Skocz do zawartości
  • 0

Łodzie aluminiowe Brema Boats


K-Pon

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam.

Czy ktoś posiada łódź aluminiową firmy Brema Boats ze Świdnika woj. lubelskie? Jest jeszcze Brema z Poznania ale nie wiem czy to te same firmy, o których jest już wątek na j.pl. Chociaż całkiem prawdopodobne bo na fotkach z obu miejsc jest taka sama łódka...Jeżeli to te same firmy to proszę o usunięcie.

Edytowane przez pio76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Należy jeszcze rozróżnić gatunki aluminium (stopy). Te 1,5 mm z gatunku 5754 (3%magnezu) umocnione walcowaniem do minimum ,, h22",  nitowane (bo spawanie odpuszcza utwardzenie w rejonie spoiny), można przyrównać do 2,5mm ,,zwykłego alu". Łodzie spawane powinno się wykonywać z gat 5083 ( 5% magnezu), naturalnie twardego (twardość wynika ze składu stopu), grubość minimum 3mm, bo cieńsze bardzo trudno się spawa.

 

 Na zielsko lekka nitowana .

 Na kamory cięższa spawana.

 

Łódż powinna być dobrze zaprojektowana a nie pancerna, musi choć trochę amortyzować uderzenia o wodę  (falę), bo można stracić plomby i załatwić kręgi szyjne. W przypadku uderzenia w pływający tuz pod powierzchnią wody pieniek, powinna się troche poddać, a nie katapultować sternika...

 

Reasumując -1,5 mm może być, jeśli spełnia  pozostałe warunki....

 

Ale się zmęczyłem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie zrobisz łódki z utwardzanej cienkiej blachy, bo ciężko ją pogiąć/przetłoczyć/przełamać żeby się nie porwała, albo będą bardzo duże promienie gięć, co niezbyt dobrze wygląda. Na papierze parametry blachy wyglądają ładnie, ale jedyne, na co można ją bez problemu użyć, to powierzchnie płaskie. Może jeszcze H22/32 w 5754 jakoś byś dał radę, ale wszystko powyżej jest problemem. Utwardzenie po prostu drastycznie zmniejsza podatność materiału na obróbkę przez gięcie/tłoczenie. Dodatkowo utwardzane blachy są mniej odporne na zmęczenie materiałowe, więc nie bardzo sie nadają tam, gdzie elementy pracują - aczkolwiek przy małych łódkach może to nie mieć znaczenia.  

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ja byłem na rybomani tylko dla łódek i sumiennie się wszystkim przyjrzałem.Najbardziej spodobała mi się nowa wersja thora 440. Na tle innych brema wychodzi gdzieś po środku nie ma szału nie ma ale też tragedii jak w vikingu  :) 

 

suma sumarum zamówiłem aluminiaka którego nie było na rybomani :) Może w przyszłym tyg będzie już u mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie zrobisz łódki z utwardzanej cienkiej blachy, bo ciężko ją pogiąć/przetłoczyć/przełamać żeby się nie porwała, albo będą bardzo duże promienie gięć, co niezbyt dobrze wygląda. Na papierze parametry blachy wyglądają ładnie, ale jedyne, na co można ją bez problemu użyć, to powierzchnie płaskie. Może jeszcze H22/32 w 5754 jakoś byś dał radę, ale wszystko powyżej jest problemem. Utwardzenie po prostu drastycznie zmniejsza podatność materiału na obróbkę przez gięcie/tłoczenie. Dodatkowo utwardzane blachy są mniej odporne na zmęczenie materiałowe, więc nie bardzo sie nadają tam, gdzie elementy pracują - aczkolwiek przy małych łódkach może to nie mieć znaczenia.  

Stopień utwardzenia blachy aluminiowej wpływa też znacznie na wytrzymałość na rozrywanie, co przy łodziach jest ważnym czynnikiem. 5754 w stopniu utwardzenia H22 potrafi pękać przy standardowym gięciu na prasach krawędziowych. H111 jest znacznie bardziej miękka i łatwiej obrabialna plastycznie. Ale też będzie mniej sztywna, natomiast jej spawanie powoduje znacznie mniejsze odkształcenia. Dlatego przy wzmocnieniu strukturalnym burt przez przetłoczenia/ profile gatunek 5754 w stopniu utwardzenia H111 będzie zdecydowanie najlepszym wyborem.

 

Do spawania nadają się tylko stopy magnezowe, ktoś wcześniej pisał o czystym alu, tego się spawać nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie , mam taką łódkę od zeszłego roku i pływam po Wiśle . Brema 360 V czyli dziobowa . Waży niewiele ponad70kg ,wszystko zależy od ilości dodatków. Panowie blacha na tej łodzi to ,dno 3mm , burty 2mm wzmocnienia dziobowe i rufowe znacznie przewymiarowane bo są z ryflowanej czwórki . Pawęż z trójki a w środku aluminiowe ceowniki C40 . Pawęż podparta do wzmocnienia podłogowego aluminiowym profilem 80x40 .Narożniki pawęży to ryflowana czwórka . Jednym słowem wrażenie strasznie masywnej łódki .Nie podobają mi się natomiast komory wypornościowe ,zwłaszcza pod środkową ławką gdybym ją usunął to mógłbym się tam czasem położyć . Założyłem silnik yamahy 9,9  i bardzo szybko wchodzi w ślizg w dwie osoby a i w trzy daje radę . Jeśli ktoś chce obejrzeć to zapraszam do Kozienic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pływałem taka , bardzo fajna łódka , dobra relacja cena jakość. Silnik 25km optymalnie , na pawez można zawiesić dowolny do 90kg spokojnie. Spawy z zewnątrz ładne , w bakistach już gorzej ale na pewno się nie rozpadnie. Moim zdaniem dobra relacja cena/jakość

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...