Skocz do zawartości

Luzy w Shimano Super 4000 GT-RC


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Posiadam kołowrotek jak w temacie i jakiś czas temu pojawiły się w nim luzy (jak się złapie jedna ręką za rotor a druga ręką porusza korbką jest luz około 2 lub 3 milimetrów,pod obciążeniem nie zauważalny tylko na sucho go czuć) Nie są one na korbce bo podmieniałem drugą która w innym kołowrotku jest ok i luzy były nadal Nie znam się za dobrze na serwisowaniu kołowrotków ale wydaje mi się że występują one na przekładni Kołowrotek kupiony pod koniec września 2010 i nie był wcale zarzynany pracował około półtorej miesiąca przy średnim spiningu i na wiosnę kilkanaście razy przy feederze Mam na niego jeszcze gwarancję jednak miałem już raz NIEprzyjemność korzystania z Polskiego serwisu Shimano i chciałbym takowej po raz kolejny uniknąć Czy da się samemu te luzy zniwelować czy jednak muszę kołowrotek wysłać do serwisu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się samodzielnie takiej sztuki dokonać... :D A co do luzów na korbie, to luzy ma nie sama korbka ale w shimaniakach luziska są w dziurze gdzie korba jest umiejscowiona... Czyli przekładanie nawet pięciu korbek o niczym nie zaświadczy ani nic nie da... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówisz Pan że ten otwór w który wkłada się korbkę się wyrabia i stąd te luzy ? Czyli on musi być z jakiegoś gównolitu zrobiony bo nawet w tańszych kołowrotkach raczej nie miałem takiego

Wracając do sedna sprawy jak takiego czegoś jak zniwelowanie lub jeszcze lepiej całkowite usunięcie luzów dokonać domowymi sposobami ? Bo wolę z Panem z serwisu Shimana więcej nie mieć nic do czynienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu ktoś mnie o to pytał.pomagają blaszki na osi korbki.miałem tak w super iXie GT korba tyła na beton.no i musisz wziąć pod uwagę luz techniczny na przekładni,minimalny ale zawsze.ale na to pomoże podkładka na koło zębate,ale to tylko jak masz ciśnienie na extremalne spasowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszycho racja, wszycho prawda...99% przekładniowych stukotów załatwiają odpowiednio dobrane podkładeczki... A na te pieprzone stukające na kwadracie korby, opatentowałem dwa małe myki, pierwszy, to odrobinka budowlanego silikonku do dziury, potem korba do dziury, z pół godziny bez dotykania i jak zastygnie na amen, to mamy szczelnie wypełnioną gumą dziurę, i już nie stuka, i nie lata... A drugi patent z gatunku polowo-bojowych bo i nad wodą w 30 sekund do wykonania, kawałek (albo dwa w razie potrzeby) grubej włóczki do dziury, potem korba, potem ciachu-ciachu wystający nadmiar, potem śrubko-dokręcajka i też już raczej nie klekoce..:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w jednym z dwóch Super Gt 1500 ra. Już na gwarancji się rozklekotał, w serwisie olewka - wrócił niby przesmarowany, luzy zostały. Mój na dodatek podczas zwijania wykazywał opór, zwijanie ciężko mu szło.

Nie musiałem go naprawiać jakiś hu...j mi go ukradł bezczelnie <_<

Natomiast powracając do tematu luz na kwadracie korby miałem w starszym Stradicu, zlikwidowałem go wkładając cienką blaszkę w miejsce opisane przez kol. @zorro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Panowie Shimano to taka firma po której samemu domowymi sposobami trzeba poprawić to i owo ? No szkoda tylko że za te swoje produkty każą tak słono płacić

 

A i jeszcze jedno w moich Super GT RC (bo mam dwa oprócz 4000 jeszcze 2500) piszą w katalogu że maja łożysko w rolce a jak w jednym ją rozebrałem żadnego łożyska nie było tylko jakieś dwie plastikowe tulejki :mellow: Później zobaczyłem na schemacie że faktycznie tam nie ma prawdziwego łożyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Panowie Shimano to taka firma po której samemu domowymi sposobami trzeba poprawić to i owo ? No szkoda tylko że za te swoje produkty każą tak słono płacić

 

Poprawisz to i owo i łowisz latami B) mój Stradic ma już coś około 13 lat katowania i dalej dobrze kręci, ale to Japanes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie, Odświeżę temat

Chciałbym wykasować sobie luzy(chyba to są poprzeczne ? ) - moim superze 4000

post-47344-0-96067800-1368171743_thumb.png

 

 

Jest trochę swobody w ruchu korbą w sposób zaznaczony czerwoną strzałką. Jak docisnę korbę to nie dość, że luz znika to i praca jakaś taka ładniejsza :D

Wydaje mi się że sprawę załatwiła by kolejna/kolejne podkładka 11146 (seledynowa) nie wiecie gdzie można takie podkładki zdobyć ? 

 

Przy okazji serwisu wymienił bym tulejkę 13077 (żółta) na łożysko zna ktoś może wymiary pasującego  łożyska ?

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za rady :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku może być, choć pod większym obciążeniem płynie. Poza tym teflon jest dość trudny w obróbce. Łatwiejsza będzie folia poliestrowa 0,10mm np. do kopii ksero (laser). Dostaniesz arkusz A4 za złotówkę w każdym punkcie ksero. Wytniesz wycinakiem otwór, a później okroisz z zewnatrz. Jeśli nie masz czym wyciąć to bez problemu wypalisz rozgrzanym gwoździem. Sposób trochę partyzancki, ale działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do rzeźbienia podkładek też potrzebne są narzędzia typu odpowiednie wiertło lub frezik i dużo cierpliwości przy zewnętrznym wymiarze.... Jak się nie ma takowych to można co najwyżej wydydolić,- jak mawia Zorro :lol:  :lol:  :lol: i wiem co mówię bo tydzień temu dydoliłem i to z plastiku wiec dużo łatwiej a mimo to wyszły jakieś koszmarki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładkę można zrobić z plastiku jak już koledzy wspominali :) Otwór można wywiercić wiertłem albo wytopić np. łebkiem gwoździa :) a kształt to już nożyczkami :P Wole takie zabawy niż płacić 10 zł + przesyłka za 3 kawałki metalu, bo według mnie to nie jest mało jak za takie coś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i pewnie, że nie mało jak się produkcję tłucze,- ale jak spędzisz na wycinaniu pół dnia i ciągle masz plastikowe podkładki to kalkulacja wygląda trochę inaczej,- przynajmniej dla mnie.... Za pół dnia potrafię trochę więcej zarobić jak 10zł + wysyłka :lol:  :lol:  :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

 

Pozwolę podłączyć się do tematu, z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu związanego z kołowrotkiem Super 2500 GT-RC.

Mianowicie po rocznym bezproblemowym używaniu do średniego spina, trafiłem przez przypadek (chodziłem za Szczupłymi po Wiśle) na dość sporych rozmiarów Suma, który po prawie godzinnej walce "przyssał" się do dna i nie dał się z niego ruszyć. Niestety po tym przeciąganiu linki kołowrotek przestał ładnie pracować, tzn. lekko chrobocze podczas kręcenia korbą. Czy da się w jakiś sposób wyeliminować tę nieładną pracę i co mogło ulec zniszczeniu? Młynek rozkręciłem już na części, ale niestety nie jestem fachowcem w tej dziedzinie i na "gołe" oko nie widzę żadnych wytarć, ubytków czy innych uszkodzeń.

Edytowane przez Michaello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...