Skocz do zawartości

Shimano Super X 4000 Gt - old school, Japan, tuning !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dziś stałem się posiadaczem nowego kołowrotka Shimano Super X 4000 Gt z lat 90-tych, produkcja oczywiście Japan. Kołowrotek nie był nigdy używany ani też poddawany żadnemu tuningowi. Jest to 100 procentowy oryginał. Czy ktoś orientuje się z którego roku może to być dokładnie model? Zastanawiam się czy zostawić go w oryginale, czy może wymienić plastikowe tulejki na łożyska? Jeżeli tak to w , których miejscach kołowrotka jest to możliwe?

post-62377-0-45866700-1493219560_thumb.jpg

post-62377-0-51492800-1493219576_thumb.jpg

post-62377-0-48145700-1493219587_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu szpuli na rotorze masz znak : strzałka to miesiąc,a cyfry po bokach rok produkcji.

Do TP XTR szpula z metalowym rantem i jakieś łożyska zamiast tulejek.

Edytowane przez darek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EdekZfabrykiKredek

Po zdjęciu szpuli na rotorze masz znak : strzałka to miesiąc,a cyfry po bokach rok produkcji.

Do TP XTR szpula z metalowym rantem i jakieś łożyska zamiast tulejek.

Wbrew pozorom data na rotorze to nie jest data produkcji kołowrotka a rotora, rok i miesiąc produkcji całego kołowrotka jest na naklejce ( na stópce ) Czasami mniej więcej daty na rotorze się pokrywają ale większości przypadków nie.

Taki przykład wczoraj przez przypadek kupiłem nówkę też Super X ale 2500GT i na rotorze jest data grudzień 2001 a produkcja marzec 2002r

Edytowane przez FlyFisherman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość EdekZfabrykiKredek

Fly a może chciałbyś sprzedać przez "przypadek" tego 2500 :P ?

 

Już go sobie upgradowałem o łożyska na przekładni i musiłby iść już jako używka ( bo przesmarowany ) i załatwiłem mu zapasową przekładnię kabłąk i inne duperele do szuflady ;-)

 

Narazie pójdzie do szafy ;-)

Edytowane przez FlyFisherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienić możesz dwie tuleje po obu stronach korbki (koła napędowego) 7x13x4 i 7x11x3. Możesz też wymienić tulejkę na pinionie 6x10x3 ale musiałbyś zrobić redukcję np. z blachy 0,1mm i nawinąć ją na tą część piniona,która wchodzi w łożysko. Łożyska 5,8x10x3 raczej nie dostaniesz-stąd ta redukcja jest potrzebna.

Do tego szpula z metalowym rantem jak pisał przedmówca i masz ,,czarnego XTR-a,, ;-)

Edytowane przez fox mulder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

 

a jak zlikwidować  luz  na wormshaft ? szpula ma dość  duży skok i przy dużych obrotach puka  czy to normalne ?

Zdiagnozuj gdzie źródło luzu: tulejka/łożysko wodzika,wałek ew podkładki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2000 roku. W 1990 Shimano nie produkowało jeszcze ,,czarnuchów,, z tzw. dyna balansem.

Wibratorów chyba tez jeszcze nie było.

Trudne do wyważenia wibry rotora...

Edytowane przez darek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...