na Wisłę, ta wydaje się być dobrą alternatywą. Producent podaje max silnik 4HP a sam podpina 20HP.Są też łodzie z ATVMedia Baracuda i SHARK, cenowo też nie ma tragedii ale jak z ich jakością i użytkowaniem .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 29 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 (edytowane) Bez przesady , miałem łódkę z alu 1,5 i uderzyłem w pniak przy 25km/h łódka ustawiła się pod kątem 45° do wody. Późnej po wyciągnięciu nie było nawet śladu po uderzeniu. Na nasze polskie wody wystarczy , do zderzania się z zalanymi główkami to i 3mm nic nie da bo momentalnie nas z łódki wysadzi chyba że ktoś w pasach pływa Do czasu. Co jakiś czas pojawiają się na olx papierowe "lekko wymięte" aluminiaki z cienkiej blachy. Każdemu kto zastanawia się nad 1,5mm polecam wizytę w miejscu gdzie te blachy sprzedają i pomacanie. 1,5mm to jest grubość karoserii Al w samochodzie. Edytowane 29 Marca 2017 przez psulek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 neor Opublikowano 29 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Ja mam taką płaskodenną z cienkiej blachy i dodatkowo dziób wzmocniłem 2mm ryflowaną i zalałem pianką . Nic tego nie przebije . Tak więc nie koniecznie trzeba inwestować w łodzie z grubej blachy , wystarczy wzmocnić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 29 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Jeżeli zrobisz głuchy pokład i zalejesz między pianką, to taka kanapka będzie mocną. Ale w tej łódce nie ma na to miejsca. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 neor Opublikowano 29 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2017 Jestem innego zdania . Z taką łódką można zrobić niemal wszystko . I tak po Amerykańsku nie spawać bo blacha cienka tylko nitami łączyć elementy nawet w dnie , wywalić środkową komorę , zrobić pokład itd . Na pewno producent tych łodzi nie zrobił trzech rzeczy 1 . wzmocnień pod silnik - silnik już 10 km urwie po pewnym czasie pawęż i 2 ożebrowania poprzecznego - skutkiem będą drgania burt przy większych prędkościach , 3 za mało materiału wypornościowego taka łódka jak nabierze wody to zatonie a to bardzo łatwo zrobić przy tej wadze . Łódka fajna ale do zrobienia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 autodefekt1 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 W Australii wszystkie plany są robione na 4lub 5 mm o 3mm nie chcą słuchać choć mówią ze można i próbowali ale to nie do końca dobrze .Przerzuciłem troszkę już tego w swoim życiu i 1.5 mm to zdecydowanie za mało kto kupi ten się przekona może nie od razu ale wspomni moje słowa.Ja bym chciał żeby u mnie dno było z 4 mm tak mi się marzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Bez przesady. 5mm na dno to się robi już w jednostkach na pełne morze. Łupinki są standardowo max 3mm. Chyba że do pływania na strudze po strumieniach. 4mm niby fajnie, tylko później koszty utrzymania większe. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pawekus Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Co do Łodzi aluminiowych płaskodennych to kierowałbym się w stronę producenta łodzi z Warszawy. Ostatnio była na giełdzie łódź jego produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 raven88 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Sporo już o tych grubościach było na forum. Sama grubość nie jest jedynym wyznacznikiem, chociaż mi się wydaje, że te 2,0-2,5 mm powinno być. Na pewno dużo zależy od jakości materiału i jak Paweł pisze od technologii. Tracker i Lund robią z blachy 2,5 mm i reklamacji nie ma. Oglądałem chińczyki z 2,0 mm i nie wypłynąłbym na czymś takim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 walleyee00 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Na 2mm byś nie wypłynął ale pontonem o powłoce bez miara cienszej i mniej wytrzymałej już tak śmiesza mnie takie opinie.Blacha blachą ale poza jej grubością najważniejsza jest sztywność konstrukcji, nawet 1mm będzie bezpieczna jak będzie dobrze usztywniona profilami to takie ekstremum 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 raven88 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Skoro już drążysz to pontonami też nie pływam, a czy Cię to śmieszy czy nie to mnie mało interesuje. Miałem na myśli, że sama grubość nie jest decydująca, bo jak konstrukcja i spawy są kiepskiej jakości to i gruba blacha nie pomoże. Jakość wykonania tanich łodzi z alu, które w Polsce oglądałem (chińczyki + krajowa produkcja po kosztach) jest moim zdaniem nie do zaakceptowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 walleyee00 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 To skoro Cie nie interesuje co pisze to po co sie do tego odnosisz? Ja z drugiej strony widziałem łodzie z blachy 1,5mm które współpracują z silnikami rzędu 20-25km i nic im sie nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 raven88 Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 To była sugestia żebyś darował sobie osobiste wycieczki, bo forum nie temu ma służyć. Nie wykluczam, że może istnieć dobra łódź z blachy 1,5 mm. Do tej pory jednak takiej nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 4 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2017 (edytowane) Panowie, większość zachwalanych producentów z US oferuje łodzie z podwójną blachą na dziobie, a na przykład Alumacraft dwie płyty na cąłym dnie (Alumacraft 2XB). Proszę nie pitolić i nie zaklinać rzeczywistości - gdyby problem wytrzymałości cienkiej blachy nie istniał, nie było by też takich ofert. Co do wzmacniania profilami - super, tylko w tym momencie dokładasz masę i zysk z cienkiego poszycia się zmniejsza, a stopień skomplikowania wzrasta. Sam myślę, czy w kolejnej łodzi nie zejść do około 2,5mm z przetłoczeniem. I to by było sądzę jeszcze OK. Z kolei gruba blacha jest niby fajna, bo człowiek myśli "Mojemu Rudemu 102 nic nie podskoczy, będę szarpał główki jak Reksio szynkę" ale trzeba pamiętać, że później potrzebny mocniejszy silnik, który więcej kosztuje, więcej pali, jest droższy w serwisowaniu i naprawach, a wcale szybciej nie pływa. Najważniejsze, to znaleźć rozsądny kompromis. Edytowane 4 Kwietnia 2017 przez psulek 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 KorneldeWito Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Dużo mówi się o łodziach z zagranicy a przecież w Polsce mamy wielu wykonawców dobrych łodzi. Wspomniana BREMA łódź jest jak najbardziej dobrą propozycją. Jeśli chcemy coś bardziej dojrzałego, w tym bezpiecznego to polecam wpisać w Google "łodzie alucoria". Na targach w Sosnowcu można było zobaczyć coś takiego: https://www.olx.pl/oferta/nowa-lodz-aluminiowa-alucoria-lpa1-8x4-5-pokryta-powloka-line-x-CID767-IDljG5V.html. Rodzaj i moc silnika zaburtowego to już odrębny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 selk Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Dużo mówi się o łodziach z zagranicy a przecież w Polsce mamy wielu wykonawców dobrych łodzi. Wspomniana BREMA łódź jest jak najbardziej dobrą propozycją. Jeśli chcemy coś bardziej dojrzałego, w tym bezpiecznego to polecam wpisać w Google "łodzie alucoria". Na targach w Sosnowcu można było zobaczyć coś takiego: https://www.olx.pl/oferta/nowa-lodz-aluminiowa-alucoria-lpa1-8x4-5-pokryta-powloka-line-x-CID767-IDljG5V.html. Rodzaj i moc silnika zaburtowego to już odrębny temat. alucoria robi z tego co widac na stronie łodzie 3m a potem 4,5nie ma rozsądnej propozycji dla łodzi 3,6-3,8m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 autodefekt1 Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2018 Drodzy motorowodniacy i wedkarze bierzcie przykład z Australiczyków to są mistrzowie ,u nas sie eksperymetyujei doświadcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sina2 Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 myślę że zależy jak kto pływa i jakim silnikiem,blacha 1,5 i tak jest znacznie mocniejsza od poszycia znakomitej większości łódek z tworzywachociaż osobiście bym w takie coś nie wsiadł ja mam u siebie 3 mm i kusi mnie zaczepić silnik 50, ale resztki instynktu samozachowawczego się przed tym broniąmyślę że dno mogłoby być do szybkiego pływania grubsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kotwitz Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Grubości blachy nie powinno porównywać się do grubości laminatu względem odporności na przeciążenia. Kilka wzmocnień w odpowiednich miejscach i można wieszać 300 koni Amerykanie często robią łódki, dzwigajace silniki ważące blisko 200kg lub więcej z blachy 0,1" .Oczywiście grubość ma znaczenie w przypadku uszkodzeń typu kamienie itp dlatego lepiej na fiord nie wypuszczać się przysłowiową łupiną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 myślę że zależy jak kto pływa i jakim silnikiem,blacha 1,5 i tak jest znacznie mocniejsza od poszycia znakomitej większości łódek z tworzywachociaż osobiście bym w takie coś nie wsiadł ja mam u siebie 3 mm i kusi mnie zaczepić silnik 50, ale resztki instynktu samozachowawczego się przed tym broniąmyślę że dno mogłoby być do szybkiego pływania grubsze3mm to aż nadto. Ja mam 60 zapięte i śmiga, wcześniej było 50. To jest bardziej kwestia gabarytów łódki, wyważenia i sposobu sterowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pio76 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 (edytowane) . Edytowane 13 Grudnia 2018 przez pio76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
K-Pon
Szukam opinii użytkowników Łodzi płaskodennych Brema-Boats z Poznania (produkcja chyba gdzieś w byłym ciechanowskim).
Na targach Rybomania w Sosnowcu wpadły mi w oko. Szczególnie model 3.5m długości.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
63
17
17
15
Popularne dni
16 Wrz
25
26 Maj
21
21 Paź
19
19 Wrz
10
Top użytkownicy dla tego pytania
Dragster 63 odpowiedzi
siarq 17 odpowiedzi
highvoltage 17 odpowiedzi
crizz100 15 odpowiedzi
Popularne dni
16 Wrz 2022
25 odpowiedzi
26 Maj 2021
21 odpowiedzi
21 Paź 2022
19 odpowiedzi
19 Wrz 2022
10 odpowiedzi
Popularne posty
rower26
Brema w aktualnym wykonaniu. Łodki stały się bardziej "cywilizowane". Nie widać już gołego amelinium na pokładzie. Na podłodze mam vinyl a na burtach i bakistach zostawiłem sobie wykładzinę. Jak się k
psulek
Panowie, większość zachwalanych producentów z US oferuje łodzie z podwójną blachą na dziobie, a na przykład Alumacraft dwie płyty na cąłym dnie (Alumacraft 2XB). Proszę nie pitolić i nie zaklinać rzec
Dragster
Film z pływania. Brema 390v, Yamaha F25GWHL, śruba 9 7/8 x 11. WOT przy 5850RPM. 44km/h maks.
Opublikowane grafiki
271 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.