woodman Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Witam Posiadam kołowrotek jak w temacie i jakiś czas temu pojawiły się w nim luzy (jak się złapie jedna ręką za rotor a druga ręką porusza korbką jest luz około 2 lub 3 milimetrów,pod obciążeniem nie zauważalny tylko na sucho go czuć) Nie są one na korbce bo podmieniałem drugą która w innym kołowrotku jest ok i luzy były nadal Nie znam się za dobrze na serwisowaniu kołowrotków ale wydaje mi się że występują one na przekładni Kołowrotek kupiony pod koniec września 2010 i nie był wcale zarzynany pracował około półtorej miesiąca przy średnim spiningu i na wiosnę kilkanaście razy przy feederze Mam na niego jeszcze gwarancję jednak miałem już raz NIEprzyjemność korzystania z Polskiego serwisu Shimano i chciałbym takowej po raz kolejny uniknąć Czy da się samemu te luzy zniwelować czy jednak muszę kołowrotek wysłać do serwisu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 29 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Da się samodzielnie takiej sztuki dokonać... A co do luzów na korbie, to luzy ma nie sama korbka ale w shimaniakach luziska są w dziurze gdzie korba jest umiejscowiona... Czyli przekładanie nawet pięciu korbek o niczym nie zaświadczy ani nic nie da... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woodman Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 Czyli mówisz Pan że ten otwór w który wkłada się korbkę się wyrabia i stąd te luzy ? Czyli on musi być z jakiegoś gównolitu zrobiony bo nawet w tańszych kołowrotkach raczej nie miałem takiegoWracając do sedna sprawy jak takiego czegoś jak zniwelowanie lub jeszcze lepiej całkowite usunięcie luzów dokonać domowymi sposobami ? Bo wolę z Panem z serwisu Shimana więcej nie mieć nic do czynienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 30 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Pewnikiem trzeba by cienką blaszlę włożyć w tym pięciokątnym mocowaniu korby aby usztywnić.W czarnych aero też jest ten luz ale ja się za bardzo tym nie przejmuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 30 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 w shimaniakach jest kwadrat i luzy takowe są od nowości.sprawdz jeszcze luz poprzeczny jeśli jest znaczny można dołożyć podkładkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 30 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Jakiś czas temu ktoś mnie o to pytał.pomagają blaszki na osi korbki.miałem tak w super iXie GT korba tyła na beton.no i musisz wziąć pod uwagę luz techniczny na przekładni,minimalny ale zawsze.ale na to pomoże podkładka na koło zębate,ale to tylko jak masz ciśnienie na extremalne spasowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 30 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Wszycho racja, wszycho prawda...99% przekładniowych stukotów załatwiają odpowiednio dobrane podkładeczki... A na te pieprzone stukające na kwadracie korby, opatentowałem dwa małe myki, pierwszy, to odrobinka budowlanego silikonku do dziury, potem korba do dziury, z pół godziny bez dotykania i jak zastygnie na amen, to mamy szczelnie wypełnioną gumą dziurę, i już nie stuka, i nie lata... A drugi patent z gatunku polowo-bojowych bo i nad wodą w 30 sekund do wykonania, kawałek (albo dwa w razie potrzeby) grubej włóczki do dziury, potem korba, potem ciachu-ciachu wystający nadmiar, potem śrubko-dokręcajka i też już raczej nie klekoce.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woodman Opublikowano 30 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 Panie Zorro Pan to masz ekstremalnie proste rozwiązania Jak nie zapchać smarem to zapchać silikonem wierze że są skuteczne jednak się zdrowo uśmiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Endi Opublikowano 30 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 akurat włoczka u mnie pomogła bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atb69 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Miałem podobnie w jednym z dwóch Super Gt 1500 ra. Już na gwarancji się rozklekotał, w serwisie olewka - wrócił niby przesmarowany, luzy zostały. Mój na dodatek podczas zwijania wykazywał opór, zwijanie ciężko mu szło. Nie musiałem go naprawiać jakiś hu...j mi go ukradł bezczelnie <_< Natomiast powracając do tematu luz na kwadracie korby miałem w starszym Stradicu, zlikwidowałem go wkładając cienką blaszkę w miejsce opisane przez kol. @zorro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woodman Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Czyli Panowie Shimano to taka firma po której samemu domowymi sposobami trzeba poprawić to i owo ? No szkoda tylko że za te swoje produkty każą tak słono płacić A i jeszcze jedno w moich Super GT RC (bo mam dwa oprócz 4000 jeszcze 2500) piszą w katalogu że maja łożysko w rolce a jak w jednym ją rozebrałem żadnego łożyska nie było tylko jakieś dwie plastikowe tulejki Później zobaczyłem na schemacie że faktycznie tam nie ma prawdziwego łożyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atb69 Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Czyli Panowie Shimano to taka firma po której samemu domowymi sposobami trzeba poprawić to i owo ? No szkoda tylko że za te swoje produkty każą tak słono płacić Poprawisz to i owo i łowisz latami mój Stradic ma już coś około 13 lat katowania i dalej dobrze kręci, ale to Japanes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woodman Opublikowano 1 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2011 No te stare japońce to chyba faktycznie są na dziesięciolecia Widuje u mnie na łowisku często starszego jegomościa z czarnym Shimanem jaki to model to nie wiem ale kupił go podobno na początku lat 90tych i nawet serwisu na oczy nie widział a chodzi jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Jak chodzi raz na miesiąc to może i bez serwisu chodzić, ale jak 4 razy w tygodniu w sezonie to byłoby już po młynku.Czarne shimano odpowiednio serwisowane do emerytury będzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech_B Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Witajcie, Odświeżę tematChciałbym wykasować sobie luzy(chyba to są poprzeczne ? ) - moim superze 4000 Jest trochę swobody w ruchu korbą w sposób zaznaczony czerwoną strzałką. Jak docisnę korbę to nie dość, że luz znika to i praca jakaś taka ładniejsza Wydaje mi się że sprawę załatwiła by kolejna/kolejne podkładka 11146 (seledynowa) nie wiecie gdzie można takie podkładki zdobyć ? Przy okazji serwisu wymienił bym tulejkę 13077 (żółta) na łożysko zna ktoś może wymiary pasującego łożyska ? Pozdrawiam i z góry dziękuje za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Podkładki kupisz u Mefisto albo zakup cienką mosiężną blaszkę 0,10mm na allegro i sam wykonaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech_B Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Nie wiem czy mam na tyle zdolności manualnych żeby to wyrzeźbić z blachy a jakieś tworzywo nie nadawało by się na podkładki, chyba było by łatwiejsze w obróbce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 teflon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RBTS Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 W tym wypadku może być, choć pod większym obciążeniem płynie. Poza tym teflon jest dość trudny w obróbce. Łatwiejsza będzie folia poliestrowa 0,10mm np. do kopii ksero (laser). Dostaniesz arkusz A4 za złotówkę w każdym punkcie ksero. Wytniesz wycinakiem otwór, a później okroisz z zewnatrz. Jeśli nie masz czym wyciąć to bez problemu wypalisz rozgrzanym gwoździem. Sposób trochę partyzancki, ale działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Bez jaj z teflonu .A tu nie można kupić?http://www.mefistofishing.pl/shimano-podkladki-regulacyjne-pod-przekladnie-p-665.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 10 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Zamiast rzeźbić lepiej kupić u Mefiego. Dyszka za 3 sztuki to niewiele. Ja próbowałem rzeźbić w blasze mosiężnej. Ale nic z tego nie wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Do rzeźbienia podkładek też potrzebne są narzędzia typu odpowiednie wiertło lub frezik i dużo cierpliwości przy zewnętrznym wymiarze.... Jak się nie ma takowych to można co najwyżej wydydolić,- jak mawia Zorro i wiem co mówię bo tydzień temu dydoliłem i to z plastiku wiec dużo łatwiej a mimo to wyszły jakieś koszmarki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Podkładkę można zrobić z plastiku jak już koledzy wspominali Otwór można wywiercić wiertłem albo wytopić np. łebkiem gwoździa a kształt to już nożyczkami Wole takie zabawy niż płacić 10 zł + przesyłka za 3 kawałki metalu, bo według mnie to nie jest mało jak za takie coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 11 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 A i pewnie, że nie mało jak się produkcję tłucze,- ale jak spędzisz na wycinaniu pół dnia i ciągle masz plastikowe podkładki to kalkulacja wygląda trochę inaczej,- przynajmniej dla mnie.... Za pół dnia potrafię trochę więcej zarobić jak 10zł + wysyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michaello Opublikowano 4 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 (edytowane) Witam! Pozwolę podłączyć się do tematu, z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu związanego z kołowrotkiem Super 2500 GT-RC.Mianowicie po rocznym bezproblemowym używaniu do średniego spina, trafiłem przez przypadek (chodziłem za Szczupłymi po Wiśle) na dość sporych rozmiarów Suma, który po prawie godzinnej walce "przyssał" się do dna i nie dał się z niego ruszyć. Niestety po tym przeciąganiu linki kołowrotek przestał ładnie pracować, tzn. lekko chrobocze podczas kręcenia korbą. Czy da się w jakiś sposób wyeliminować tę nieładną pracę i co mogło ulec zniszczeniu? Młynek rozkręciłem już na części, ale niestety nie jestem fachowcem w tej dziedzinie i na "gołe" oko nie widzę żadnych wytarć, ubytków czy innych uszkodzeń. Edytowane 4 Czerwca 2013 przez Michaello Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.