Skocz do zawartości

Luzy w Shimano Super 4000 GT-RC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Posiadam kołowrotek jak w temacie i jakiś czas temu pojawiły się w nim luzy (jak się złapie jedna ręką za rotor a druga ręką porusza korbką jest luz około 2 lub 3 milimetrów,pod obciążeniem nie zauważalny tylko na sucho go czuć) Nie są one na korbce bo podmieniałem drugą która w innym kołowrotku jest ok i luzy były nadal Nie znam się za dobrze na serwisowaniu kołowrotków ale wydaje mi się że występują one na przekładni Kołowrotek kupiony pod koniec września 2010 i nie był wcale zarzynany pracował około półtorej miesiąca przy średnim spiningu i na wiosnę kilkanaście razy przy feederze Mam na niego jeszcze gwarancję jednak miałem już raz NIEprzyjemność korzystania z Polskiego serwisu Shimano i chciałbym takowej po raz kolejny uniknąć Czy da się samemu te luzy zniwelować czy jednak muszę kołowrotek wysłać do serwisu ?

Da się samodzielnie takiej sztuki dokonać... :D A co do luzów na korbie, to luzy ma nie sama korbka ale w shimaniakach luziska są w dziurze gdzie korba jest umiejscowiona... Czyli przekładanie nawet pięciu korbek o niczym nie zaświadczy ani nic nie da... :D

Czyli mówisz Pan że ten otwór w który wkłada się korbkę się wyrabia i stąd te luzy ? Czyli on musi być z jakiegoś gównolitu zrobiony bo nawet w tańszych kołowrotkach raczej nie miałem takiego

Wracając do sedna sprawy jak takiego czegoś jak zniwelowanie lub jeszcze lepiej całkowite usunięcie luzów dokonać domowymi sposobami ? Bo wolę z Panem z serwisu Shimana więcej nie mieć nic do czynienia

Jakiś czas temu ktoś mnie o to pytał.pomagają blaszki na osi korbki.miałem tak w super iXie GT korba tyła na beton.no i musisz wziąć pod uwagę luz techniczny na przekładni,minimalny ale zawsze.ale na to pomoże podkładka na koło zębate,ale to tylko jak masz ciśnienie na extremalne spasowanie