Skocz do zawartości
  • 0

Łodzie aluminiowe Brema Boats


K-Pon

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jak to nie jest jak każda łódka stoi normalnie a Brema 390 na pusto na wodzie ma "dupę" w górze.

Co do pływania tak przy pływaniu w ślizgu zwrotność tej łódki jest tragiczna, przy każdym mocniejszym skręcie silnik łapie powietrze mimo iż jest głęboko pod dnem łodzi , dzieje się tak na większości silników. Były tam montowane chyba wszystkie możliwe silniki w mocy 25-40km

Michał, tak ma być . To są łódki do pływania w ślizgu, czyli w domyśle z silnikiem spalinowym na pawęży i tak są projektowane. Rufa jest szeroka i ma większą wyporność niż dziób. Do elektryka lepiej kupić kadłub wypornościowy. Łapanie powietrza to silnik za wysoko. Tu producent mógł zrobić za wysoką pawęż. Ja po moich doświadczeniach wolę mieć trochę niższą niż wyższą. Łatwiej podnieść na mocowaniu niż obniżyć.

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wysokość pawęży jest OK. Można nawet jeszcze podwyższyć do 2cm. Od 2,5 w górę już zaczyna kawitować w ciasnych skrętach. Spradzone i na Suzuki DF20AEL jak i na Yamaha F25GWHL. Moim zdaniem fabrycznie jest ok. Trzeba zaznaczyć, ze stopa powinna być L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Michał, tak ma być . To są łódki do pływania w ślizgu, czyli w domyśle z silnikiem spalinowym na pawęży i tak są projektowane. Rufa jest szeroka i ma większą wyporność niż dziób. Do elektryka lepiej kupić kadłub wypornościowy. Łapanie powietrza to silnik za wysoko. Tu producent mógł zrobić za wysoką pawęż. Ja po moich doświadczeniach wolę mieć trochę niższą niż wyższą. Łatwiej podnieść na mocowaniu niż obniżyć.

Właśnie w tym rzecz że płyta kawitacyjna jest aż za nisko względem dna , przy płynięciu na wprost jest ok , ale przy mocniejszym skręcie potrafi łapać powietrze. Ze sprawdzonych kilku silników dobrze pływała na Etec i na Hondzie BF30. Myślę że ma to związek właśnie z tym wyważeniem bo niby płyta jest poniżej dna a łapie powietrze przy szybkim pływaniu. Co do zaprojektowania do spaliny to się zgodzę , ale jakoś inne łódki stoją normalnie bez obciążenia rufy. Nie jestem projektantem ale wydaje mi się że z tyłu po prostu jest na tyle szeroka że ma większą wyporność niż przód i dlatego tak stoi.

Edytowane przez highvoltage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wysokość pawęży jest OK. Można nawet jeszcze podwyższyć do 2cm. Od 2,5 w górę już zaczyna kawitować w ciasnych skrętach. Spradzone i na Suzuki DF20AEL jak i na Yamaha F25GWHL. Moim zdaniem fabrycznie jest ok. Trzeba zaznaczyć, ze stopa powinna być L.

Nawet nie próbuj podwyższać bo nie będzie się dało pływać , chyba że tylko na wprost.

Nie jest to jakaś ogromną wada tej łódki ale trzeba mieć tego świadomość i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To jak jest za nisko czy za wysoko ta pawęż?

Płyta antykawitacyja jest przy silniku. To ona ma być ustawiona do 2-3cm względem tej listwy killa.

Nie tłumacz mi tylko przeczytaj że zrozumieniem. Wedle teorii w każdej normalnej łodzi ma być 2.5cm poniżej dna łodzi i ma pływać. W Bremie 390 jest 5cm poniżej dna i łapie kawitację w zakrętach.

Na pusto tył łodzi jest wyżej niż przód, więcej jest "dziwnie" wyważona i pływanie nią na elektryku w strefie ciszy to porażka, zakładając dziobowke bylo by już tragicznie.

Mam nadzieję że udało się zrozumieć. Dla porównania każda inna łódka która pływałem nie miała takich właściwości że silnik jest głęboko a potrafi łapać kawitację oraz żadna nie miała takiego wyważenia.

Nie jest to zła łódka ale na pewno nie idealna , ma swoje wady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ile razy mam Tobie tłumaczyć, że mam Breme 390V i takiego efektu nie ma!!! CZYTAJ ZE ZROUMIENIEM. Może miałeś stary model, nie wiem. U MNIE TEGO O CZYM PISZESZ NIE MA!!!

Tak dokładnie o tej pisze, to super że tego nie masz może Twoja ma totalnie inna konstrukcje od wszystkich. Koniec tematu, pojedź nad wodę bez spaliny to wtedy zobaczysz o czym pisze.

post-75613-0-36855400-1663659597_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Właśnie w tym rzecz że płyta kawitacyjna jest aż za nisko względem dna , przy płynięciu na wprost jest ok , ale przy mocniejszym skręcie potrafi łapać powietrze. Ze sprawdzonych kilku silników dobrze pływała na Etec i na Hondzie BF30. Myślę że ma to związek właśnie z tym wyważeniem bo niby płyta jest poniżej dna a łapie powietrze przy szybkim pływaniu. Co do zaprojektowania do spaliny to się zgodzę , ale jakoś inne łódki stoją normalnie bez obciążenia rufy. Nie jestem projektantem ale wydaje mi się że z tyłu po prostu jest na tyle szeroka że ma większą wyporność niż przód i dlatego tak stoi.

No to dziwna sprawa. Może to rzeczywiśćie kwestia wagi silnika. BF30 i E-Tec wazą około 75-80kg. 20 i 25 co napisałeś to 50-55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moja Yamaha F25G waży 62kg. Reszta 25tek to już waga raczej powyżej 70kg no chyba, że 2T. Na pawęży 390V można zawiesić wg deklaracji zgodności max 65kg.  Osobiście nie testowałem ale wiem, że 75-80kg na pawęzy tej łodzi to już nie jest komfortowe pływanie, oczywiście pomijając aspekt rejestracji łodzi i ewentualnej kontroli a już nie mówię o jakimś zdarzeniu na wodzie nie daj Boże z poszkodowanymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ETEC waży 70/75/85kg w zależności od wersji wyposażenia. 70 - golas bez rozrusznika, 85 z trymem. Honda mniej więcej podobne zależności +-2-3kg. Wagi w katalogach są podawane dla golasów bez wyposażenia. Zresztą - można położyć bloczek betonowy pod silnikiem na pawęży i zobacz co się będzie działo - waży akurat 20kg :) . Może akurat w tym przypadku drobna różnica w wyważeniu jest języczkiem u wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Moja Yamaha F25G waży 62kg. Reszta 25tek to już waga raczej powyżej 70kg no chyba, że 2T. Na pawęży 390V można zawiesić wg deklaracji zgodności max 65kg. Osobiście nie testowałem ale wiem, że 75-80kg na pawęzy tej łodzi to już nie jest komfortowe pływanie, oczywiście pomijając aspekt rejestracji łodzi i ewentualnej kontroli a już nie mówię o jakimś zdarzeniu na wodzie nie daj Boże z poszkodowanymi.

Pawęż w Bremie to akurat jest pancerna jak w czołgu, tam można i 100kg zawiesić i nic się jej nie stanie. Ale wtedy trzeba zabezpieczać już silnik do transportu. Zaczepiana była Yamaha 40km 4t o takiej wadze i normalnie pływała, chociaż z tych wszystkich silników to optymalnie jest na tej Hondzie 25/30km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wiem, że jest pawęż pancerna. Widziałem jak jest robiona ale co z tego że można zawiesić w 390V 100kg jak deklaracja zgodności jest na max 65kg. Nie rozumiesz tego? To tak samo jak jeździć samochodem po alkoholu. Twoja odpowiedzialność.

Takiej konfiguracji o jakiej piszesz nie zarejestrujesz a masz taki obowiązek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziękuję wszystkim za porady. Wątek znów na chwilę się ożywił :D

Wybrałem Skyllę, ze względu na jej pancerność... i zapewne środowiskowy marketing. Lubię manufaktury, które robią drożej i "lepiej" w sensie mniejszej optymalizacji cenowej. 

 

Dam kiedyś znać jak się czuję z tym wyborem.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Koledzy ja posiadam breme 380V od 4 lat też od początku wytestowalem 4 silniki i różne wysokości. W chwili obecnej mam na niej hondę BF40 bo na tym silniku dopiero ta łódka pływa. Jeżeli ktoś kupi sobie bremę 380 lub 390 to zapomnijcie że jak to Pan Jarek zachwala że ona pływa na 20km w slizgu.

Testowałem po zakupie to masakra a i dodam że sam przerobiłem pawęż ze stopy S na L raz że wtedy nie znalazłem silnika ze stopą S a dwa co jest bardzo istotne nalewała się woda przy nawet delikatnym cofaniu teraz tego nie ma. Testowałem silniki 20,25,30 i dopiero 40 lata aż miło od 3 lat co do płyty kawitacyjnej to też się namęczyłem z wysokościami i najlepiej jest 4-5cm poniżej dna i nie ma kawitacji a i musiałem założyć hydropłat bo skakała a po założeniu można samemu smigać 50km/h i idzie jak przyklejona. Ogólnie polecam tę łódz bo jak ktoś ją dopasuje pod siebie to jest pancerna i bardzo bezpieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...