K-Pon Opublikowano 28 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2017 Szukam opinii użytkowników Łodzi płaskodennych Brema-Boats z Poznania (produkcja chyba gdzieś w byłym ciechanowskim).Na targach Rybomania w Sosnowcu wpadły mi w oko. Szczególnie model 3.5m długości. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 cudak Opublikowano 19 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2022 (edytowane) W podobnej kasie będzie również PowerBoat O jeszcze jedna Muszę pooglądać, dzięki. Edytowane 19 Września 2022 przez cudak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 19 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2022 (edytowane) Jak to nie jest jak każda łódka stoi normalnie a Brema 390 na pusto na wodzie ma "dupę" w górze.Co do pływania tak przy pływaniu w ślizgu zwrotność tej łódki jest tragiczna, przy każdym mocniejszym skręcie silnik łapie powietrze mimo iż jest głęboko pod dnem łodzi , dzieje się tak na większości silników. Były tam montowane chyba wszystkie możliwe silniki w mocy 25-40kmMichał, tak ma być . To są łódki do pływania w ślizgu, czyli w domyśle z silnikiem spalinowym na pawęży i tak są projektowane. Rufa jest szeroka i ma większą wyporność niż dziób. Do elektryka lepiej kupić kadłub wypornościowy. Łapanie powietrza to silnik za wysoko. Tu producent mógł zrobić za wysoką pawęż. Ja po moich doświadczeniach wolę mieć trochę niższą niż wyższą. Łatwiej podnieść na mocowaniu niż obniżyć. Edytowane 19 Września 2022 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 19 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2022 Wysokość pawęży jest OK. Można nawet jeszcze podwyższyć do 2cm. Od 2,5 w górę już zaczyna kawitować w ciasnych skrętach. Spradzone i na Suzuki DF20AEL jak i na Yamaha F25GWHL. Moim zdaniem fabrycznie jest ok. Trzeba zaznaczyć, ze stopa powinna być L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 19 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2022 (edytowane) Michał, tak ma być . To są łódki do pływania w ślizgu, czyli w domyśle z silnikiem spalinowym na pawęży i tak są projektowane. Rufa jest szeroka i ma większą wyporność niż dziób. Do elektryka lepiej kupić kadłub wypornościowy. Łapanie powietrza to silnik za wysoko. Tu producent mógł zrobić za wysoką pawęż. Ja po moich doświadczeniach wolę mieć trochę niższą niż wyższą. Łatwiej podnieść na mocowaniu niż obniżyć.Właśnie w tym rzecz że płyta kawitacyjna jest aż za nisko względem dna , przy płynięciu na wprost jest ok , ale przy mocniejszym skręcie potrafi łapać powietrze. Ze sprawdzonych kilku silników dobrze pływała na Etec i na Hondzie BF30. Myślę że ma to związek właśnie z tym wyważeniem bo niby płyta jest poniżej dna a łapie powietrze przy szybkim pływaniu. Co do zaprojektowania do spaliny to się zgodzę , ale jakoś inne łódki stoją normalnie bez obciążenia rufy. Nie jestem projektantem ale wydaje mi się że z tyłu po prostu jest na tyle szeroka że ma większą wyporność niż przód i dlatego tak stoi. Edytowane 19 Września 2022 przez highvoltage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 19 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2022 Wysokość pawęży jest OK. Można nawet jeszcze podwyższyć do 2cm. Od 2,5 w górę już zaczyna kawitować w ciasnych skrętach. Spradzone i na Suzuki DF20AEL jak i na Yamaha F25GWHL. Moim zdaniem fabrycznie jest ok. Trzeba zaznaczyć, ze stopa powinna być L.Nawet nie próbuj podwyższać bo nie będzie się dało pływać , chyba że tylko na wprost. Nie jest to jakaś ogromną wada tej łódki ale trzeba mieć tego świadomość i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 19 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2022 To jak jest za nisko czy za wysoko ta pawęż? Płyta antykawitacyja jest przy silniku. To ona ma być ustawiona do 2-3cm względem tej listwy killa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Bolesław Opublikowano 19 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2022 To zależy od łódki. Ja miałem w swojej łodzi płytę kawitacyjną ok 2,5 cm niżej niż dno łódki.. niby idealnie, a jak podniosłem tak by była ok 2 cm wyżwj od lini dna, jest idealnie. Również w zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 19 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2022 To jak jest za nisko czy za wysoko ta pawęż? Płyta antykawitacyja jest przy silniku. To ona ma być ustawiona do 2-3cm względem tej listwy killa.Nie tłumacz mi tylko przeczytaj że zrozumieniem. Wedle teorii w każdej normalnej łodzi ma być 2.5cm poniżej dna łodzi i ma pływać. W Bremie 390 jest 5cm poniżej dna i łapie kawitację w zakrętach. Na pusto tył łodzi jest wyżej niż przód, więcej jest "dziwnie" wyważona i pływanie nią na elektryku w strefie ciszy to porażka, zakładając dziobowke bylo by już tragicznie. Mam nadzieję że udało się zrozumieć. Dla porównania każda inna łódka która pływałem nie miała takich właściwości że silnik jest głęboko a potrafi łapać kawitację oraz żadna nie miała takiego wyważenia.Nie jest to zła łódka ale na pewno nie idealna , ma swoje wady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 20 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Ile razy mam Tobie tłumaczyć, że mam Breme 390V i takiego efektu nie ma!!! CZYTAJ ZE ZROUMIENIEM. Może miałeś stary model, nie wiem. U MNIE TEGO O CZYM PISZESZ NIE MA!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 20 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Ile razy mam Tobie tłumaczyć, że mam Breme 390V i takiego efektu nie ma!!! CZYTAJ ZE ZROUMIENIEM. Może miałeś stary model, nie wiem. U MNIE TEGO O CZYM PISZESZ NIE MA!!!Tak dokładnie o tej pisze, to super że tego nie masz może Twoja ma totalnie inna konstrukcje od wszystkich. Koniec tematu, pojedź nad wodę bez spaliny to wtedy zobaczysz o czym pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 20 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Znowu nie czytasz. Od początku piszę, że pływam tylko ze spaliną. Moje odpowiedzi dotyczą KAWITACJI od samego początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 20 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Widocznie pływasz spokojnie i nie robisz zwrotów. Ja mam swoje spostrzeżenia poparte setkami godzin wyplywanych na tej łodzi.Miłego użytkowania tej łodzi niech się sprawuje jak najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 20 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Ani nie pływam spokojnie ani też mało. Też mam grubo ponad 120mth na spalinie. Poza tym kolega @kamilslimak pytał o 500VPro więc te problemy, o których mówisz kompletnie go nie dotyczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 20 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2022 Ani nie pływam spokojnie ani też mało. Też mam grubo ponad 120mth na spalinie. Poza tym kolega @kamilslimak pytał o 500VPro więc te problemy, o których mówisz kompletnie go nie dotyczą.Ja pisze cały czas o 390V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 21 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2022 Właśnie w tym rzecz że płyta kawitacyjna jest aż za nisko względem dna , przy płynięciu na wprost jest ok , ale przy mocniejszym skręcie potrafi łapać powietrze. Ze sprawdzonych kilku silników dobrze pływała na Etec i na Hondzie BF30. Myślę że ma to związek właśnie z tym wyważeniem bo niby płyta jest poniżej dna a łapie powietrze przy szybkim pływaniu. Co do zaprojektowania do spaliny to się zgodzę , ale jakoś inne łódki stoją normalnie bez obciążenia rufy. Nie jestem projektantem ale wydaje mi się że z tyłu po prostu jest na tyle szeroka że ma większą wyporność niż przód i dlatego tak stoi.No to dziwna sprawa. Może to rzeczywiśćie kwestia wagi silnika. BF30 i E-Tec wazą około 75-80kg. 20 i 25 co napisałeś to 50-55. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 21 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2022 Moja Yamaha F25G waży 62kg. Reszta 25tek to już waga raczej powyżej 70kg no chyba, że 2T. Na pawęży 390V można zawiesić wg deklaracji zgodności max 65kg. Osobiście nie testowałem ale wiem, że 75-80kg na pawęzy tej łodzi to już nie jest komfortowe pływanie, oczywiście pomijając aspekt rejestracji łodzi i ewentualnej kontroli a już nie mówię o jakimś zdarzeniu na wodzie nie daj Boże z poszkodowanymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 21 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2022 ETEC waży 70/75/85kg w zależności od wersji wyposażenia. 70 - golas bez rozrusznika, 85 z trymem. Honda mniej więcej podobne zależności +-2-3kg. Wagi w katalogach są podawane dla golasów bez wyposażenia. Zresztą - można położyć bloczek betonowy pod silnikiem na pawęży i zobacz co się będzie działo - waży akurat 20kg . Może akurat w tym przypadku drobna różnica w wyważeniu jest języczkiem u wagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 22 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2022 Może być. Jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 highvoltage Opublikowano 22 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2022 Moja Yamaha F25G waży 62kg. Reszta 25tek to już waga raczej powyżej 70kg no chyba, że 2T. Na pawęży 390V można zawiesić wg deklaracji zgodności max 65kg. Osobiście nie testowałem ale wiem, że 75-80kg na pawęzy tej łodzi to już nie jest komfortowe pływanie, oczywiście pomijając aspekt rejestracji łodzi i ewentualnej kontroli a już nie mówię o jakimś zdarzeniu na wodzie nie daj Boże z poszkodowanymi.Pawęż w Bremie to akurat jest pancerna jak w czołgu, tam można i 100kg zawiesić i nic się jej nie stanie. Ale wtedy trzeba zabezpieczać już silnik do transportu. Zaczepiana była Yamaha 40km 4t o takiej wadze i normalnie pływała, chociaż z tych wszystkich silników to optymalnie jest na tej Hondzie 25/30km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 22 Września 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Września 2022 Wiem, że jest pawęż pancerna. Widziałem jak jest robiona ale co z tego że można zawiesić w 390V 100kg jak deklaracja zgodności jest na max 65kg. Nie rozumiesz tego? To tak samo jak jeździć samochodem po alkoholu. Twoja odpowiedzialność.Takiej konfiguracji o jakiej piszesz nie zarejestrujesz a masz taki obowiązek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kamilslimak Opublikowano 18 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2022 Dziękuję wszystkim za porady. Wątek znów na chwilę się ożywił Wybrałem Skyllę, ze względu na jej pancerność... i zapewne środowiskowy marketing. Lubię manufaktury, które robią drożej i "lepiej" w sensie mniejszej optymalizacji cenowej. Dam kiedyś znać jak się czuję z tym wyborem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 radek1981 Opublikowano 19 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2022 Koledzy ja posiadam breme 380V od 4 lat też od początku wytestowalem 4 silniki i różne wysokości. W chwili obecnej mam na niej hondę BF40 bo na tym silniku dopiero ta łódka pływa. Jeżeli ktoś kupi sobie bremę 380 lub 390 to zapomnijcie że jak to Pan Jarek zachwala że ona pływa na 20km w slizgu.Testowałem po zakupie to masakra a i dodam że sam przerobiłem pawęż ze stopy S na L raz że wtedy nie znalazłem silnika ze stopą S a dwa co jest bardzo istotne nalewała się woda przy nawet delikatnym cofaniu teraz tego nie ma. Testowałem silniki 20,25,30 i dopiero 40 lata aż miło od 3 lat co do płyty kawitacyjnej to też się namęczyłem z wysokościami i najlepiej jest 4-5cm poniżej dna i nie ma kawitacji a i musiałem założyć hydropłat bo skakała a po założeniu można samemu smigać 50km/h i idzie jak przyklejona. Ogólnie polecam tę łódz bo jak ktoś ją dopasuje pod siebie to jest pancerna i bardzo bezpieczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 20 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 390V na Suzuki 20km 1os + dziobówka, akumulatory i graty 38-39km/h390V na Yamaha 25km 1os + dziobówka, akumulatory i graty 42-43km/h 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 radek1981 Opublikowano 20 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 No ja mam 380V i poniżej 30km nie pływała a teraz mam we dwie osoby po 100kg graty plus akumulator 130ah i lata max 50km/h boki łodki mam z blachy 3 a podlogę ryflowaną z blachy 3/5 i cała łódka sporo waży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dragster Opublikowano 20 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2022 Wrzuć fotkę Twojej bo nawet nie wiedziałem, że produkowali taki model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
K-Pon
Szukam opinii użytkowników Łodzi płaskodennych Brema-Boats z Poznania (produkcja chyba gdzieś w byłym ciechanowskim).
Na targach Rybomania w Sosnowcu wpadły mi w oko. Szczególnie model 3.5m długości.
Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
63
17
17
15
Popularne dni
16 Wrz
25
26 Maj
21
21 Paź
19
19 Wrz
10
Top użytkownicy dla tego pytania
Dragster 63 odpowiedzi
siarq 17 odpowiedzi
highvoltage 17 odpowiedzi
crizz100 15 odpowiedzi
Popularne dni
16 Wrz 2022
25 odpowiedzi
26 Maj 2021
21 odpowiedzi
21 Paź 2022
19 odpowiedzi
19 Wrz 2022
10 odpowiedzi
Popularne posty
rower26
Brema w aktualnym wykonaniu. Łodki stały się bardziej "cywilizowane". Nie widać już gołego amelinium na pokładzie. Na podłodze mam vinyl a na burtach i bakistach zostawiłem sobie wykładzinę. Jak się k
psulek
Panowie, większość zachwalanych producentów z US oferuje łodzie z podwójną blachą na dziobie, a na przykład Alumacraft dwie płyty na cąłym dnie (Alumacraft 2XB). Proszę nie pitolić i nie zaklinać rzec
Dragster
Film z pływania. Brema 390v, Yamaha F25GWHL, śruba 9 7/8 x 11. WOT przy 5850RPM. 44km/h maks.
Opublikowane grafiki
271 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.