Skocz do zawartości
  • 0

Silnik elektryczny dziobowy Haswing Cayman 55 GPS - informacje , opinie, naprawy i serwis


raven88

Pytanie

Jakiś czas temu Haswing wprowadził swój dziobowy silnik z GPS-em i sterowaniem z poziomu smartfona:

 

https://www.youtube.com/watch?v=I6_QLERM3VU

 

Teraz jest on już też dostępny u nas:

 

http://wodomania.pl/nowosc-2017-silnik-elektryczny-haswing-cayman-helmsman-gps-55lbs-p-248.html

 

Z tego co widzę po filmikach na YT dokładność GPS-a jest gorsza niż u konkurencji z Motorguide i Minnkoty (Haswing podaje przybliżoną dokładność na poziomie 5 metrów), a sam silnik działa na takiej zasadzie, że co jakiś czas koryguje położenie dziobu łodzi względem ustawionych współrzędnych (jest to metoda mniej płynna, dokładna i bardziej prymitywna względem konkurencji, u której korekcja położenia łodzi względem zadanych współrzędnych odbywa się na bieżąco i w wielu płaszczyznach).

 

Mega ciekawą opcją wydaje się natomiast możliwość zapisywania waypointów i tworzenie z nich tras po których silnik sterowany smartfonem może nas prowadzić. Dzięki tej opcji możliwe będzie np. wytyczenie ścieżki trollingowej i przepłynięcie jej "w automacie" z zadaną prędkością lub zwyczajne automatyczne przemieszczanie się z waypointa do waypointa po obłowieniu danej miejscówki.

 

Bezsprzeczna zaleta tego sprzętu to cena grubo poniżej połowy ceny konkurentów.

 

Aplikacja Helmsman sterująca GPS-em i wszystkimi funkcjami silnika z poziomu smartfona jest podobno ciągle ulepszana, więc jest szansa na poprawę w temacie Anchor Lock, czyli działania funkcji automatycznej kotwicy GPS.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Na łodzi jakieś 42x21 cm. Całość ok. 52x21 cm

dzieki, ale mialem na mysli calosc w czasie jak jest na pokladzie - chce sprawdzic, czy bedzie z relingami kolidowal Moja lodka:

https://static.wixstatic.com/media/d7f3d3_0d309d6bcd694a4b8c4f17bb1829402b~mv2.jpg/v1/fill/w_725,h_544,al_c,q_85/d7f3d3_0d309d6bcd694a4b8c4f17bb1829402b~mv2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Oceń sam. Całość ma około 1.5-1.7 m

wlasnie o to mi chodzi - chce na tej samej burcie tylko sie boje, ze "glowa" silnika bedzie kolidowac z relingiem. Chce u siebie przykrecic jakas deske i silnik do deski. Podasz mi calkowita dlugosc silnika i szerokosc w najszerszym miejscu (ze zdjecia wyglada, ze "glowa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

wlasnie o to mi chodzi - chce na tej samej burcie tylko sie boje, ze "glowa" silnika bedzie kolidowac z relingiem. Chce u siebie przykrecic jakas deske i silnik do deski. Podasz mi calkowita dlugosc silnika i szerokosc w najszerszym miejscu (ze zdjecia wyglada, ze "glowa".

Cały silnik 170 cm

Główka i silnik po - 31 cm

Oś obrotu główki - 9 cm od lewej krawędzi na mojej fotce

Oś obrotu silnika - 13.5 cm od śruby

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jak by ktoś miał problem z pilotem, tzn. ciężko reagował na przyciski bądź nie działał któryś w ogóle to polecam zmienić pady z linku, rozmiar 5mm pasuje idealnie. Wystarczy odtłuscić alkoholem izopropylowym płytkę i stare pady. Na stare naklejanie nowe, samoprzylepne i działa jak nowy. Nie wiem jak długo będą działały ale mam jeszcze trochę to znów wymię za jakiś czas. Teraz pilot reaguje bez użycia zbeyt dużej siły na przycisk.

Właśnie udało mi się znaleźć to na AliExpress:

11,99zł | Średnica 3/4/5/6 MM 4 rozmiary czarne przewodzące podkładki gumowe zestaw naprawczy klawiatury do pilota na podczerwień przewodzące gumowe przyciski

 

https://a.aliexpress.com/_EQn71Nw6c57b9baec221a1b6c56550aa173b509.jpg

 

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wie ktos jaki jest rzeczywisty pobor prady 12v 55lbs? Dobija/prekracza 50A z danych na papierze?

 

Jest sens robiac platforme na dziobie przedluzac ja poza dziub? Bo po mojemu nie bo ona i tak powinna wystawac poza obrys lodzi...

Raczej z doświadczeń nad wodą nie zużywa więcej w max niż 50A.

 

Platforma w zależności od konstrukcji dzioba łodzi. Idealnie jest jak masz zachowane kąty i kolumna jest w miarę możliwości w pionie.

 

Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wie ktos jaki jest rzeczywisty pobor prady 12v 55lbs? Dobija/prekracza 50A z danych na papierze?

 

Jest sens robiac platforme na dziobie przedluzac ja poza dziub? Bo po mojemu nie bo ona i tak powinna wystawac poza obrys lodzi...

Płynąc na full, aplikacja od bmsa z baterii pokazywała mi pobór 45-46A.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wszystko zależy od konkretnego przypadku, jak łódź mała i silnik nie jest obciążony, to pobór mniejszy. Jak wkręcisz śrubę w cielsko to obciążenie i pobór wzrastają. Z mojego doświadczenia do prądu nominalnego jest ciężko dobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gwarancją są objęte silnik kupione tylko i wyłącznie od naszych dystrybutorów w Polsce, z naszej dystrybucji.

A co z rękojmią? Wiadomo jest to ustawowa odpowiedzialność sprzedawcy za wady fizyczne oraz prawne sprzedanego towaru ale jest to obok gwarancji jedna z dwóch możliwości reklamowania niezgodnego z umową produktu i wydaje się że konsument powinien mieć załatwioną naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To jest Haswing, masz jedną dlugość kolumny. Ciąć raczej się nie da, jak wyobrażasz sobie zasilanie śruby napędowej z centrali sterującej? Oczywiście, że w kolumnie są puszczone przewody. Głębokość zanurzenia regulujesz przez zacisk (ogranicznik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wygląda to na rocket science. Uciąć parę kabli i rurę. Tylko pytanie po jaką cholerę? Jak łódka stojąc pod falę czasem tak skacze że śruba z wody wyskakuje. Wtedy im dłuższa sztyca tym mniej się wkurzasz. Dlugość sztycy wprost proporcjonalna do spokoju ducha :) Miałem wcześniej haswinga na niezbyt wysokiej Bremie 430 i wielokrotnie zdarzało mi się opuszczać silnik prawie na sam dół przy dużej fali.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć Mam pytanie .Posiadam Caymana 1.6 z PL dystrybucji , generalnie działa ok , ale troche mnie denerwuje za silnik w momencie właczenia funkcji Cruser po jakims czasie zwalnia , z reguły zaczynam płynac w okolicach 3km/h - silnik w zaleznosci od warunków płynie miedzy 2.8-3.1 ale po jakim czasie wartości spadają do 2,4-2,7km/h - kurs trzyma poprawnie , tez tak macie , jakaś rada ?

 

Dzeikuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...