Skocz do zawartości
  • 0

Silnik elektryczny dziobowy Haswing Cayman 55 GPS - informacje , opinie, naprawy i serwis


raven88

Pytanie

Jakiś czas temu Haswing wprowadził swój dziobowy silnik z GPS-em i sterowaniem z poziomu smartfona:

 

https://www.youtube.com/watch?v=I6_QLERM3VU

 

Teraz jest on już też dostępny u nas:

 

http://wodomania.pl/nowosc-2017-silnik-elektryczny-haswing-cayman-helmsman-gps-55lbs-p-248.html

 

Z tego co widzę po filmikach na YT dokładność GPS-a jest gorsza niż u konkurencji z Motorguide i Minnkoty (Haswing podaje przybliżoną dokładność na poziomie 5 metrów), a sam silnik działa na takiej zasadzie, że co jakiś czas koryguje położenie dziobu łodzi względem ustawionych współrzędnych (jest to metoda mniej płynna, dokładna i bardziej prymitywna względem konkurencji, u której korekcja położenia łodzi względem zadanych współrzędnych odbywa się na bieżąco i w wielu płaszczyznach).

 

Mega ciekawą opcją wydaje się natomiast możliwość zapisywania waypointów i tworzenie z nich tras po których silnik sterowany smartfonem może nas prowadzić. Dzięki tej opcji możliwe będzie np. wytyczenie ścieżki trollingowej i przepłynięcie jej "w automacie" z zadaną prędkością lub zwyczajne automatyczne przemieszczanie się z waypointa do waypointa po obłowieniu danej miejscówki.

 

Bezsprzeczna zaleta tego sprzętu to cena grubo poniżej połowy ceny konkurentów.

 

Aplikacja Helmsman sterująca GPS-em i wszystkimi funkcjami silnika z poziomu smartfona jest podobno ciągle ulepszana, więc jest szansa na poprawę w temacie Anchor Lock, czyli działania funkcji automatycznej kotwicy GPS.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Moim zdaniem nie. Łódka będzie się ustawiać rufą do fali i wiatru. Duże zużycie prądu, fala może przelewać się przez pawęż. Nazwa "dziobowy" nie jest z przypadku.

 

Wysłane z mojego motorola edge 40 pro przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez psulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ma ktoś doświadczenia z montażem silnika na rufie? Ma to w ogóle sens w funkcji kotwicy przy fali i wietrze?

Można zamontować, są specjalne adaptery ale wówczas nie ma możliwości korzystania z funkcji związanych z GPS (kotwica, tempomat itd.). Sterujemy tylko ręcznie kierunkiem i prędkością, nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam. Jakie Aku stosujecie do tego silnika dziobowego. Słyszałem że nie lubią wyższych napięć. Planuje kupić do niego lifepo4 ale słyszałem że jego praca sięga nawet 14,4V i to może uszkodzić elektronikę.. Ktoś może się wypowiedzieć kto stosuje dłuższy czas z lifepo4 albo innym? Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

14,4 to prąd ładowania , użytkowo przy płynięciu pokazuje mi napięcie na silniku 13,6 max. zresztą zakres obsługiwanego napięcia jest zapewne szeroki , obstawiał bym 11-18 volt- tak jak np przy echosondzie . Zresztą już większość ludzi pływa na lifepo4

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam. Jakie Aku stosujecie do tego silnika dziobowego. Słyszałem że nie lubią wyższych napięć. Planuje kupić do niego lifepo4 ale słyszałem że jego praca sięga nawet 14,4V i to może uszkodzić elektronikę.. Ktoś może się wypowiedzieć kto stosuje dłuższy czas z lifepo4 albo innym? Dzięki

Max napięcie wynosi 13,8V dla tego modelu.

LiFePO4 ma w granicach 13,4-13,6V po ładowaniu (napięcie ładowarki max między 14.4-14.7V)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam. Jakie Aku stosujecie do tego silnika dziobowego. Słyszałem że nie lubią wyższych napięć. Planuje kupić do niego lifepo4 ale słyszałem że jego praca sięga nawet 14,4V i to może uszkodzić elektronikę.. Ktoś może się wypowiedzieć kto stosuje dłuższy czas z lifepo4 albo innym? Dzięki

cały zeszły sezon przepływany na lifepo4. Zero problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wszystko ładnie, ale na 90% plecionka która wkręci się w silnik to będzie nasza własna. I po zestawie :)

Ja jednak wolę podnieść silnik i się z tym pomęczyć (w akcesoriach mam lekki kluczyk do śruby na wszelki wyp.).

Edytowane przez skrzyp
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie . Szukam silnika dziobowego z funkcją kotwicy - to w sumie najważniejsza funkcja której potrzebuję do łodzi motorowej bayliner 5.8m 950kg bez załogi. Zazwyczaj 2 osoby dorosłe na pokładzie.

Czy silnik z tematu poradzi sobie z utrzymaniem takiej łodzi czy jednak trzeba szukać czegoś mocniejszego?

Edytowane przez radecki1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Psułek, 

Ta teoria daje pogląd i ocenę, pokazuje pewne granice zastosowania. Jasne, że do takiej łódki należałoby wziąć coś mocniejszego np. 80 lbs, wtedy bez stresu można pływać.

 

Bardziej chciałem zwrócić uwagę, że niektórzy pytający nie zadają sobie minimum trudu aby poczytać specyfikację produktu, która jest dostępna w necie w pierwszym lepszym sklepie lub idą w oszczędności, bo może ktoś napisze, że ten silnik da radę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Specyfikację sprawdzałem. Moja łódź łapie się w górnym limicie wagowym. Będę celował w haswinga 80 albo minn kota 70 i to już powinno wystarczyć. Na pływaniu na silniku elektrycznym aż tak mi nie zależy ważne żeby utrzymał łódź na kotwicy

 

Psułek,

Ta teoria daje pogląd i ocenę, pokazuje pewne granice zastosowania. Jasne, że do takiej łódki należałoby wziąć coś mocniejszego np. 80 lbs, wtedy bez stresu można pływać.

 

Bardziej chciałem zwrócić uwagę, że niektórzy pytający nie zadają sobie minimum trudu aby poczytać specyfikację produktu, która jest dostępna w necie w pierwszym lepszym sklepie lub idą w oszczędności, bo może ktoś napisze, że ten silnik da radę.

Edytowane przez radecki1987
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

czesc. nie mogłem się doszukać. 

Mam wersje 1.6 jak działa ten azymut/tempomat. 

Płynę powiedzmy sobie "luźno" i chce się kierować dokładnie na punkt na drugim brzegu ze stałą prędkością. 

Co i jak mam klikać na pilocie. 

Wczoraj to odkryłem po 2 latach :-)

Robiłem tak:

wybierałem kierunek i prędkość i klikałem prawy górny przycisk. Raz coś pikało a nieraz silnik gwałtownie skręcał tak jakby miał wczytany inny kierunek z poprzedniego ustawienia. 

Jaka jest kolejnośc wduszania przycisków i jakich. 

 

Jak go poprawiałem - był dzwięk po przyciśnięciu klawisza skretu Lewo/prawo i taki drugi bardziej cichy dzwięk. Tłumaczę to sobie, że "przyjął  korekte kursu " a ten cichy dzwięk to potwierdzenie nowego kierunku. 

Ma ktoś instrukcje/ lub jakiś fil instruktażowy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

czesc. nie mogłem się doszukać. 

Mam wersje 1.6 jak działa ten azymut/tempomat. 

Płynę powiedzmy sobie "luźno" i chce się kierować dokładnie na punkt na drugim brzegu ze stałą prędkością. 

Co i jak mam klikać na pilocie. 

Wczoraj to odkryłem po 2 latach :-)

Robiłem tak:

wybierałem kierunek i prędkość i klikałem prawy górny przycisk. Raz coś pikało a nieraz silnik gwałtownie skręcał tak jakby miał wczytany inny kierunek z poprzedniego ustawienia. 

Jaka jest kolejnośc wduszania przycisków i jakich. 

 

Jak go poprawiałem - był dzwięk po przyciśnięciu klawisza skretu Lewo/prawo i taki drugi bardziej cichy dzwięk. Tłumaczę to sobie, że "przyjął  korekte kursu " a ten cichy dzwięk to potwierdzenie nowego kierunku. 

 

Ma ktoś instrukcje/ lub jakiś fil instruktażowy? 

Ustawiamy prędkość, kierunek ręcznie i najlepiej po 10-15sek wcisnąć przycisk tempomatu i silnik będzie korygował kierunek płynięcia ze względu na warunki. Gdy naciśniemy jeszcze raz przycisk tempomatu ten tryb będzie wyłączony. 

Dobrze to widać na aplikacji, można włączyć apke i wówczas po prawej stronie jest "kółko" wskaźnik czy korzystamy w pilota ręcznego czy sterujemy aplikacją, czy jest tryb kotwicy czy tempomatu. Zmienia się to dynamicznie w zależności od funkcji jaką aktualnie mamy wybraną (korzystamy). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ustawiamy prędkość, kierunek ręcznie i najlepiej po 10-15sek wcisnąć przycisk tempomatu i silnik będzie korygował kierunek płynięcia ze względu na warunki. Gdy naciśniemy jeszcze raz przycisk tempomatu ten tryb będzie wyłączony. 

Dobrze to widać na aplikacji, można włączyć apke i wówczas po prawej stronie jest "kółko" wskaźnik czy korzystamy w pilota ręcznego czy sterujemy aplikacją, czy jest tryb kotwicy czy tempomatu. Zmienia się to dynamicznie w zależności od funkcji jaką aktualnie mamy wybraną (korzystamy). 

właśnie z tym czasem opóźnienia mi nie grało. Bo inaczej się zachowywał jak korygowałem od razu a inaczej jak korygowałem po czasie. Dzieki za informacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Takie pytanie z innej mańki, jak przechowuje się caymana po zdjęciu go z łodzi? W garażu mam półkę i leży sobie na płasko ale chciałem go mieć pod ręką i zabrać go do piwnicy, ale tu niestety nie mam możliwości w poziomie przechowywać tylko w pionie. I stąd moje pytanie bo te plastikowe zakończenie raczej nie wytrzyma zbyt długo w takiej pozycji. Może jakiś wieszak? Mile widziane zdjęcia w pozycji pionowej, pozdrawiam

 

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...